خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به حمله‌ی روسیه به اوکراین

واکنش‌های توییتری به حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین و موضع جمهوری اسلامی نسبت به آن را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سراج میردامادی: ‏چطور وقتی صدام به خاک ایران تجاوز کرد و مرز های بین‌المللی را نادیده گرفت و ۸ سال به این تجاوز ادامه داد آمریکایی ها و اروپایی‌ها نه تنها او را تحریم نکردند که پول و سلاح هم بهش دادند و صدام نه تنها دیکتاتور نبود که در پاریس و لندن و نیویورک به گرمی استقبال می شد!! ‏و باز چطور وقتی آمریکا و انگلیس به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی بدون مجوز شورای امنیت به عراق تجاوز کردند و آنهمه جنایات جنگی هم مرتکب شدند و بعد معلوم شد هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق وجود ندارد کسی در دنیا جرأت نکرد نه متجاوزین را تحریم کند و نه آنها را محکوم کند.

محمد فاضلی: ‏ما هم همسایه روسیه هستیم، و سابقه گلستان و ترکمنچای و اشغال خاک ایران در جنگ جهانی اول و دوم و گلوله‌باران حرم رضوی توسط آن‌ها را داریم. اقلا رویه تجاوز نظامی را به رسمیت نشناسید. منطق تجاوز به عراق، افغانستان، و اوکراین یکی است. آمریکا و روسیه ندارد.

رضا نصری: ‏به قول انگلیسی‌ها ایران «بین یک سنگ و یک جسم سخت گیر کرده است»! نه صلاح است همسایه لجام‌گسیخته را برنجاند، نه با حمایت از او برای خود هزینه بتراشد. بهترین موضع این است که بگوید واکنش خشونت‌آمیز به اقدامات تحریک‌آمیز ناتو را نمی‌پسندند و حقوق بین‌الملل را برای طرفین میزان می‌داند.

عباس عبدی: ‏نقد اصلی به سیاست خارجی ایران این نیست که چرا این حمله را محکوم نکرده است. مشکل اصلی این است که برای خودشان در برابر روسیه، گزینه دیگری نگذاشته‌اند. اگر می‌توانستند محکوم کنند و نمی‌کردند حداقل قابل بحث بود.

عبدالله گنجی: ‏٩جنگنده چین در آسمان تایوان به پرواز در آمدند
توافق احتمالی با ایران، حمله روسیه به اوکراین و پرواز جنگنده های چینی را می توان فهم مشترک سه قدرت از وضعیت “آمریکای ضعیف” در زمان حال دانست

دیاکو حسینی: ‏با امید بی‌جایگزینی که به وعده بهره‌مندی از سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پشتیبانی سیاسی و تسلیحاتی روسیه و چین در برابر غرب بسته‌ایم، حتی اگر اینها حقوق بین‌الملل را به چهار میخ هم بکشند، واکنشی جز دعوت به خویشتنداری نمی‌توانیم داشته باشیم.

محمدجواد محمدزاده: ‏امروز برای طیف غرب‌زده‌ی طبقه‌ی متوسطِ شهریِ ایرانی روز تلخی بود. روسیه به متحد آمریکا حمله‌ی نظامی کرد و رئیس‌جمهور ابرقدرت جهان و یگانه ناظم نظام بین‌الملل و تنها حافظ صلح جهانی و رئیس قدرتمندترین ارتش دنیا هیچ کاری جز تحریم روسیه از دستش برنیومد و این جماعت رو سرخورده کرد!

علی مطهری: ‏ایران برای آنکه استقلال خود را نشان بدهد باید تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم کند. فعلا که صدا و سیما اخبار را مانند یکی از مستعمرات روسیه گزارش می‌کند. جدا شدن گرجستان و آذربایجان و ارمنستان از ایران توسط روسیه و حمایت شوروی از صدام در حمله به ایران را همواره به یاد داشته باشیم.

احسان سلطانی: ‏بایدن گفته استفاده از نیروی نظامی به صورت مستقیم خط قرمز آمریکا خواهد بود.
چند کشور اروپایی از جمله آلمان با وضع تحریم‌ گسترده همراه نیستند.
ناتو برنامه‌ای برای اقدام نظامی ندارد چون می‌داند نمی‌تواند تمام ۳۰عضو را همراه کند.
ناتو فقط برای صدام و قذافی و افغان‌ها گردن کلفت بود!

مجید میرزایی: ‏سال ۱۹۹۴ آمریکا و انگلیس و روسیه اومدن به اوکراین گفتن تو خودت رو خلع سلاح کن ما امنیتت رو تضمین میکنیم!
چیزی که الان می‌بینید امنیتیه که روسیه و آمریکا و انگلیس تضمین کردن :))))

محمد مهاجری: ‏کاش کسی ‎#وزیرخارجه مملکتم بود که جربزه محکوم کردن حمله نظامی ‎#روسیه به یک کشور دیگر را داشت.
‎#عزت و ‎#حکمت را که قورت دادید و یک لیوان آب هم روش.
حالا کجای موضع تان به ‎#مصلحت است؟
دیپلماسی بلد نیستید، لوطی‌گری هم یادتان نداده اند؟

محمد شیروانی: ‏چه رئیس جمهور اوکراین باشی چه اشرف غنی، وقتی بجای اتکا به توان و قدرت داخلی ملت، به آمریکا اعتماد کنی و حتی در آخرین لحظات هم از تماس با بایدن حرف بزنی، سرنوشتی جز تسلیم و شکست و تنهایی نداری!

علی نانوایی: ‏آمریکا ظرف بیست سال، هزار میلیارد دلار خرج دولت افغانستان و جنگ با طالبان کرد، اونوقت بایدن و اروپا وایسادن اشغال دوباره افغانستان به دستان طالبهای پابرهنه رو نگاه کردند. اونوقت یه عده توقع دارند به خاطر اوکراین، با روسیه وارد جنگ بشند.

مسعود شفیعی‌کیا: ‏آقای ‎#دکتراحمدینژاد ماه پیش با تکیه بر اخبار موثق از معامله‌ ‎#آمریکا با ‎#روسیه در ازای تقسیم ‎#اوکراین و ‎#ایران بین خود و از حمله نزدیک ‎#پوتین گفت، ولی مثل بقیه پیش‌بینی‌های وی جریان فاسد استهزاء و دولتیان گوش شنوایی نداشتند.
حال جمعیت قابل توجه ایرانیان در اوکراین گیر کرده‌اند.

رستم قاسمی: ‏در سريع‌ترين زمان ممكن، براي حفظ امنیت و انتقال هموطنان عزيزِ مقیم ‎#اوکراین ازطريق پرواز هواپیمایی هما اقدام خواهیم کرد.
باهمکاری وزارت امورخارجه درحال رایزنی با همتایان خود در کشورهای روسیه و اوکراین هستیم.
‎#صیانت از جان و امنیت ایرانیان عزیز در اولویت دولت مردمی است.

محمد سرافراز: ‏با آغاز تهاجم نظامی گسترده روسیه به اوکراین و گفتاردرمانی آمریکا و اروپا و ناتوانی شورای امنیت در جلوگیری از جنگ، “سیستم امنیت جمعی” بطور کامل فرو خواهد ریخت و احتمالا شاهد ائتلافهای جدید و ناامنی های زیادی در جهان خواهیم بود.

رسول موسوی: ‏تهديدات پوشالي ‎#امريكا و ‎#ناتو مانع حمله ‎#روسيه به ‎#اوكراين نشد. حالا توجيه مي كنند بين حمله به ‎#دنباس با حمله به خاك اصلي اوكراين فرق است.
اي شرم بر شما باد كه با مترسك ناتو ملتها را به خاك سياه مي نشانيد و خاكشان را تقسيم.
بدبخت رهبراني كه فريب وعده هاي دروغين شما را مي خورند.

علی‌اصغر شفیعیان: ‏عملیات پوتین اگر برای اوکراین «ویژه» است، برای ما «فریب» است!
ساده نباشیم. ایران رقیب روسیه در تامین انرژی است و الان بهترین زمان نزدیکی به اروپاست. گول رفاقت این روزهای روس‌ها را نخوریم

مهرداد: ‏خود تلویزون روسیه و سیستم حکومتیش داره میگه: حمله نظامی کردیم، زورش رو داریم، میکنیم. صداوسیمای ما هنوز داره میگه نه بابا بازپس گیری منطق اشغال شده توسط دولت سفاک اوکراین توسط آزادیخواهان روسیه است. 🙂

روزبه شهرستانی: ‏بامزه است.
از دیشب تا الان که همه دارند مواضع مطمئن و قاطعشون رو منظم به تحلیل و پیشگویی له یا علیه حمله روسیه به اوکراین اعلام می‌کنند، همراه با برچسب و تف و لعنت به مخالف، کسی براش سوال نیست که این وسط تکلیف مذاکرات برجام (که حالا عناصر دخیلش مشغول گیس و گیس‌کشی‌اند) چی می‌شه؟

محمدجعفر: ‏چه تضمینی است که یک روز ‎#روسیه به ما حمله نکند؟

امیررضا نظری: ‏عدم حمایت بایدن از زلنسکی در برابر حمله روسیه نشان داد نمی‌توان به غرب و میز مذاکره اتکا کرد.(منطق انقلابی!)
چرا کسی اینو نمیگه؟!

کاوه لاجوردی: ‏من حمله می‌کنم به شما و می‌گویم تعهد بدهید که عضوِ فلان پیمان نـمـی‌شـویـد. و فلان پیمان طوری است که شاید حمله نمی‌کردم اگر که نقداً عضو‌ش شـده بـودیـد.

رضا امیدوار تجریشی: ‏تبعات ناشی از تجاوز روسیه به اکراین:افزایش قیمت نفت، افزایش قیمت گاز، افزایش قیمت گندم، افزایش قیمت نهاد های دامی…
همه اینها به نفع چه کسی و چه کسانی است!
اگر ایران درست و سریع تصمیم بگیرد می‌تواندصادر کننده گاز و منطقه امن خط لوله انتقال گاز به اروپا باشد…

ابوالحسن علیقارداشی: ‏حمله روسیه به ‎#اکراین تجاوز و اشغالگری است و قید و شرط و مقدمه و موخره هم ندارد. تامام
حمایت و سکوت در برابر آن تایید متجاوز و اشغالگر است.

مرتضی آژند: ‏آدرس اشتباه ندهید.‎ #روسیه به خاک اوکراین حمله کرده نه اوکراین به خاک روسیه.ضعف نظامی ‎#اوکراین وابسته بودنش به غرب،مردمی ترسو و هر آنچه شما تحلیل می‌کنید دلیلی نمی‌شود که یک کشور به خاک کشور دیگر تجاوز کند و اسلحه بکشد. مگر آنکه قانونتان، قانون جنگل باشد.

مرحوم: ‏قابل توجه بعضی از برادران و خواهران مومن و انقلابی، روسیه همچون آمریکا یا هر دولت دیگر دوست و برادر نیست در نتیجه خرکیف نشوید و بدانید و آگاه باشید که خرس به وقت خود اشتهای سیری ناپذیری دارد.

بابک بیانیان: ‏از امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا خواهشمندیم، سریعا به روسیه حمله کنن. فکر کنن، افغانستان، لیبی یا عراق است و پوتین رو سر جاش بشونن

دارک بلو: ‏دوستان ما جنگ راه بیاندازند: دفاع از آزادی و صدور انسانیت است
دشمنان ما جنگ راه بیاندازند: جنگ چیزی جز ویرانی ندارد و هیچکسی در آن برنده نیست
[من از همه شان به یک اندازه متنفرم – از دوست، از دشمن، از جنگ، از صلح، اگر بخواهند همه چیز را با منافع حال خودشان توجیه کنند]…

محمدرضا: ‏به نظرم اگه چین هم به تایوان حمله کنه دیگه میشه با اطمینان گفت نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتنه نظمی که دیگه بر پاشنه خواسته‌های غرب نمیچرخه.

اورج جورول: ‏جنگ هیچ‌چیز قشنگی نداره. سر تا تهش کثافته. درد و رنج و بیخانمانی و بی‌کسیه. جون و زندگی آدما رو میگیره. میشه یه مشت درد و خاطره‌ی وحشتناک، که اگه جون سالم به‌در ببرن، تا همیشه همراهشونه. چیزشر رمانتیک و دراماتیک در مورد جنگ نگین. جنگ هیچ‌چیز قشنگی نداره.

هُتیه: ‏از جنگ متتفرم اما برای مردم درگیر جنگ همانقدر ناراحتم، که آن ها برای درگیر شدن ما با تحریم و نبودن دارو و یا کشته شدن جوان های ما در خیابان ناراحت بودند.

بوسهل زوزنی: ‏الان اگر جامعهٔ جهانی حملهٔ روسیه به اوکراین رو «به شدت» محکوم کنه، روسیه خیلی آسیب روحی می‌بینه؟ چی می‌شه؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با دیدن کامنت ها بخوبی می توان دریافت که در ایران دو جریان وجود دارد یکی طرفدار صد در صد سیاست امریکا و دیگری طرفدار روسیه و در هیچکدام منافع ملی کشور دیده نمی شود از همه جالب تر طرفداری حساب شده امثال مطهری که روزی روزگاری در کیهان شدیدا مخالف سیاست های امریکا بودند و امروز همان حرفی را می زنند که امریکا می زند اینهمه بلوغ را باید به فال نیک گرفت. اگر کسی از نظر من هم بخواهد باخبر شود می گویم آلهم المشغل الظالمین به الظالمین اینها که سالهای سال در خاورمیانه بطور محسوس و غیر محسوس باعث قتل عام صدها هزار مرد و زن بی گناه بودند امروز دست انتقام الهی بدر آمده و اینها را بجان هم انداخته است تا شاید اندکی ما را فراموش کنند .آقا شفیعیان درخواست می کنم کمی فراتر رفته و تنها به پیچش مو بسنده نکرده و مو را ببیند و مقالات و مصاحبه های متفاوت و حتی مخالف هم را برای بهرمندی مخاطبان در معرض دید قرار دهد تا با گذشت زمان معلوم شود چه کسی از این جریان برداشت درستی داشته و چه کسی بخاطر عینک جناحی به خطا رفته است بنظر من غرب شدیدا نیاز به یک ماجراجوئی جنگی داشت چرا که هر وقت غرب دچار یک بحران اقتصادی شده جنگی را در گوشه ای از جهان راه انداخته تا حواسها را به آن سو پرت کند .زمانی که اعتصابات فلج کنند معدن چیان و وسائل ریلی در انگلستان ماه ها طول کشید مارگارت تاجر جنگ مالوین را راه انداخت و باهمکاری کودتاچیان آرژانتین یک کشتی انگلیسی را غرق کردند و جنگ ساختی باعث شد این اعتصابات خاتمه یاید زمانی که بحران اقتصادی داشت می رفت که شهرهای بزرگ غربی را با اعتصابات سراسری مواجه کند جنگ عراق و کویت و جریانات بعد آن رخ داد و باز زمانی که بحران اقتصادی در سالهای 2000 می رفت که کل غرب را با ورشکستگی شرکتها مهم و رکود و افت اقتصادی روبرو کند جنگ عراق و صدام رخ داد و حال بعد از درگیریبیش از دو ساله غرب با کرونا و تعطیلی بخش مهمی از اقتصاد بعد از پایان این پاندمی اثرات اقتصادی آن گریبانگیر غرب خواهد شد و برای فرار از این جریان امریکا مسئله اوکراین را که در سال 2008 راه حل دیپلمات پیدا کرده بود با مطرح کردن عضویت این کشور روسیه را مجبور به واکنش کرد و این کار امریکا کاملا حساب شده بود و اروپائی ها که از نقشه امریکا با خبر بودند تا بحال بجز اعلام محکومیت و چند تحریم کوچک وارد تله این کشور نشده اند حال بر ماست که فارغ از گرایش های جناحی با بررسی دقیق وغیر احساسی مسئله را رصد کرده و مسئولین کشور را یاری دهیم

    4
    2
  2. جنگ امروز جنگ مظلوم و ظالم نیست . جنگ سیاسی هست که روسیه توان قدرت خودش رو به ناتو نشون بده و قطعا هر جور حساب کنید ایران که سال ها داره جلو تحریم های اروپا و آمریکا ایستادگی می کنه کو یک دشمن مشترک با روسیه داره در این حمله سکوت می کنه که کاملا با بازی سیاست مطابقت داره . اما از لحاظ انسانی نه غرب و نه شرق مهم نیستن و فقط انسانیت ، بشریت ، عدم نژادپرستی مهمه

    1. برای مردم اوکراین و هر غیر نظامی ای ؛ هر کودکی و هر زن عادی ای ، هر جنگی جنگ ظالم (متجاوز) و مظلوم (مورد تجاوز) هست

  3. فراموش کرده اید که وزیر امور خارجه ایران آقای امیرعبداللهیان اظهار نمودند:ما توسل به جنگ را راه حل نمی دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.
    از طرفی آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای غربی که قول حمایت به اکراین را دادند الان به دادش برسند.نکته بعدی این است که روس تبارها در اکراین کم نیستند و در غرب اکراین بیش از 50درصد مردم خواهان پیوستن به روسیه هستند ولی در یمن آیا کودکان قحطی زده خواهان پیوستن به عربستان اند؟؟ از سوی دیگر عبرت گرفتن از خلع سلاح اکراین به معنی خوشحالی از حمله به آن کشور نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا