خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اخطاریه تخلف زیست محیطی به 14 بیمارستان در تهران

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران از صدور اخطاریه برای 14 بیمارستان متخلف زیست محیطی در پایتخت خبر داد و گفت: این بیمارستان ها در پایش های زیست محیطی سه ماهه اول امسال از مراکز درمانی، شناسایی و موارد تخلف و ضرورت رفع به آنها اخطار داده شده است.

حسین بازگیر روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست نظارت بر رعایت نکات زیست محیطی در پیرامون جوامع انسانی و طبیعت است و از تکالیف قانونی بسیار مهم این سازمان، نظارت بر مدیریت پسماند و پساب یا فاضلاب های بیمارستانی است.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت هزار واحد مرکز درمانی در سطح شهرستان تهران فعال هستند گفت: از این تعداد حدود 160 مجتمع بزرگ بیمارستانی فعالیت دارند.
بازگیر افزود: در طول پایش های امسال 10 واحد بیمارستانی در خصوص مدیریت پسماند و چهار واحد مرکز درمانی نیز در زمینه مدیریت دفع پساب بیمارستان مشکلات زیست محیطی داشته اند.

وی گفت: با توجه به مهلت تعیین شده تا پایان تعطیلات این هفته در صورتیکه این واحدهای درمانی متخلف نسبت به راه اندازی و تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماند بیمارستانی خود اقدام نکنند، به منظور پیگیری قانونی با طرح دعوی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه پیگیری حل پساب های بیمارستانی در ارتباط مستقیم با سلامتی مردم است، افزود:‌ با توجه به تامین بخشی از آب آشامیدنی شهروندان تهرانی از منابع زیرزمینی، تخلیه پساب های بیمارستانی به سفره های آب زیرزمینی موجب بروز مخاطراتی برای سلامتی مردم خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا