خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«واکسن نزده ها» درگیر بستری در بیمارستان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: ۷۰ درصد افرادی که در بیمارستان اردستان بستری و یا در بخش مراقبت‌‎های ویژه بستری می‌شوند یا هیچ واکسنی نزده‌اند و یا مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

علی صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت‌ها از شیوع ویروس کرونای اُمیکرون در کشور می‌گذرد، هنوز به اوج پیک ششم نرسیده‌ایم و احتمالا هفته‌های آینده به این پیک می‌رسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بستری و ترخیصی‌های بیماران کرونایی در بیمارستان اردستان یک اندازه شده است، گفت: با توجه به اینکه برآورد می‌شود پیک اُمیکرون تا اواسط فروردین‌ماه ادامه داشته باشد، تمام کادر درمان و بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی اردستان در آماده باش کامل هستند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به تاثیرگذاری واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: تاثیر واکسیناسیون در مقایسه پیک دلتا با اُمیکرون بسیار مشهود بوده، به‌طوری که فوتی‌های بسیار کمتری پیک ششم نسبت به پیک پنجم داشته است.

صادقی با بیان اینکه ۷۰ درصد افرادی که در بیمارستان اردستان بستری و یا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند یا واکسن نزده‌اند و یا مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند، گفت: هنوز برخی از خانواده‌ها به اشتباه از واکسن زدن و شایعاتی که در این خصوص مطرح می‌شود، می‌ترسند؛ در صورتی که مشاهده آمار تاثیر واکسیناسیون در کشور را بسیار موفق بیان می‌کند.

مراجعه کودکان تا ۴۰ درصد افزایش یافته است

وی گفت: اکنون مشاهده می‌شود شیوع کرونای اُمیکرون در اطفال و نوجوانان بسیار زیاد است و مراجعه‌ کنندگان این گروه سنی در بیمارستان اردستان نسبت به گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، تصریح کرد: مشکلی که در حال حاضر مشاهده می‌شود، ساده‌انگاری مردم است. بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از مردم شهرستان اردستان اصلا ماسک نمی‌زنند و عادی انگاری به‌طور عجیبی در حال افزایش است.

صادقی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند ما را به خطر اندازد همین عادی‌انگاری است، خاطرنشان کرد: بعضا مشاهده کردیم که افراد در رفت و آمدهای خود به ادارات و خریدهای روزمره خود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و ماسک نمی‌زنند.

وی با تاکید بر قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در جامعه، گفت: به نظر می‌رسد همچنان باید از حضور در تجمعات غیرایمن و سربسته خودداری شود و حتی‌الامکان مسافرت‌های غیرضروری و برگزاری‌های جلسات هوشمندانه برگزار شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به تعطیلی کلاس‌های حضوری مدارس ابتدایی در شهرهای اردستان و مهاباد، گفت: با توجه به ماهیتی که در نوع اُمیکرون وجود دارد، بیش از ۲۰ درصد مبتلایان کودکان هستند، غیرحضوری کردن مدارس مخصوصا در دوره ابتدایی اقدام درست و به جایی بود که امیدواریم مابقی مدارس نیز این رویه را انتخاب کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا