خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آواربرداری ویرانه‌ای که مدیریت پادگانی طی ۱۴ سال رقم زد

منتخب شورای پنجم با اشاره به ناپایداری منابع درآمدی که در سالهای اخیر بدلیل سوءاستفاده از منابع،نهایت زیاده روی و بی مسوولیتی را در شهرداری تهران بدنبال داشته است، تصریح کرد: بر این اساس شهرداری با کمبود منابع و چرخه ی منحوس فساد و ناکارآمدی رو به رو شده و این مهم اولین چالش مهم شهردار است.

دکتر الهام فخاری در گفت وگو با خبرنگار انصاف نیوز، افزود: ارقام فاجعه بار بدهی،بروکراسی حجیم و ناکارآمد، واگذار نکردن تصدی امور به شهروندان از نتایج ناپایداری منابع است که شهردار آینده تهران و مدیریت شهری بصورت روزمره با آن روبه رو خواهد بود.

وی، دومین چالش شهردار آتی تهران را آواربرداری از ویرانه ای عنوان کرد که مثلث منحوس منابع ناپایدار،بروکراسی ناکارآمد و مدیریت پادگانی طی ۱۴ سال برای شهر تهران را رقم زده است.

افزایش چند برابری کارکنان، تعطیلی و ناکارآمدی مدیریت فرهنگی،اجتماعی و زیست محیطی شهر،بی انضباطی مالی،تنگی عرصه بر مدیران و کارکنان دلسوز شهرداری،محدود شدن عرصه بر پیمانکاران بخش خصوصی و جایگزینی آنها با نهادهای شبه نظامی،بی توجهی به نوسازی نهادهای مهم چون آتش نشانی،سازمان پارکها،سیستم حمل و نقل عمومی و…از دیگر چالش های پیش روی شهرداری تهران بود که دکتر فخاری به آن اشاره کرد و گفت: به این ترتیب اکنون ویرانه ای به مدیریت جدید شهری سپرده می شود که اولین اقدام، آواربرداری از این خرابه است.

به گفته ی منتخب شورای پنجم،چالش دیگر مقاومت نامیمونی است که در برابر اصلاح امور از سوی نهادهای رسمی و غیررسمی که برخوردار از منافع مدیریت شهرداری بوده اند، صورت می گیرد که حل آن، هوشیاری و تدبیر فراوان می طلبد و باید به همگان اثبات  کرد نتایج مبارک کامیابی اصلاح امور، همه را بهره مند می کند.

اعتماد شهروندان به یکدیگر و نهادها حدود ۱۰ درصد است

فخاری، اولین اولویت شهردار را بازگشت انظباط اقتصادی به مدیریت شهر دانست و اظهار کرد: همه روزه از جیب شهروندان،سفارش هایی با ارقام غیرواقعی به پیمانکاران سفارشی سپرده می شود،واگذاری ها اعم از مناقصه ها، مزایده و دریافت حقوق دولتی نظیر عوارض،تراکم…با نظارت و کنترل نیستند.

وی با تأکید بر این که «نیروی انسانی شهرداری که حقوقشان از جیب شهروندان پرداخت می شود، فاقد بهره وری مناسب هستند»، به انصاف نیوز گفت: تأخیری نباید در رسیدگی به این امور وجود داشته باشد و ارایه ی گزارش مستند و غیرقابل خدشه از وضعیت موجود شهر و شهرداری و شورای شهر اولویت دوم شهردار و البته شورای شهر، است.

منتخب شورای پنجم، اولویت سوم را بازگشت اعتماد و امید به شهروندان برشمرد و یادآور شد: نداشتن انسجام اجتماعی معضل اصلی است که هر سیاست مفید و قانون مناسب را غیرقابل اجرا می کند و بنابراین در شهری که اعتماد شهروندان به یکدیگر و نهادها در حدود ۱۰ درصد است،اولین گام برای توسعه،بازسازی و بازآفرینی سرمایه ی اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اعتماد واقعی به شهروندان در سیاستگذاری،برنامه ریزی و اجرا،امید می آفریند و گفتمان جدیدی را شکل می دهد که نتیجه ی آن بازگشت شهر به شهروندان است.

منتخب شورای پنجم با بیان این که «شهردار تهران،راهبری فعالیتهای مختلف در حوزه سیاستگذاری،برنامه ریزی،اجرا و نظارت را درباره ی زندگی شهروندان بر عهده دارد»، گفت:اولین ویژگی مهمی که شهردار آتی باید داشته باشد این که توان و تخصص لازم مدیریت و راهبری فعالیت های متفاوت و در عین حال مرتبط و تأثیرگزار بر یکدیگر را داشته باشد.

الهام فخاری، انجام صحیح این فعالیت ها را نیازمند هماهنگی در سطوح مختلف حاکمیت و در ارتباط مستقیم شهروندان دانست و تصریح کرد: باور اعضای شورای شهر این است که شهردار تهران، تنها نباید مدیر دارای توان اجرایی پروژه های مشخص بویژه در حوزه های عمرانی باشد بلکه تهران نیازمند مدیری دارای فهم استراتژیک و مسلط به حوزه های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،زیست محیطی است.

وی افزود:شهردار آتی باید دارای اعتباری از نظر فهم،دانش و تجربه باشد که بتواند مدیرانی اجرایی و شایسته را در صدها پروژه همزمان مدیریت کرده و سامان دهد.

فخاری، دومین ویژگی مهم شهردار آینده تهران را سابقه ی درخشان مدیریتی در سطح سازمان های مشابه که دارای عملکردی فرابخشی و بین بخشی هستند، عنوان کرد و افزود: شهرداری در عین حال که نهادی خدماتی است، دستگاهی اقتصادی با صدها بنگاه فعال و پروژه های عمرانی فراوان بوده که از سوی صدها مهندس اداره می شوند و بنا براین نیازمند مدیری هماهنگ کننده است.

وی گفت: کارکردهای اجتماعی شهرداری سوی دیگر فعالیتهای آینده این نهاد مهم است که فهم عملکردی از مدیریت در سازمان یا نهادی فرابخشی مشابه و در سطح ملی را می طلبد.

منتخب شورای پنجم خطاب به شهردار آتی گفت: پایتخت نشینان می خواهند به پاکدستی و عزم و جزم شهردار برای خدمتگزاری اعتماد و اطمینان کنند، نه این که شهرداری به ماشین رأی تبدیل شود. در واقع شهردار تهران باید شهره ی پاکدستی باشد و توان اصلاحات عمیق ساختاری،فرایندی و سازمانی در اصلاح سیستم که مولد فساد در شهر تهران است را داشته باشد.

به گفته وی، اصلاح طلبی، برنامه محوری، توان اجماع سازی، اعتقاد راسخ با مشارکت شهروندان از دیگر ویژگی های مطلوب برای شهردار آینده ی تهران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تهران با این وضعیت به بهترین نحو اداره شده. منتهی شماها که دو میلیارد دادین رفتین تو شورا باید پولتونو در بیارین و لذا از حالا دارین بستر سازی میکنین که ویرانه هست و باید درست بشه لذا شهرداریو به سمت خرید و اعطا به بخش خصوصی و … ببرین. من از رهبری می خوام حتما به این حوزه ورود و دست شورای شهر رو برای رسیدن به منافع شخصی قطع کنه و فقط نقش انتخاب شهردارو داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا