خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاریجانی: آیا باید در زندگی مردم دخالت کرد؟

جماران نوشت: رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در سوالی مطرح کرد دخالت حکومت در زندگی مردم را مشخص کنید.

علی لاریجانی با انتشار ویدئویی در رابطه با میزان دخالت حکومت در زندگی مردم بیان کرد: سوال مهم این است که میزان و چگونگی دخالت حکومت در امور مردم را مشخص کنیم، یعنی باید ببینیم حکومت‌ها در چه جاهایی می‌توانند در امور مردم دخالت کنند و در چه قسمت‌های حق دارند این کار را انجام دهند. مخصوصاً برای حکومت‌هایی به حقوق طبیعی مردم قائل هستند چارچوب‌های مشخصی برای این امر وجود دارد، اینجا نظرات را باید دقیق کرد، چون کاملاً به آزادی مردم در زندگی شان مربوط است.
علی لاریجانی: میزان دخالت حکومت در زندگی مردم را مشخص کنید


رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان نمونه وقتی که در وزارت ارشاد بود ملاحظه کردم دستگاه دولتی تصمیم گرفته است ویدئو را ممنوع کند برای مردم خب مردم می‌خواستند با دوربین زندگی خودشان را به تصویر بکشد، خاطرات خودشان و خانواده شان را به تصویر بکشند من هیچ دلیلی برای اینکه حکومت حق دارد چنین ممنوعیتی به وجود بیاورد را نمی‌دیدم و به همین دلیل هم این دستور را لغو کردم از این نمونه‌ها بسیار است.

وی تاکید کرد: گاهی ممکن است یک قاضی محدودیت‌هایی برای زندگی مردم به وجود بیاورد اگر این حدود از نظر مبانی مشخص نباشد افراد ممکن است با حسن نیت هم اشتباه کنند لذا چهارچوب‌های دخالت حکومت در امور مردم و چگونگی آن یک سوال فوق العاده مهم است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا