خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طالقانی: سفر آمریکا برای آینده کشتی خوب بود

سیدمصطفی هاشمی طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی درباره‌ی چالش بر سر ویزای برخی از عوامل و اعضای تیم ملی کشتی سفر به آمریکا که در واکنش به آن ایران سفر را لغو کرد، می‌گوید: تیم میزبان باید به همه ویزا بدهد. محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی هم در این باره می‌گوید: تشکیل مسابقه عاملی برای پیشرفت تیم کشتی ما بود.

هاشمی طبا به انصاف نیوز گفت: ویزا ندادند؛ اینگونه باید بگوییم و ندادن ویزا را باید از خود آنها بپرسیم ولی زمانی که یک تیم می‌خواهد برود میزبان باید احترام بگذارد و به همه‌ی افراد تیم ویزا بدهند بنابراین به نظر من موضع خوبی داشتیم. فدراسیون ما گفته یا به همه ویزا بدهید یا ما نمی‌آییم. حرفشان درست است. ما دلیلی نداریم تحقیر شویم و از اینجا راه بیفتیم با تیم ناقض برویم. زمانی که از تیم کشتی دعوت کرده‌اند باید به همه‌ی افراد تیم کشتی ویزا بدهند نه اینکه به بعضی‌ها بدهند و بعضی‌ها ندهند و بنابراین موضع فدراسیون کشتی ما درست بوده است.

سید مصطفی هاشمی طبا
سید مصطفی هاشمی طبا

آقای هاشمی طبا در پاسخ به این پرسش که آیا حرف‌های علیرضا دبیر – رییس فدراسیون – در مصاحبه‌ای تلویزیونی و شعار مرگ بر آمریکا از سوی او در تلویزیون و تاثیر احتمالی آن بر این چالش گفت: بالاخره آمریکا می‌داند که ما داخل ایران «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم؛ بنابراین با این وضع ما را دعوت کرده‌اند. باید پای دعوتشان می‌ایستادند. خب می‌خواستند دعوت نکنند. زمانی که ما در کشورمان تیمی را دعوت می‌کنیم به همه‌ی آن‌ها ویزا می‌دهیم. آن‌ها باید به ما احترام بگذارند و به تیم ما ویزا بدهند. در حالی که علاوه بر علیرضا دبیر، به چند نفر دیگر هم ویزا نداده‌اند.

او افزود: این جدا از مسائل دیگر بین ایران و آمریکا است، زمانی که دعوت صورت گرفته است باید ویزا هم داده شود. اگر تنها به آقای علیرضا دبیر ویزا تعلق نمی‌گرفت و به بقیه می‌دادند آنجا مسئله  فرق می‌کرد ولی به آقای قاسم‌پور و چند نفر از بچه‌های تیم و داور و مربی ما ویزا ندادند. باید ما از حیثیت خود دفاع کنیم. 

محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی نیز در مورد لغو سفر تیم ملی کشتی آزاد به انصاف نیوز می‌گوید: من آدم سیاسی نیستم و در مورد مسائل سیاسی هم نظری نمی‌دهم ولی در مورد جنبه‌ی ورزشی نظر می‌دهم. تیم کشتی ایران را دعوت کرده بودند برای هر دو کشور مخصوصاً آمریکا خیلی خوب بود. به‌نظرم مسابقه‌ی بسیار مهیجی می‌شد و حتماً تیم ایران برنده می‌شد چون چهره‌های ما بسیار خوب هستند ولی متاسفانه به خاطر مسائل بنظرم سیاسی تشکیل نشد. اگر این کشتی برگزار می‌شد بسیار برای کشتی مملکت ما و پیشرفت کشتی برای آینده‌مان و جهانی سال آینده بسیار خوب می‌شد.

انتها پیام  

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دفاع هاشمی طبا ضعیف است و قانع کننده نیست مثلا به این فرمایش ایشان نگاه کنید:

    «بالاخره آمریکا می‌داند که ما داخل ایران «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم؛ بنابراین با این وضع ما را دعوت کرده‌اند. باید پای دعوتشان می‌ایستادند. خب می‌خواستند دعوت نکنند.»
    بچگانه به نظر نمیاد؟
    افکار عمومی هم انتظار داشتند که امریکا به خاطر این دورویی دبیر و آدماش امریکا بهش ویزا نده. البته مردم خوشحال هم شدند. هاشمی طبا به خاطر مصلحت این حرف ها را می زنه و الا خودش هم می دونه رفتار امریکا منطقی بود. استدلال هایش ضعیف هستند. فقط فکر کنید اگه به جای امریکا دولت ایران بود چه می کرد. ویزا می داد اما به محض ورود …
    طالقانی هم بسیار محتاطانه نظر داده … ایشان بخوبی می دانند که هر کشوری این حق برایش محفوظ که به هرکسی که خواست ویزا بده.

  2. آخه از یکماه جلوتر علیرضا دبیر داشت به آمریکا حمله می کرد و مرگ بر آمریکا می گفت . کجای دنیا مهمانی را دعوت می کنند و میهمان آغاز به بد گویی و حمله به میز بان می کند.علیرضا دبیر وابسته به جناح تند رو است و بر اساس دستور آنها این کارها را کرد تا این سفر بهم بخورد. …

  3. این اقای طالقانی برخلاف ظاهر ارامشان ادم دو رو و ریا کاری است چون یکبار دریک برنامه تلویزیونی برای بازسازی مقبره پوریای ولی مبلغ دویست میلیون تومان ازیکی از سرمایه داران ان زمان گرفتن ،ولی بعد از گذشتن مدت هفت سال هنوز اقدامی نکردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا