خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک اصولگرا: مذاکره با ایالات متحده عیب نیست

خبرسراسری نوشت: منصور حقیقت‌پور گفت: خیلی از موارد گویا حل شده است و راه طولانی تا پایان کار باقی نمانده است و به زودی این قصه تمام می شود اما آمریکا باید بگوید ترامپ خطا کرده است.

منصور حقیقت پور،فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس،درباره بازگشت و عدم بازگشت آمریکا به مذاکرات وین گفت: «آمریکا اگر می‌خواست طرف مذاکره باشد باید اول آن باید بگویند ترامپ اشتباه کرده و خروج ترامپ را از برجام محکوم کنند و مجددا تعهد خود را به برجام اعلام کنند و به مذاکرات بازگردند البته ممکن است با برخورد ما رو به رو شود چون دو سال اخیر به ما خسارت وارد کرده اند و اجازه ندادند ما از دستاورد های اقتصادی برجام استفاده کنیم البته ما نفت و کالاهای پتروشیمی را فروخته ایم اما مشکلاتی برای ما ایجاد کرده اند آمریکا چگونه می خواهد مدعی مذاکره باشد وقتی عضو برجام نیست؟برداشت من از حرف شمخانی این است که آمریکا هنوز مشکلات قدیم را حل نکرده است اما راه باز است بگویند که ترامپ اشتباه کرده و تعهد خود را به برجام اعلام کنند تا 5+1دوباره ایجاد شود».

این فعال سیاسی سپس درباره احتمال دستیابی به توافق غیرعلنی و پشت پرده اضافه کرد:«خیلی از موارد گویا حل شده است و راه طولانی تا پایان کار باقی نمانده است و به زودی این قصه تمام می شود اما آمریکا باید بگوید ترامپ خطا کرده است».


او در ادامه نسبت به بازگشت به تابو مذاکره با آمریکا افزود: «بنظر من مذاکره با آمریکا تابو نیست مذاکره با آمریکا در شرایط برابر در شرایطی که آمریکایی ها طرف مستقل و مساوی ما را ببیند و نخواهند چیزی را به ما تحمیل کنند مشکلی در مذاکره نیست ما در 5+1مگر مذاکره نکردیم؟ درباره عراق و افغانستان مگر مذاکره نکردیم؟ الان که آمریکایی ها زور می گویند مذاکره شکل نمی گیرد اما اگر زور نگویند و یک نوع سیاست درست و منطقی و حساب شده داشته باشند اقتضا ایجاد کند می توان با آمریکا دوباره مذاکره کرد اما وقتی می خواهند رسما زور بگویند چرا مذاکره کنیم؟آنها باید بفهمند 43سال از ارتباط یک سویه با ایران گذشته است انقلاب اسلامی ایران را یک کشور مقتدر و مستقل کرده است که آمریکا این مسئله را بپذیرد.اما اگر بخواهند زور بگویند که مذاکره فایده ندارد».

حقیقت‌پور در پایان درباره تکرار امتیازات و مطالبات ایران در دوران عراقچی و ظریف در همین دوره و دستاورد های برجام جدید به «خبرسراسری» گفت: «بنظر من باید صبر کرد من آقای عراقچی را حرفه ای می بینم ایشان یک شخصیت انقلابی و ملی و حرفه ایست اگر آقایان توانستند آنچه بیشتر از عراقچی صحبت کرده بود را بگیرند که دستشان درد نکند و همه از آن ها ممنون هستیم اما اگر کمتر گرفتند ما منتقد خواهیم بود لذا الان قضاوت نمی‌کنیم و باید صبر کرد تا مفاد قرارداد امضا شده در آینده منتشر شود البته گمانه‌زنی می‌شود اما مشخص نیست رفتار کنگره آمریکا چه باشد از آمریکا دود بیرون نمی‌آید بلکه دود سیاه بیرون می‌آید! اگر دوستان مذاکره کننده ذره ای به منافع کشور در مذاکرات افزودند ما دست بوسشان هم هستیم اگر نه ما منتقد هستیم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا