خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه قم درباره‌ی حواشی جشنواره فجر

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره‌ی «مسائل حاشیه ساز جشنواره فجر ۱۴۰۰» [لینک] بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

يُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُسارِعُونَ فِي الْخَيْراتِ وَ أُولئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ (سوره آل عمران/ 114)

ما با هنر مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم

امام خمینی -رضوان الله علیه-

هنر دقیق ترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشه ها و ارمانهای شریف می باشد

مقام معظم رهبری -مد ظله العالی-

تاریخ پرفراز و فرود انقلاب اسلامی ایران گواه این حقیقت است که جایگاه ارزشمند هنر و هنرمندان متعهد در عرصه‌های گوناگون، در پیشبرد ارزش‌های اسلامی، انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری ر ا تاکنون تولید و عرضه نموده است.

همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هنر در جمهوری اسلامی یک وسیله و ابزار و از شمار بهترین‌هاست اگر جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن و یا ایده‌ای برای عرضه کردن دارد، این عرضه باید با بهترین شیوه‌ها که همان هنر است انجام گیرد. صدالبته ما هرگز انحراف و لغزش‌های فکری و عقیدتی برخی افراد ساده‌لوح یا واگرا یا خودفروخته را نه‌تنها به‌پای هنرمندان متعهد و ارزش‌مدار نمی‌گذاریم، بلکه با روش‌های گوناگون ازجمله این بیانه، درصدد قدرشناسی و تفکیک این دو جریان از یکدیگر هستیم.

حال که دولت جهادی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی در زمانی که ناامیدی فراگیر و عمیقی با پوشش «تدبیر و امید» و شعار جذاب اما بدون معیار «تعامل با دنیا» به جامعه تحمیل شد، به فضل الهی بارقه‌های امید را در دل مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی به‌مراتب افزایش بخشید و آن شاء الله در گذر زمان شاهد روزافزون این امید و آرامش خواهیم بود.

خط نفوذ از طریق عناصر باقی‌مانده در ساختار دولت و به نام دولت و متأسفانه با فریب سعی دارد در پوشش دولت انقلابی سیزدهم با فرصت‌طلبی و فرصت سازی و در هر مناسبتی توطئه‌های گوناگونی را مزورانه طراحی و عملی نماید. با این روش در صددند تا ذهن و توان مسئولین را از خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی به حاشیه‌های طراحی‌شده کشانده و خدمت روان و سریع دلسوزان را کند یا متوقف نمایند.

هم‌صدایی حوزویان بصیر و همسویی آنان با مرجعیت معظم و جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، هشداری است در جهت شناخت جامعه از تهاجم ترکیبی دشمنان و نشانی است از غیرت دینی. این‌یک صدایی پیام روشنی است به دشمنان جهانی و خودفروختگان داخلی که ملت بزرگ ایران حتی در حرکات پیچیده شما صره را از ناصره و رذایل را از فضایل به‌درستی تشخیص می‌دهد و با چنین شناخت و بصیرت ناشی از هوشیاری‌اش، همواره قوت قلبی برای مسئولین دلسوز و پشتوانه عظیمی برای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر اساس تکلیف شرعی و انقلابی خود از مسئولین فرهنگی کشور و به‌طور خاص از وزارت ارشاد قاطعانه می‌خواهد تا بدون هرگونه اغماضی با هنرنما و هنرنمایان ضد هنر، برخورد تفکیکی نموده و از وارد شدن آسیب به هنر حقیقی و هنرمندان ارزش‌مدار پیش‌گیری نمایند.

هرگز برای ملت فهیم و متدین ایران اسلامی قابل‌پذیرش و قابل‌تحمل نیست که به نام هنر، و در جشنواره منسوب به‌نظام جمهوری اسلامی، احکام خدا را تضعیف و به ارزش‌های الهی توهین شود. توهین به مقدسات و باورهای الهی نه‌تنها تحت مقیاس عناوین آزادی اندیشه و آزادی بیان و قلم نمی‌گنجد بلکه چنین افکار مسمومی هرگز با هنر سنخیتی نداشته که خود اهانت به مفهوم و حقیقت آزادی و آزاداندیشی و کرامت انسانی و ضد هنر است.

هنرمند واقعی کسی است که با درک درست مشکلات کشور و مردم بزرگوار ایران اسلامی به‌ویژه قشر محروم، کمر همت ببندد و دولت مردمی را در وصول به اهداف ارزشی و ملی و امنیتی حمایت و یاری نماید.

در پایان، نوید رهبری عزیزمان حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای را که چراغ فروزان و پشتوانه مستحکمی برای هنر در فردای نزدیک و امیدی برای همگان به‌ویژه هنرمندان متعهد و مؤمن است به جامعه عزیز هنرمندان متعهد تقدیم می‌داریم:

«هنر امروز ایران هنر مقاومت است نه تسلیم و سازش. این‌گونه هنر، شرط اصلی آگاهی و زمان‌شناسی و نیز جرأت و شجاعت در برابر تهاجم وحشیانه‌ای است که در آن از همه ابزارها برای سرکوب و به ذلت کشانیدن ملت ما استفاده می‌شود. بنده از ته دل و از بن دندان ایمان راسخ و قطعی دارم که هنر آینده این کشور هنری جوشنده و هنری برتر خواهد بود؛ همان‌طور که در میدان‌های دیگر مشاهده کردیم

والسلام علی من اتبع الهدی

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جمع کثرت ادعا با قلت استدلال و برهان بلکه فقدان آن، می شود بیانیه ی فوق . که حتی کثرت و تنوع آرای فقهی و غیرفقهی مراجع و فقها را طبق رویه ی مستمر جامعه ی فوق نادیده می گیرد.

    1- همانطور که مثلا مرجعیت آیت الله العظمی شریعتمداری را با تصور شاگردانه ی اعضای خود سلب می کند در حالی که بعد از درگذشت آن مرحوم ، این مرجعیت مورد تصریح آیت الله العظمی گلپایگانی در نامه (تلگراف) به آیت الله العظمی خمینی قرار می گیرد و این رفتارها توهین به مرجعیت عنوان و جبران آن از شخص ایشان خواسته می شود .
    2- مگر تعامل با دنیا توصیه ی شیخ الفقهاء آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به رئیس مجلس انقلابی شما و موتلف رئیس دولت فعلی حجت الاسلام رئیسی نبود؟
    3- مگر نکاح معاطاتی و بدون لفظ صیغه ، فتوای فقهی فقیه قرآنی یا به تعبیر رهبری اندیشمند محقق و متفکر آیت الله العظمی دکتر صادقی تهرانی نبوده است ؟

    مولوی ، عارف قیومی در وصف چه کسانی سروده است که :
    گر مکان را ره بدی در لامکان / همچو شیخان بودمی من بر دکان. ؟

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا