خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رشد سرسام آور زمین و خانه قدرت خرید مردم را ناچیز کرده است

در 5 سال گذشته طبق گزارش‌های رسمی قیمت هر متر خانه در تهران حدود ۶۵۵ درصد افزایش داشته است اما حقوق و دستمزد به این اندازه افزایش نداشته است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی جریان شاخص های مسکن در تهران در فاصله ۱۳۹۵ تا بهار امسال نشان می دهد که در سه بخش خانه، زمین و اجاره بها با افزایش چند درصدی مواجه بوده است.

متوسط قیمت هر متر خانه از ۴ به ۳۲ میلیون تومان رسید

بر اساس این گزارش متوسط قیمت هر یک متر زیربنای مسکونی در سال ۱۳۹۵ حدود ۴.۳ میلیون تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۳۲.۵ میلیون تومان رسیده است. بر این اساس افزایش قیمت مسکن در پنج سال گذشته حدود ۶۵۵ درصد بوده است.

رشد ۹۲۰ درصدی قیمت زمین

اما در رابطه با تغییر قیمت زمین نیز متوسط قیمت در سال ۱۳۹۵ حدود ۴.۵ میلیون تومان بوده که عمدتا در روندی افزایشی به ۴۵.۹ میلیون در بهار امسال افزایش داشته که نشان دهنده نوسان ۹۲۰ درصدی قیمت زمین در پنج سال اخیر است.

اجاره ۲۷۵ درصد گران شد

در مورد تغییر مبلغ اجاره‌بها نیز متوسط قیمت هر متر در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان بوده که در سال جاری به بیش از ۸۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، حدود ۲۷۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت خانه و زمین در پایتخت چقدر است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا