خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر بهداشت: ایران جزو موفق‌ترین کشورها در مواجهه با کرونا بوده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۱۲درصد تخت‌های بیمارستانی و ۲۳درصد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور در اختیار بیماران کرونایی است. وی همچنین گفت: ایران جزو ده کشور برتر در مقابله با کروناست.


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید و آیت الله ری‌شهری عیادت کرد.

وی در حاشیه این عیادت با بیان اینکه 12 درصد تخت‌های بیمارستانی و 23 درصد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور در اختیار بیماران کرونایی است؛ گفت: هر موج جدید کرونا سه پیک ایجاد می‌کند؛ اولین پیک مربوط به مراجعات سرپایی، دومین پیک مربوط به بستری‌ها و سومین پیک مربوط به فوتی‌هاست.

عین‌اللهی افزود: در سویه جدید اومیکرون، هنوز به پیک اول یعنی اوج مراجعات سرپایی نرسیده‌ایم ولی به‌زودی این پیک فرا‌ می‌رسد.

وی با اشاره به فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان طی دو سال گذشته، بیان کرد: از سال 98 تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم و کادر بهداشت و درمان در این مدت امتحان بسیار خوبی داده و ایثارگری و فداکاری خود را ثابت کرده است.

وزیر بهداشت گفت: ما در این دو سال تجربه‌های خوبی کسب کردیم و از نظر علمی امروز در قلّه مسائل علمی کرونا از نظر شناخت و مقابله با این ویروس هستیم.

ایران جزو ده کشور برتر در مقابله با کرونا

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشورهای برتر دنیاست، در منطقه که می‌توانیم بگوییم اول هستیم و در دنیا هم رتبه‌ها دائم تغییر می‌کند ولی ایران جزو ده کشور برتر است.

وزیر بهداشت ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین توفیقات ما این است که خوشبختانه توانسته‌ایم واکسن در داخل تولید کنیم که مقام معظم رهبری هم در مراسم 29 بهمن و دیدار مجازی با مردم تبریز به این دستاورد اشاره کردند.

وی اضافه کرد: اکنون 6 شرکت تولید واکسن فعالیت دارند و قادریم انواع مختلف واکسن را در کشور تولید کنیم. در مقایسه با آمار دنیا و حتی کشورهای پیشرفته آمار واکسیناسیون در ایران خوب است و خیلی از کشورها هنوز به این میزان از واکسیناسیون نرسیده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور مشکلات زیادی داشتیم ولی امروزه اتاق‌های مراقب ویژه بسیار مجهزی داریم، انواع و اقسام دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و دستگاه‌های کمک‌تنفسی (ونتیلاتور) در اختیار داریم و به روش‌های پیشرفته رفع مشکلات تنفسی بیماران مسلط هستیم.

عین‌اللهی افزود: از نظر دارویی هم کمیته علمی به وحدت نظر رسیده‌اند و خوشبختانه بعد از دو سال داروهای مؤثر کرونا را در اختیار داریم و می‌دانیم برای هر بیماری چه‌نوع دارویی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در همین موج ششم شاهدیم که به وضعیت بیماران مراجعه‌کننده در بخش‌های مختلف با یک وحدت عمل و برنامه مشخصی رسیدگی می‌شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون 91 درصد از مردم واکسن دوز اول، 81 درصد واکسن دوز دوم و 32 درصد واکسن دوز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

وی در پایان از مردم خواست: کسانی که واکسن نزده‌اند حتماً اقدام به زدن واکسن کنند و افرادی هم که واکسن زده‌اند واکسیناسیون خود را با تزریق دوزهای اول و دوم تکمیل کنند، زیرا در زمان حاضر بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسیناسیون است.

آیا با اینکه ایران جزو ده کشور برتر در مقابله با کرونا است موافق هستید؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا