خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای پاسخ رئیسی به پیغام آمریکا چه بود؟ [+عکس]

یک رسانه‌ی اصولگرا در خبری از پاسخ رئیس دولت سیزدهم به پیغامی از طرف ایالات متحده خبر داد.

به‌گزارش انصاف نیوز، در چند هفته‌ی اخیر مقام‌های دولت از جمله وزیر امور خارجه از درخواست‌های متعدد آمریکایی‌ها برای مذاکره‌ی مستقیم با ایران خبر داه بودند که این پیشنهاد تاکنون با مخالفت جمهوری اسلامی همراه شده است.

بنا بر عکسی که ساعاتی قبل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به پیغام آمریکا که به واسطه‌ی امیر قطر برای ایران ارسال شده، از سه شرط مدنظر جمهوری اسلامی برای توافق نوشته است: «لغو تحریمها، ضمانت معتبر و بستن پرونده اماکن ادعایی».

متن کامل خبر منتشرشده در تسنیم در پی می‌آید:

«برخی اکانتهای توئیتری تصویری از یک دست نوشته منتشر کرده اند که متعلق به یادداشت خصوصی یکی از اعضای حاضر در دیدار محرمانه رئیسی با امیرقطر در جریان سفر اخیر است.

از محتوای این یادداشت می توان دریافت که آیت الله رئیسی در پاسخ به پیغام آمریکایی ها که از طرف امیر قطر منتقل شده، سه شرط ایران برای توافق را لغو تحریمها، ضمانت معتبر و بستن پرونده اماکن ادعایی عنوان کرده است.

همچنین برخی منابع می گویند که آمریکایی ها از طریق همین واسطه خواستار گفتگوهای مستقیم و دوجانبه با ایران شده اند؛ اما رئیس جمهور با رد این درخواست، تاکید کرده است که مذاکرات در وین به صورت طبیعی و بدون مانعی که رفع آن نیاز به مذاکره مستقیم با آمریکا داشته باشد، در جریان است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ما قدر بدبخش شدیم که باید یک خارجی به ما اطلاع بدهد که بین رئیس جمهور کشورمان و امیر قطر چه گذشته است

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا