خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه را جای دیگری صادر کنید

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «بیانیه را جای دیگری صادر کنید» نوشت:

جامعه مدرسین قم، در انتقاد و توبیخ نوشین معراجی برای حلال خواندن فرزند ازدواج سفید، بیانیه صادر کرده است. در حالی که بحث نکاح معاطاتی در فقه شیعه مطرح است و از فقهای معاصر، مرحوم آقای صادقی تهرانی بر حلیت آن فتوا داده است. آقای عالی نیز با ادبیات تو دهنی از سخنان معراجی انتقاد کرده است.

مدرسین محترم ضمن انتقاد از نحوه اجرای جشنواره فجر و پوشش بازیگران شرکت کننده در این جشنواره، رعایت ظواهر شرعی را مطالبه کرده‌اند.

۱- سوالم از اساتید محترم جامعه مدرسین این است از که مطالبه می کنید؟ علی لاریجانی را برای چند دوره نماینده خود معرفی کردید و مردم حزب الله به احترام و اعتماد به شما، به آقای لاریجانی رای دادند. آیا حل مشکلات مردم را از ایشان مطالبه کردید؟ آیا از مردم نظر خواهی نمودید که از نماینده ای که شما حضرات معرفی کردید، چقدر رضایت دارند؟

۲- آیا لزومی داشت که برای این مسئله بیانیه صادر نمایید؟ شما اساتید معظم ستون انقلاب هستید و اگر قرار باشد برای مسائل دست چندمی بیانیه صادر کنید، وجاهت و قداست جامعه مدرسین تنزل می‌یابد. علمای اعلام برای اصلاح نظام بانکی باید بیانیه صادر نمایند که زندگی مردم را به فلاکت کشانده و اقتصادشان را به خاطر وامهای ربوی، بی برکت کرده است.

۳- فرمودید آثار این جشنواره با آرمانهای انقلاب سنخیتی ندارد. عرض می‌شود مسائل و مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد که دین و دنیای مردم را تضعیف کرده است. مردم را نسبت به اصل انقلاب و حکومت بدبین کرده است. از علمای اعلام انتظار می‌رود برای مقابله با بی عدالتی‌ها و توبیخ مافیای خودروسازی بیانیه صادر کنند. پیرو عالم ربانی، حضرت آیت الله جوادی آملی به بانک‌ها هشدار بدهند
نگذارند فیلمسازانی که واقعیت‌های جامعه را نشان می‌دهند، متهم به سیاه‌نمایی شوند.

۴- بیشتر بیانیه‌های جامعه مدرسین یا مربوط به شرکت در انتخابات است یا تبریک ایام الله دهه فجر و اعیاد مذهبی یا شیطانی خواندن سخنان امجد و نقد سیدکمال حیدری! بیانیه بازگو کننده مانیفست و موضع یک حزب است. مردم از جامعه محترم مدرسین انتظار دارند که درباره مشکلات اساسی کشور که انقلاب و نظام را تهدید می‌کند بیانیه صادر کنند.

۵- امام خمینی (ره) در جمع اعضای جامعه مدرسین در نهم تیرماه ۱۳۶۴ فرمود امیدوارم همان طور که شما آقایان با انقلاب بوده اید، انقلاب را برپا کرده اید، همین طور به پیش بروید و نصیحت کنید.

جامعه مدرسین باید موضع پدرانه نسبت به جامعه داشته باشد و در جهت مصالح جامعه با ادبیات رحمانی با مردم سخن بگوید.
به عنوان طلبه‌ای که توفیق حضور در بین مردم و شنیدن دردها و سخنانشان را دارم عرض می‌کنم. دوره توبیخ و تکفیر و تحقیر گذشته است. اگر روحانیت نسبت به مردمش رافت نداشته باشد، متقابلا جامعه در مقابل اصل دین موضع منفی می‌گیرد.

۶- خانم نوشین معراجی ضمن عذرخواهی و اقرار به مسلمانی از اهتمام به مسائل اخلاقی و شرعی نیز گفته است. اگر منتقدین عذر ایشان را بپذیرند و در این زمینه اقدام عملی نمایند بر عزتشان افزوده و مروج صفت بخشایندگی خواهند بود. در روایات اسلامی برای پذیرش عذر، ثواب زیادی نقل شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سعدی شیرازی سروده است:
    جماعتی که نظر را حرام می دارند
    نظر حرام شمارند و خون خلق، حلال !

    5
    3
  2. اشکال از دین ومردم نیست اشکال اصلی انانیندکه دین وجایگاه انرا درمحدوده اذهان خودمحصورکرده اند…..بنابراین مشکلات عموم را هم بهمین سیاق….

  3. در تمام رساله های عملی مراجع عظام در مورد ازدواج موقت فرموده اند که اگر طرفین نسبت به وقت و میزان مهریه راضی باشند و به هر زبانی بخوانند و هیج شاهدی هم در میان نباشد ازدواج آنها درست است این خانم هم همین مسئله را بصورتی دیگر و از منظر هنر و با زبانی سینمائی عنوان کرده اند که چندان تفاوتی در اصل قضیه ندارد بقول مثل معروف من راضی تو راضی گور پدر قاضی و شاید هم من خوب متوجه نشده باشم

    1. اولا در تمام رساله ها اینگونه نیست .
      ثانیا به اقرار خودتون باید لفظی در کار باشد و حرف آن خانم این نبود .

  4. کاش پایگاه انصاف نیوز ، انصاف به خرج داده و متخصص علوم حوزوی داشته باشد تا هر مطلبی را به صرف فرستادن طلبه با ادهای طلبگی منتشر نکند . چرا که آبروی خود را برده و موارد عیر متقتن را نشر داده است . به این آقای مدعی طلبگی بفرمایید بیشتر درس بخوانند . نکاح معاطاتی ، ازدواج سفید نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا