خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه به جنگ استرس و اضطراب برویم؟

اکثر ما دوست داریم که لحظات آرامشی بخش را در زندگی تجربه کنیم اما زندگی امروزی به خاطر مشغله های زیادی که دارد و دلایلی مثل تغذیه و بیماری ممکن است باعث شود که دچار استرس و اضطراب شویم.

به گزارش مشرق، اکثر ما دوست داریم که لحظات آرامشی بخش را در زندگی تجربه کنیم اما زندگی امروزی به خاطر مشغله های زیادی که دارد؛ ممکن است باعث شود که دچار استرس و اضطراب شویم.

درست کردن یا خرد کردن صابون

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است و ما باید مراقب باشیم که چگونه با آن رفتار می کنیم. بعضی از محصولات مراقبتی حاوی مواد آسیب زننده هستند. استفاده از صابون خانگی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. باید بدانیم که صابون ها دقیقاً از چه چیزی درست شده اند. درست کردن صابون یا خرد کردن صابون با چاقو می تواند یکی از بهترین راهکار های آرامش بخش و از بین بردن استرس باشد که قطعا حس خوبی به ما می دهد.

قانون شستن دست

شاید باور نکنید اما شست در بین انگشتان دیگر قدرت آرام کننده ای دارد. پزشکان پیشنهاد می‌ کنند که تکان دادن شست می تواند باعث آرام شدن ضربان قلب و عمیق شدن تنفس شود. ضربه زدن

با شست یا فشار دادن ناخن شست می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد

گل بازی

بسیاری از افراد این روش را امتحان کرده اند؛ یعنی زمانی که داخل باغچه کار می‌ کنند و از گیاهان مراقبت می‌ نمایند، آرامش بسیار زیادی پیدا می‌ کنند. نور خورشیدی که به آن ها تابیده می‌ شود، حس بسیار خوبی می‌ دهد. مطالعات نشان می دهد انواع مختلفی از باکتری ها هستند که داخل خاک زندگی می کنند و زمانی که شما با آنها سر و کله می زنید، سروتونین در بدن ترشح می‌ شود که اثرات مثبت بسیار زیادی دارد.

کار کردن با سفال یا اسلایم

خیلی ها برای کودکان شان این لوازم را خریداری می‌ کنند. اسلیم درمانی می تواند یک روش نوین باشد که سیستم عصبی را آرام کرده و پیام های مثبتی به مغز می فرستد. اسلایم را می توانید در انواع رنگ ها و بافت های مختلف خریداری کنید.

صاف ایستادن

اگر شما پوزیشن درستی داشته باشید، آرامش پیدا می کنید. علت هم این است که اکسیژن رسانی بهبود پیدا کرده و گردش خون در بدن حالت بهتری خواهد داشت. صاف ایستادن باعث می شود تا از لحاظ روحی وضعیت تان به شدت تغییر کند و بهبود بخشیده شود و نشان دهنده قدرت و اعتماد به نفس تان هم می باشد.

باز و بسته کردن مشت دست

هنگامی که استرس داریم، سمت راست مغزمان فعال می‌ شود که می‌ خواهد احساساتمان را کنترل کند. حال ما باید شرایط را تعادل ببخشیم و باید قسمت چپ را هم به کار بیندازیم. به خاطر همین مشت کردن دست راست و باز کردنِ آن می‌ تواند مؤثر باشد و سمت چپ را هم فعال کند. همان طور که می‌دانید قسمت راست بدن توسط سمت چپ مغز کنترل می شود.

بازی کردن با توپ تنیس

می ‌توانید دراز بکشید و یک توپ تنیس در دست بگیرید و با آن بازی کنید یا روی زمین بکشید و با آن درگیر باشید. انجام این کار باعث از بین بردن سطح استرس و اضطراب می شود.

شمردن

شاید شمردن یک کار خسته کننده برای از بین بردن استرس و اضطراب باشد اما تمرکز شما را افزایش می دهد. شمردن سکه ها و اضافه و تفریق کردن ان ها از هم و حساب و کتاب با آن ها می‌ تواند راهی مؤثر و تکنیکی عالی برای از بین بردن سطح استرس و اضطراب محسوب شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا