خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در فدراسیون فوتبال چه خبر است؟ | ماجدی جایگزین عزیزی خادم شد!

ورزش‌سه نوشت: برکناری رئیس فدراسیون فوتبال در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته هیئت‌رئیسه با ارسال نامه‌ای به او اعلام کرد که «برای عزل او و انتخاب سرپرست فدراسیون» جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد و این آغاز مجادله چند روزه بین او و اعضای مخالف هیئت‌رئیسه بود و طرفین قصد داشتند با اعمال نفوذ، قدرت طرف مقابل را کاهش دهند.

از یک سو اعضای مخالف هیئت‌رئیسه در تلاش برای جلب نظر اعضای بیشتر بودند و از طرف دیگر فدراسیونِ عزیزی خادم با صدور آرایی مثل محرومیت مهرداد سراجی و همچنین تلاش برای حضور دو نایب رئیس در رای گیری، دست بالاتر را در جلسه 28 بهمن داشته باشد اما در نهایت این طرف مقابل او بود که تا پیش از لحظه رای گیری تمام قطعات پازل را به‌درستی چید؛ شب پیش از جلسه، محرومیت سراجی به جریمه مالی کاهش یافت و با تصمیم حسن کامرانی‌فر، نواب رئیس اجازه حضور در رای گیری را پیدا نکردند تا به این‌ترتیب عزیزی خادم پیش از اعلام نتیجه هم با واقعیت عزل خود روبه‌رو شود.

این رئیس سابق فدراسیون فوتبال که از 10 اسفند ماه تا 28 بهمن به‌مدت 354 روز بر مسند فوتبال ایران نشست، روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کرد و انتقادات بسیاری را هم متوجه خود دید.

برای پیگیری اخبار این جلسه همراه باشید.

17:04 – در نهایت فعلا میرشاد ماجدی را باید سرپرست فدراسیون بدانیم.

17:01 – این خبر هنوز به صورت رسمی به خبرنگاران نرسیده اما خبرها حکایت از تنشهایی در جلسه هیئت رییسه داشته.

17:00- بنابر خبرهای تازه میرشاد ماجدی سرپرستی فدراسیون فوتبال را بر عهده خواهد گرفت.

16:46 – نامه‌ای که برای استعلام حضور دو نفر از حضور هیئت‌رئیسه (مهرعلی و بهاروند) به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده بود، امضای شهره موسوی نایب رئیس بانوان فدراسیون را پای خود داشت.

16:34 – خبرنگارانی که از ساعت هشت صبح مشغول پوشش اخبار جلسه هیئت‌رئیسه بوده‌اند، حالا در انتظار مخابره نتیجه نهایی این جلسه هستند.

16:13 – گفته می‌شود ختم جلسه تا بیست دقیقه دیگر خواهد بود‌. در انتظار معرفی سرپرست ریاست فدراسیون که احتمال زیاد شخص مهرداد سراجی است.

16:10 – شنیده‌ها حاکی از برگزاری رای گیری برای انتخاب سرپرست فدراسیون است.

16:08 – مهرداد سراجی هم اکنون از محل جلسه خارج شد. او پس از مکالمه تلفنی چند دقیقه‌ای به جلسه بازگشت.

15:51 – در این زمینه (فرد برگزیده هیئت‌رئیسه) هیچ‌ چیزی به‌صورت قطعی مشخص نیست و باید در انتظار اظهارنظر هیئت‌رئیسه ماند.

15:50 – این احتمال وجود دارد که میرشاد ماجدی گزینه جدید هیئت‌رئیسه برای پست سرپرستی باشد. در پی به طول انجامیدن جلسه صحبت‌هایی در بین خبرنگاران از داخل جلسه هیئت‌رئیسه مطرح شده و ممکن است میرشاد ماجدی به جای مهرداد سراجی این سمت را قبول کند و به‌عنوان سرپرست آینده فدراسیون فوتبال معرفی شود.

۱۴:۴۵ – حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران از اتفاقاتی که منجر به عدم حضور او در جلسه هیئت‌رئیسه شد، بسیار دلخور بوده و حین ترک به اعضا اعلام کرده اگر حضورش در جلسه قانونی نبود، باید به وی اعلام می‌شد تا او در جلسه شرکت نکند.

۱۴:۳۰ – با اعتراض خبرنگاران به طولانی شدن زمان جلسه هیئت‌رئیسه، آنها به داخل محوطه مرکز ملی فوتبال راهنمایی شدند تا بعد از پایان نشست اعضای هیئت‌رئیسه، یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور دو نفر از اعضا در توضیح اتفاقات برگزار شود.

13:50 – محمد ناظم‌الشریعه سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران جزو اولین نفراتی بود که به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با انتشار پیامی کنایه‌وار واکنش نشان داد.

13:15 – بنا بر اساس نامه نواب رئیس در اولویت سرپرستی فدراسیون بودند که بعد از غیرقانونی تشخیص داده شدن دو نایب رئیس اول، شهره موسوی باید عهده‌دار فدراسیون می‌شد که او این سمت را قبول نکرد تا سرپرستی فدراسیون برعهده مهرداد سراجی باشد.

13:11 – خبرنگاران همچنان در انتظار اخبار جدید و گفت‌وگو با اعضای هیئت‌رئیسه هستند.

13:10 – گفته می‌شود حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون به کار خود در این پست ادامه خواهد داد.

13:00 – جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و کسی از محل خارج نشده و احتمالا در حال بررسی برای انتخاب دو نایب رئیس هستند؛ رئیس سازمان لیگ و نایب رئیس اول.

12:12 – با انتخاب سراجی، حالا همه منتظر سرنوشت بند یک اساسنامه هستند؛ جایی‌که هیئت‌رئیسه با رهبری سراجی باید مراحل تصویب این بند در مجلس را با موفقیت پشت سر بگذارند تا مانع از ورود فوتبال ایران به یک دوره بحرانی شوند.

12:11 – سراجی که در دوره مدیریتش بر باشگاه سایپا، روزهای خوبی را در این باشگاه نگذرانده و انتقادات زیادی نسبت به مدیریت سراجی مطرح شده بود، حالا باید در سطح عالی مدیریت فوتبال در فدراسیون فعالیت کند و موقتاً جانشین شهاب‌الدین عزیزی‌خادم شده است.

12:10 – مدیرعامل باشگاه سایپا که در دولت نهم به سمت مشاور و مدیركل دفتر رئیس سازمان تربیت‌بدنی در دوره ریاست علی سعیدلو بر سازمان تربیت‌بدنی مشغول فعالیت بود و در رزومه کاری‌اش مدیركل دفتر معاونت اجرایی رئیس جمهور، مدیركل دبیرخانه مركزی نهاد ریاست جمهوری و معاون پیگیری دفتر شهرداری تهران به‌چشم می‌خورد، حالا مهم‌ترین سمت دوران کاری خود را عهده‌دار شده است.

12:04 – مهرداد سراجی سرپرست فدراسیون فوتبال شد.

11:54- خبرنگاران مستقر در مرکز ملی ویدیویی را ثبت کرده‌اند که به نظر عزیزی خادم در حال خداحافظی از حاضران در کمپ است. او آخرین لحظات ریاستش را به این شکل گذراند.

11:45 – بنابر اخباری از جلسه امروز هیئت‌رئیسه به بیرون درز کرده، هر 8 عضو هیئت‌رئیسه به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رأی داده‌اند.

11:43 – سرپرست فدراسیون فوتبال تا دقایقی بعد معرفی خواهد شد.

11:27 – شهاب الدین عزیزی خادم از سمت ریاست فدراسیون فوتبال عزل شد.

11:21 – با ترک محل توسط عزیزی خادم، به نظر می‌رسد رای گیری به پایان رسیده و حالا باید منتظر نتیجه ماند.

11:19 – در خبری فوری از مقابل مرکز ملی، اعلام شد که عزیزی خادم محل را ترک کرد. او گفت‌وگویی با خبرنگاران انجام نداد.

11:14 – طهمورث حیدری کم نام و نشان‌ترین عضو هیئت‌رئیسه است و دو روز پیش ریاستش بر هیئت فوتبال چهارمحال و بختیاری مجددا به رای گذاشته و انتخاب شد. او نیز در جلسه امروز رای سرنوشت‌سازی در اختیار دارد.

11:13 – خداداد افشاریان داور بین المللی فوتبال ایران به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌رئیسه در جلسه امروز حضور دارد.

11:07 – حضور مجتبی خورشیدی در مرکز ملی فوتبال خبرساز شد اما او به خبرنگار ما گفت که برای حضور در دفتر کارش که در این محل واقع شده، به مرکز ملی فوتبال رفته بود.

10:43 – علامت سوال بزرگ حضور یا عدم حضور شهاب الدین عزیزی خادم در پروسه رای گیری است. به نظر نمی‌رسد باتوجه به اساسنامه فدراسیون، او بتواند در جلسه‌ای که نتیجه‌اش به سرنوشت خودش برمی‌گردد، حضور و حق رای در آن را داشته باشد.

10:37 – نمایه‌ای از چهار نامزد رئیس فدراسیون در مجمع پیشین فدراسیون. عزیزی خادم در دور دوم موفق شد با 49 رای، پیروز این انتخابات شود. او امروز به‌صورت جدی در معرض برکناری است.

10:30 – اعضای هیئت‌رئیسه برای برکناری عزیزی خادم باید دلایل متقن داشته باشند که در این زمینه اعضای مخالف عزیزی خادم 43 مورد را با عنوان تخلفات رئیس فدراسیون لیست کرده‌اند.

10:13 – در حال حاضر ساختمان مرکز ملی به نوعی قرق شده و هیچ فردی اجازه ورود و خروج را ندارد. موعود بنیادی‌فر، داور بین المللی فوتبال ایران که قصد حضور را داشت، منع شد.

10:09 – در صورت عزل شهاب الدین عزیزی خادم، باید دید که سرپرست فدراسیون فوتبال که از بین اعضای هیئت‌رئیسه انتخاب می‌شود، چه کسی خواهد بود. در این روزها نام مهرداد سراجی بیش از سایرین شنیده می‌شود.

10:07 – در مجمع عمومی قبلی فدراسیون فوتبال که منجر به ریاست شهاب الدین عزیزی خادم، کنفدراسیون فوتبال فردی را به‌عنوان ناظر به ایران فرستاده بود. با این حال در جلسه امروز که طبق اساسنامه پیش رفته است، نیازی به این مسئله نبود و دبیرکل فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر، مسئول برگزاری جلسه شد.

10:04 – نفرات حاضر در جلسه هیئت‌رئیسه شامل شهاب الدین عزیزی خادم، احسان اصولی، مهرداد سراجی، شهره موسوی، بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی، طهمورث حیدری، خداداد افشاریان و احمدرضا براتی است. رای منفی دو سوم از اعضا برای برکناری رئیس کافی خواهد بود.

9:58 – مهرعلی و بهاروند جلسه هیئت‌رئیسه را ترک کردند. بنابراین حسن کامرانی‌فر با رای دادن آنها موافقت نکرده تا به این‌ترتیب احتمال عزل عزیزی خادم به حداکثر برسد.

9:57 – شایعاتی مبنی بر ترک جلسه از سوی حیدر بهاروند از سوی رئیس سازمان لیگ برتر هستند و خبرنگاران منتظر خروج او و گفت‌وگو با وی هستند.

9:56 – جلسه از ساعت 9:15 آغاز شده است.

9:55 – عزیزی خادم با خودروی سانتافه سفیدرنگ با سرعت وارد ساختمان مرکز ملی فوتبال شد تا بدون پاسخگویی به خبرنگاران خود را به جلسه سرنوشت ساز هیئت‌رئیسه برساند.

9:52 – روزنامه ایران ورزشی تنها روزنامه ورزشی صبح امروزست که تیتریک خود را به جلسه هیئت‌رئیسه اختصاص داده و نگاهی موافق با عزل عزیزی خادم دارد.

۹:۳۷ – سال گذشته در روز دهم اسفند عزیزی خادم به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، مصرفی آجورلو و کیومرث هاشمی را شکست داد و فاتح آرای مجمع شد. او امروز در حالی در خطر از دست دادن پست ریاست است که کمتر از یک سال از حضورش در فدراسیون می‌گذرد. اگر رای امروز به ضرر وی باشد، از زمان تغییر اساسنامه فدراسیون و انتخاب رییس در مجمع، او پایین‌ترین زمان ریاست در فدراسیون فوتبال را داشته است.

۹:۳۱ – همانطور که انتظار می‌رفت مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا در این جلسه حضور پیدا کرد. او که هفته گذشته پنج‌شنبه از سوی کمیته اخلاق محروم شده بود، روز گذشته از سوی کمیته استیناف بخشش خود را از دریافت کرد تا به‌عنوان یکی از مخالفین اصلی در جلسه امروز حضور پیدا کند.

۹:۳۰ – ممکن است تا ساعتی بعد فرد دیگری به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال معرفی شود. جلسه امروز تا این حد اهمیت دارد.

۹:۲۳ – حضور همزمان 6 عضو هیئت‌رئیسه و ورود آنها به جلسه، نشان دهنده عزم جزم آنها برای انجام تصمیمی است که پیش از این اتخاذ کرده‌اند.

۹:۲۲ – تعدادی از معترضین به فعالیت یک شرکت مربوط به یکی از اعضای هیئت‌رئیسه به حالت اعتراضی مقابل در مرکز ملی فوتبال حضور دارند و پلاکاردهایی را در دست گرفته‌اند.

۹:۲۰ – بیشتر بحث‌ها درباره حضور یا عدم حضور دو نایب رئیس عزیزی خادم در جلسه رای گیری امروز است. احسان اصولی یکی از اعضای هیئت‌رئیسه اعلام کرده: بنا بر نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، حضور مهرعلی و بهاروند در جلسه غیرقانونی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا