خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بوریس جانسون : پوتین قصد یک حمله تمام عیار به اوکراین را دارد

نخست‌وزیر انگلیس پس از نشست اضطراری “کبرا” در لندن مدعی شد که رئیس‌جمهوری روسیه “مصمم به اجرای یک حمله همه جانهبه به اوکراین” است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس امروز سه‌شنبه ریاست نشست اضطراری “کبرا” را بر عهده داشت.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین در این نشست به مقام‌ها گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه “مصمم به اجرای یک حمله تمام‌عیار به اوکراین” است.

جانسون در صحبت‌هایی پس از این نشست، نسبت به “رفتار غیرمنطقی بیشتر از سوی روسیه” هشدار داد.

او گفت: متاسفانه تمام شواهد حاکی از آن است که رئیس جمهور پوتین مصمم به اجرای یک حمله تمام‌عیار علیه اوکراین و به سلطه درآوردن و مطیع ساختن یک کشور مستقل و دارای حاکمیت اروپایی است و به اعتقاد من – اجازه بدهید شفاف بگویم – این امر کاملا فاجعه‌آمیز خواهد بود.

نخست‌وزیر انگلیس گفت که لندن روی این مساله کار می‌کند که اطمینان حاصل کند پوتین در صورت اجرای حمله‌ای تمام‌عیار به کی‌یف، پایتخت اوکراین “محکوم به شکست است” و از نظر او ” که “به نظر می‌رسد او درصدد انجام آن باشد.”

بوریس جانسون گفت که انگلیس به تلاش‌های دیپلماتیک ادامه خواهد داد اما افزود: می‌خواهم تردیدی برای دیگران باقی نگذارم که اگر ولادیمیر پوتین به این مسیر خشونت، تهاجم، حمله تمام‌عیار و محاصره خود کی‌یف، چیزی که به نظر می‌رسد او درصدد انجامش باشد و بخواهد که پایتخت اوکراین را تسخیر کند ادامه دهد، کاملاً حیاتی است که آن تلاش و اقدام برای فتح یک کشور اروپایی دیگر، موفق نشود و پوتین شکست بخورد.

نخست‌وزیر انگلیس در تازه‌ترین هشدارش به رئیس‌جمهوری روسیه گفت، هرگونه برنامه‌ای برای حمله به اوکراین “یک اشتباه محاسباتی جدی” است.

جانسون گفت: او (پوتین) باور دارد که اوکراین هیچ حق واقعی‌ای برای وجود به عنوان یک کشور دارای حاکمیت و مستقل ندارد. اما این مغایر با تمام چیزهایی است که ما برای به دست آوردنشان پس از پایان جنگ سرد تلاش کردیم، این مغایر با خواسته‌های مردم اوکراین است. در حال حاضر سخت‌ترین مساله برای ولادیمیر پوتین دنبال کردن این جنگ است… او با چیزی روبرو خواهد شد که از نظر من، شکست دادنش برای او بسیار سخت خواهد بود و آن احساس غرور ملی اوکراین و عزم آنها برای دفاع از کشورشان و مبارزه برای آن است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین تایید کرد که لندن فورا روسیه را با تحریم‌هایی هدف قرار می‌دهد. او پس از این نشست اضطراری، گفت که رئیس‌جمهوری روسیه “کاملا قوانین بین‌المللی را تکه‌پاره کرده است.”

جانسون گفت: انگلیس یک بسته فوری از تحریم‌های بین‌المللی اعمال خواهد کرد. این تحریم‌ها شامل برخی در داخل خود روسیه، هدف گرفتن منافع اقتصادی روسیه به جدی‌ترین حالت و هدف گرفتن منافع اقتصادی حامی ماشین جنگ روسیه می‌شود. جزئیات بیشتر عصر امروز به مجلس عوام داده می‌شود. تدابیر بیشتر هم در صورت وقوع یک حمله‌ تمام‌عیار اعمال می‌شود. این تحریم‌ها ضربه بسیار سختی به روسیه وارد می‌کند و کارهای بیشتری هم هست که در صورت وقوع یک حمله ما انجام خواهیم داد.

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: اما هیچ شکی نیست که اگر جلوی شرکت‌های روسی برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی انگلیس گرفته ‌شود و اگر ما با بررسی بتوانیم چهره مالکیت روسی شرکت‌ها و دارایی‌ها را فاش کنیم، در آن صورت روسیه کم‌کم آسیب می‌بیند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا