خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون دفتر رهبری: مردم آرمان‌های انقلاب را تحقق‌یافته می‌دانند

معاون دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای بر این باور است که «مردم همچنان آرمان‌های انقلاب را قبول دارند، از آنها حمایت می‌‌کنند و بخش مهمی از آرمان‌ها را تحقق‌یافته می‌دانند».

به گزارش انصاف نیوز، مهدی فضائلی، فعال سیاسی اصولگرا «استقلال ملی، عزت ملی، رفاه ملی و عدالت اجتماعی» را آرمان‌های انقلاب دانسته و در یادداشتی نوشت: «مردم بخش مهمی از آرمان‌ها را تحقق‌یافته می‌دانند و اگر گلایه‌های بحقی دارند، از عدم‌‌تحقق برخی دیگر، یا کند‌بودن حرکت به سمت آرمان‌ها، یا فراموش‌شدن آنها به‌خصوص ازسوی عده‌ای است که سرسفره انقلاب رشد و نمو کردند.».

متن کامل یادداشت آقای فضائلی که در خبرگزاری فارس منتشر شده در پی می‌آید:

«انقلاب بدون حضور و همراهی مردم، نامفهوم و غیرقابل تحقق است و یکی از تفاوت‌های مهم بین کودتا با انقلاب همین وجود یا عدم‌وجود عنصر و رکن مهم «مردم» است. کودتا و اقداماتی از جنس براندازی، نقشی برای حضور مردم قائل نیستند و گروهی اندک با رفتارهایی خشونت‌بار یا حزبی تلاش می‌کنند به قدرت برسند.

براساس مطالعات غربی‌ها پیرامون انقلاب اسلامی ایران، یکی از نقاط چشمگیر انقلاب در ایران، حضور و مشارکت گسترده‌‌تر مردم در انقلاب اسلامی و همراهی با امام‌خمینی(ره) است. چارلز کورزمن، استاد جامعه‌شناسی و مطالعات غرب آسیای دانشگاه کارولینای شمالی و نویسنده کتاب «انقلاب تصورناپذیر در ایران» می‌گوید: «انقلاب ایران، ازنظر تعداد مردمی که در آن شرکت کردند، یکی از عظیم‌ترین خیزش‌های تاریخ جهان است.» وی میزان این حضور را ۵‌برابر میزان حضور مردم در انقلاب فرانسه و ۱۰برابر میزان حضور مردم در برانداختن شوروی کمونیستی ارزیابی کرده‌است (که البته به‌نظر می‌رسد بازهم ارزیابی دقیقی نیست).

ممکن است مردمی به‌دلایل گوناگون با انقلاب همراه شوند و در آن مشارکت کنند، اما پس از پیروزی انقلاب چه‌بسا که یا کنار بروند یا کنار گذاشته شوند که تقریبا در انقلاب‌های بزرگ جهان ازجمله انقلاب چین، روسیه و فرانسه چنین بوده‌است. انقلاب اسلامی ایران اما از این حیث نیز امتیاز و تفاوتی چشمگیر با بقیه انقلاب‌ها دارد.

علاوه بر اینکه در اصل ششم قانون اساسی تصریح شده‌است که «در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود» از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از ماهیت و شکل نظام و قانون اساسی تا تعیین رهبر (اعضای مجلس خبرگان رهبری)، رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم براساس آرای مردم انتخاب شده‌اند.

علاوه بر این امور، در تمام مقاطع حساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از غائله‌های گوناگون در استان‌های مرزی و دفاع‌مقدس گرفته تا فتنه ۷۸ و ۸۸ و… حضور مردم مشکل‌گشا بوده‌است.

حضور مردم در راهپیمایی‌های مختلف به‌ویژه جشن پیروزی انقلاب در ۲۲بهمن هم که نگفتنی است و جزو مواردی است که تقریبا هیچ مشابهی در دنیا ندارد. مهم‌ترین دلیل این حضور و همراهی مردم با انقلاب بیانگر دلبستگی مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

اینها همه بیانگر یک واقعیت مهم در انقلاب اسلامی ایران یعنی «استمرار انقلاب» و «نقش مردم» در این استمرار است. مردم همچنان آرمان‌های انقلاب را قبول دارند، از آنها حمایت می‌‌کنند و بخش مهمی از آرمان‌ها را تحقق‌یافته می‌دانند و اگر گلایه‌های بحقی دارند، از عدم‌‌تحقق برخی دیگر، یا کند‌بودن حرکت به سمت آرمان‌ها، یا فراموش‌شدن آنها به‌خصوص ازسوی عده‌ای است که سرسفره انقلاب رشد و نمو کردند.

کیست که استقلال ملی، عزت ملی، رفاه ملی و عدالت اجتماعی را نخواهد و اینها همان آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران هستند. علاوه بر اینکه حضور و همراهی مردم‌ بیانگر تداوم و استمرار این آرمان‌هاست، دشمنی بی‌وقفه دشمنان با مردم و انقلاب نیز بیانگر «زنده‌بودن انقلاب و آرمان‌های انقلاب» است که اگر غیر از این بود، تداوم دشمنی‌ها چه ضرورتی داشت؟

اگر انقلاب اسلامی دست از آرمان‌های خود برداشته بود و اگر مردم همچنان پایبند به این آرمان‌ها نبودند، آیا دلیلی برای دشمنان باقی مانده بود؟ نه.

اساسا ادامه دشمنی‌ها که در قالب انواع تهدیدها و تحریم‌ها جلوه‌ کرده‌است، برای دست‌برداشتن از همین آرمان‌هاست و حاشا که انقلاب و مردم از آرمان‌هایی که صدها هزار پیکر پاک و مطهر برای آنها به خون غلتیده و شهید و جانباز شده‌اند، دست بکشند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. واقعا!!
    مردم ،چیست؟!
    چرا بعضی ها فکر می کنند مردم حامی و علاقمند به آنان و…….هستند؟
    مردم ،چیست؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا