خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رایزنی هم حزبی‌های ترزای می برای عزل او

بنا بر شنیده‌ها از منابع مطلع، حدود ۵۰ قانونگذار حامی بریگزیت “سخت” از هم‌حزبی‌های ترزا می در حزب محافظه‌کار نشستی را برگزار کرده‌اند تا درباره چگونگی و زمانی که می‌توانند ترزا می را به کناره‌گیری از نخست‌وزیری کشورشان مجبور کنند، بحث و رایزنی کنند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری بی‌بی‌سی ورلد به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، نمایندگانی از گروه تحقیقات اروپایی (ERG) این مساله را مورد بررسی قرار دادند که چگونه به بهترین شکل می‌توان قوانین انتخاب رهبری حزب را مشخص کرد. یکی از آنان که در جلسه حضور داشت، گفت: همه کسانی که می‌شناسم می‌گویند ترزا می (نخست‌وزیر انگلیس) باید برود، او فاجعه است و این رویه نمی‌تواند ادامه یابد.

گزارشی درباره رایزنی حامیان بریگزیت در مورد چالش رهبری انگلیس همچنین در خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شد. برای حامیان بریگزیت سخت، مساله کنترل مهاجران سنگ‌ بنای گفت‌وگوهاست.

اوایل سپتامبر استیو بکر، معاون سابق دولت در پارلمان انگلیس در امور خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به ترزا می هشدار داد چنانچه او روی طرح‌هایش درباره بریگزیت اصرار کند، ۸۰ نماینده یا بیشتر آماده هستند تا علیه او رای‌ بدهند و این امر “شکاف فاجعه‌باری” را درون حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس ایجاد می‌کند.

چنانچه ۸۰ تن از ۳۱۵ نماینده حزب ترزا می به توافق بریگزیت بر پایه پیشنهادات او رای مخالف بدهند، سرنوشت دولت و روند خروج به رای حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس بستگی پیدا می‌کند زیرا او نمی‌تواند ۳۲۰ رای کافی بریا سلطه بر پارلمان را به دست آورد.

این مقام سابق که بر سر اختلافات با طرح‌های ترزا می استعفا داده است، گفت: اگر او به امید رای حزب کارگر است، مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا احتمالا این مساله را متوجه می‌شوند که حزب محافظه‌کار با فاجعه‌بارترین اختلاف مواجه می‌شود.

نخست‌وزیر انگلیس یک طرح جنجالی درباره بریگزیت را حین مذاکرات ژوئیه امسال با کابینه‌اش تضمین کرد که به نام “توافق چکرز” هم شناخته می‌شود. این استراتژی روابط میان بریتانیا و اتحادیه اروپا را پس از بریگزیت تعیین می‌کند که اختلافی میان سیاستمداران و مردم انداخته است.

نظرسنجی‌ها از ماه ژوئیه نشان می‌دهد که رای‌دهندگان انگلیسی به اتفاق آراء مدیریت ترزا می درباره بریگزیت را قبول ندارند. در عوض، اعتماد آنها به بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق بالاست. جانسون اخیرا در انتقادی تند و تیز علیه ترزا می گفته بود طرح بریگزیت یک “جلیقه انتحاری” است که دور قانون اساسی انگلیس پیچیده شده و چاشنی آن دست بروکسل است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا