خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مافیای اسکار» این بازیگران را دوست ندارند

کم کم به مراسم اسکار نزدیک می‌شویم و بحث آن داغ است. برخی از بازیگران با استعداد چندین بار نامزد اسکار شده اما تا به حال برنده این جایزه نشده اند.

برترین‌ها نوشت: حالا که بحث جوایز اسکار داغ است برای این مقاله سراغ بازیگرانی رفتیم که انگار قرار نیست هیچ‌وقت دستشان به جایزه اسکار برسد و شاید واقعا اسکار دوستشان ندارد. حتما از دیدن نام بعضی از بازیگران در این مقاله تعجب خواهید کرد، اما همه افراد حاضر در این مقاله علی رغم بار‌ها و بار‌ها نامزد شدن برای جایزه اسکار در زمینه‌های مختلف، تابحال شانس به خانه بردن این جایزه ارزشمند را نداشته‌اند.

دیان وارِن با ۱۳ بار نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

هرچند که دیان وارن مانند بقیه افراد حاضر در این مقاله بازیگر نیست، اما ۱۳ بار نامزد جایزه اسکار شدن و حتی یک بار برنده نشدن حتما او را سزاوار حضور در این لیست می‌کند. دیان وارن آهنگ سازی شناخته شده است و جالب است بدانید او سابقه ۱۳ بار نامزدی در بخش برترین ترانه ارجینال در جوایز اسکار را در کارنامه دارد و از بخت بد ۱۳ بار با دست خالی سالن این مراسم را ترک کرده است.

دیان وارن در مراسم اسکار امسال هم حضور داشت. او در این مراسم برای سیزدهمین بار شانس بردن جایزه اسکار در بخش برترین ترانه ارجینال را برای ترانه Somehow You Do و فیلم Four Good Days داشت که در نهایت ترانه Fight For You در فیلم یهودا و مسیح سیاه این جایزه را بدست آورد.


بردلی کوپر با ۹ بار نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

وقتی به تاریخچه طولانی بردلی کوپر در اسکار نگاهی می‌اندازید متوجه می‌شوید که او تقریبا در هر زمینه‌ای نامزد این جایزه شده است. بردلی کوپر سابقه نامزدی برای بهترین نمایشنامه اقتباسی، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم را در کارنامه دارد. آخرین نامزدی این بازیگر در زمینه بهترین فیلم برای فیلم Nightmare Alley که بردلی کوپر تهیه کننده آن بود.


گلن کلوز با ۸ بار نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

حتی فکر کزدن به این‌که در حد ۸ بار نامزدی اسکار در کارت خوب باشی و با این وجود هیچ‌وقت این جایزه را نبرده باشی دردناک است. گلن کلوز در طول سال‌های فعالیتش ۸ بار در زمینه‌های مختلف نامزد این جایزه شده و هر بار در نهایت دستش از این جایزه کوتاه مانده است.

آخرین نامزدی گلن در رشته بهترین بازیگر مکملِ زن در اسکار ۲۰۲۱ برای فیلم Hillbilly Elegy بود و در نهایت این جایزه به یون یوه-جونگ برای نقش آفرینیش در فیلم Minari رسید.


ویلیام دِفو با ۴ بار نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

اولین کاندیداتوری ویلیام دفو در جایزه اسکار به سال ۱۹۸۶ و برای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم Platoon بر می‌گردد. این بازیگر باتجربه در مجموع ۴ بار کاندید جایزه اسکار شده که آخرینِ این کاندید شدن‌ها به فیلم At Eternitys Gate برمی‌گردد و او هم مانند بقیه همکاران بدشانسش تا کنون هیچ‌وقت دستش به جایزه اسکار نرسیده است.


سرشا رونان با ۴ نامزدی قبل از ۲۷ سالگی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

کارنامه این بازیگر شاید فقط یک جایزه اسکار کم داشته باشد. این بازیگر با استعداد در حالی که فقط ۲۷ سال سن دارد تابحال ۴ بار نامزد این جایزه شده است و هربار شاهد برنده شدن فرد دیگری بوده است.جالب است بدانید اولین کاندیداتوری سرشا در اسکار زمانی اتفاق افتاد که او فقط ۱۳ سال سن داشت. این بازیگر ۱۴ سال قبل برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم Atonement کاندید جایزه اسکار شد.


ویل اسمیت با ۴ بار نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

ویل اسمیت در طول دوران بازیگری در مجموع ۴ بار نامزد جایزه اسکار شده که دو بارِ آن به اسکار امسال بازمی‌گردد. این بازیگر در مراسم امسال برای فیلم King Richard در دو بخش متفاوت کاندید جایزه بود و در هر دو بخش هم ناکام ماند.

ویل اسمیت برای این فیلم علاوه بر کاندیداتوری برای بهترین بازیگر مرد، به عنوان تهیه کننده فیلم در بخش بهترین فیلم هم شانس بردن جایزه را داشت، اما در نهایت جز تشویق برنده‌ها کار دیگری از دستش بر نیامد.در اسکار امسال در نهایت فیلم Nomadland برنده جایزه بهترین فیلم شد و آنتونی هاپکینز برای فیلم Father برنده جایزه بازیگر نقش اول مرد شد.


اتان هاوک با ۴ نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

حتما این موضوع که اتان هاوک هم هیچ جایزه اسکاری در کارنامه‌اش ندارد برای برخی از شما عجیب است. جالب است بدانید اتان هاوک ۲ بار شانسش را در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و ۲ بار هم در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی امتحان کرد و هر بار دستش به این جایزه نرسید.

اتان هاوک آخرین بار برای فیلم Boyhood و در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شانس بردن این جایزه را داشت که قافیه را درنهایت به جی کی سیمونز و درخشش در فیلم Whiplash باخت.


میشل ویلیامز با ۴ نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

این بازیگر با استعداد هم با وجود ۴ کاندیداتوری هیچ‌وقت شانس لمس جایزه اسکار را نداشته است. میشل ویلیامز آخرین بار در سال ۲۰۱۶ و برای فیلم Manchester By the Sea می‌توانست به اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برسد که در نهایت این جایزه را ویولا دیویس برای حضورش در فیلم Fences به خانه برد.


ادوارد نورتون با ۳ نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

شاید این موضوع که ادوارد نورتون تابحال موفق به بردن جایزه اسکار نشده اندکی عجیب باشد، اما این بازیگر با وجود ۳ نامزدی هیچ‌وقت دستش به این جایزه نرسیده است. ادوارد نورتون ۳ نامزدیش در اسکار را برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های Primal Fear، American History X و Birdman بدست آورد و هربار بدون جایزه مراسم را ترک کرد.


وودی هارِلسون با ۳ نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

وودی هارلسون هم از آن دست بازیگرهاییست که می‌توانست دست‌کم یک جایزه اسکار در خانه داشته باشد، اما هربار در آخرین قدم‌ها قافیه را به شخص دیگری باخت. این بازیگر در سال ۱۹۹۷ شانس بردن اسکار برترین بازیگر نقش اول مرد و در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ شانس بردن اسکار برترین بازیگر نقش مکمل مرد را داشت و هر بار دستش به جایزه نرسید.

وودی احتمالا در سال ۲۰۱۸ بیش از همیشه به جایزه اسکار نزدیک شد، اما در آن سال که او و سم راکوِل هر دو برای فیلم Three Billboards Outside Ebbing نامزد شده بودند و وودی در نهایت شاهد برنده شدن هم‌بازیش یعنی سم راکول بود.


مارک روفالو با ۳ نامزدی

اسکار این هنرمندان را دوست ندارد

بازیگری که بسیاری او را با نقشش در فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی مارول می‌شناسند در طول دوران بازیگریش در فیلم‌های قابل احترامی نقش‌آفرینی کرده است. مارک روفالو تا امروز سه بار و هر بار برای جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد جایزه اسکار شده است. او برای نقش‌آفرینی در سه فیلم Spotlight، Foxcatcher و The Kids Are All Right به این سه کاندیداتوری رسیده است و نیازی به گفتن نیست که او هم هربار با دست خالی این مراسم را ترک کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا