خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به «صیانت انقلابی» اینترنت

واکنش‌های توییتری به تصمیم «مجلس انقلابی» برای تایید و تصویب طرح محدودسازی شبکه‌های اجتماعی و اینترنت که به «طرح صیانت» مشهور شده را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

عباس عبدی: ‏‏۶ماه پیش که طرح صیانت تازه منتشر شده بود، نظرسنجی‌ها نشان داد که اکثریت قاطع مردم با آن مخالف بودند و اهداف اصلی طرح را علیه کسب و کارها و علیه آزادی‌های عمومی و به سود منافع اقتصادی گروهی خاص توصیف کرده بودند. بی‌خِردترین‌ها کسانی هستند که فهم خود را در سیاست و قانون‌گذاری، برتر از خواست عمومی مردم می‌پندارند.
‎#طرح_صیانت

غلامحسین کرباسچی: ‏حسین‌قلی خان مخبرالدوله
بدستورمظفرالدین شاه، وزیر پست و تلگراف شد ولقب مخبرالدوله گرفت.او از مخالفان مشروطیت وطرفدار محمد عليشاه بود.پس از به توپ بستن مجلس توسط شاه، ‎#حسین‌قلی‌خان برای جلوگیری از ارتباط مشروطه‌خواهان با یکدیگر، تمام سیم‌های تلگراف تهران را قطع کرد.
‎#طرح_صيانت

سیامک قاسمی: ‏می‌گویند چین هم ‎#طرح_صیانت دارد.
شما برای ده سال، بطور مستمر سالی ۱۲ درصد رشد اقتصادی ایجاد کنید و دومین اقتصاد بزرگ جهان شوید و ۷۰۰ میلیون نفر را از زیر خط فقر خارج کنید، اصلا بیایید من را قطع کنید به جای اینترنت!
نمیشود که فقط تفاله های کشورهای دیگر را بردارید.

حمیدرضا علیمی: ‏به یک “محمدعلی‌شاه‌قاجار” جهت به توپ بستن مجلس نیازمندیم…
‎#صیانت‌ازحق

حسین دهباشی: ‏و چند سال بعد همین حامیانِ صیانت می‌شوند اصلاح‌طلب و از خودت سوپر مدعی‌تر و تو می‌خواهی سرت را به دیوار بکوبی که بابا این‌ها …، اینترنت بستند، زیر گوش سرباز زدند… و یک‌عده می‌گویند که آدم‌ها عوض می‌شوند خب و حالا بین بد و بدتر باید به این‌ها رای داد!

نیما اشرف‌زاده: ‏هر سارقی برای دزدی
ابتدا دزدگیر رو قطع می کنه!
‎#طرح_صیانت به زبان ساده

علی‌اصغر شفیعیان: ‏این خط و این نشان
دولت و مجلس و البته بقیه‌ی جاها دربست در دست شماست اما از پس افکار عمومی برای تصویب و اجرای طرح صیانت برنخواهید آمد

ابراهیم داروغه‌زاده: ‏‎#وزيرارتباطات ميگويد نبايد طرح ‎#صيانت رسانه اي ميشد، باید در لایه نخبگانی (خودشان و نمايندگان مجلس ) حل شود.
بزرگواران نه اعتقادي بِه اقناع مردم دارند نه نيازي بِه آن احساس ميكنند.
‎#مجلس_انقلابی

هدی محمدی: ‏پر تکرارترین حرفی که از صبح از اصولگراهای حامی‌ طرح صیانت شنیدم اینه که سوادرسانه‌ای ندارم😂😂

تقی دژاکام: ‏- چند نفر از شماهایی که با ‎#طرح_صیانت مخالفت می‌کنید، اعتراض می‌کنید، به متن یا نویسندگان آن فحش می‌‌دهید، مصوبه جدید مجلس را کامل خوانده‌اید؟ چند نفر از شما مدافعان این طرح، آن را مطالعه کرده‌‌اید؟

پدرام سلطانی: ‏‎#طرح_صیانت در روز خودش تصویب شد، روز سوم اسفند، روز‌ کودتا.
اما در آن روزگار مجلس نماد حقوق مردم بود
و در این روزگار نماد سلب حقوق مردم…

توحید عزیزی: ‏من به عنوان یکی از مردم ایران، طرفدار طرح ‎#صیانتازفضای_مجازی هستم. بی خودی توهم ملت بودن، کل مردم بودن، و بیشمار بودن نزنید!

سعید کاکاوند: ‏مراجعه به رای مردم و برگزاری ‎#رفراندم درباره ‎#طرح_صیانت  می تواند اثبات کننده مسائل بسیاری باشد و چراغ راه اینده ج.ا
(هرچند دو انتخابات قبل و تحریم خود رفراندم اعتراضی بود)

احسان کرمی: ‏اگر بلد بوديد محتواى مناسبى براى اينترنت ايجاد كنيد يك آن هم به فكر ريشه كن كردنش نمى افتاديد

قاضی‌نوری: ‏جمهوری اسلامی اگر دنبال کشف اتاق فکر دشمن برای ناراضی کردن مردم و فروپاشی کشور است، طراحان پشت پرده ‎#صیانت را پیدا کند.

عباس آخوندی: ‏‎#طرح_صیانت ادامه ‎#ساترا است.زمانی‌که دولت۱۲ نه‌تنها در برابر ساترای غیرقانونی مقاومت نکرد که با موافقت معاون و.ارشاد وقت مبنی بر واگذاری اختیارات قانونی خود به صداوسیما با آن موافقت کرد که چنین حقی نداشت، می‌شد منتظر بود که در گام دوم چنین تصمیمی اتخاذ شود

عاطفه: ‏نمی‌دونم چرا در مورد طرح صیانت اینقدر رو مشاغل اینترنتی تاکید می‌کنید؟ استفاده از اینترنت آزاد حق ماست، حتی اگه به هیچ شغل و اقتصادی ربط نداشته باشه.

مهدی نیکخواه: ‏برنامه این بود تا سال۱۴۰۱ اولین انسان ایرانی با یک موشک ایرانی به مدار زمین برود و باز گردد،ولی ببین کشور را به چه روزی انداختند که در آغاز سال ۱۴۰۱ باید برای یکی از حقوق اولیه‌مان یعنی امکان انتخاب آزاد بسترهای رسانه‌ای و ارتباطی،هشتگ بزنیم و التماس کنیم!

میلاد منشی‌پور: ‏تصویب طرح ‎#صیانت، شلیک مستقیم به اقتصاد دیجیتال و امید جوانانی است که «هنوز» مهاجرت نکرده‌اند.

احسان.م: ‏تا اینجا معلوم شده صیانت طرح من بوده برای فضای مجازی!
یه مشتی … رو انداختند وسط
هیچکسم گردن نمیگیره!

محمد پاداش: ‏خواهرم نیم‌طبقه بالای خونه رو کرده کارگاه شمع سازی
با یه پیج اینستاگرامیِ کوچولو، شمع میفروشه و دستش تو جیب خودشه
امروز میگفت شما حزب‌اللهیا با این مسخره بازیاتون میدونید چقدر به مردم دارید ضرر می‌زنید؟
آقایون ما از شما نیستیم، این صیانت‌تون آبروی همه‌مونو داره میبره، نکنید!

علی بزرگیان: ‏طرف ته بحثش گفته هدف نهایی طرح اینه که اینستاگرام بسته شه و کاربران تو پلتفرم ایرانی دیگه نمی‌توانند عکس بی‌حجاب بگذارند. هر چیزی ته داره، ولی این‌ها تموم  نمی‌شن. مثل تورم یا سریال مردگان متحرک.

مهدی: ‏بنده از کلیات و جزئیات طرح صیانت خبر ندارم
و لذا عقل میگه سکوت کنم!

ای‌لیا: ‏اینترنت رو جمع کنن چه اتفاقی رخ میده؟ اولش شاکی می‌شیم، فحش میدیم، به مرور عصبانیتمون کاهش پیدا می‌کنه، میریم گاهی سایتهای داخلی رو نگاه می‌کنیم، توی دیوار و شیپور چرخ می‌زنیم، برای ارتباط آروم آروم اپهای داخلی رو نصب می‌کنیم، به مرور حل می‌شیم توی ماجرا. تحقیر شده باقی می‌مونیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا