خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خاتمی: حرام دانستن عزاداری در شرایط کرونا سخن بی اساس است

سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: برخی در شرایط کرونایی برپایی مجالس عزاداری را حرام می دانند، این سخن بی اساس و نادرست است.

به گزارش ایسنا آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در یازدهمین نشست “جامعه ستایشگران استان قم” که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با ذکر این مطلب که محرم امسال هیچ کسی در پی تعطیلی عزاداری ماه های محرم و صفر نیست، گفت: ولی باید این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی افزود: البته در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند هم محکم خواهیم ایستاد. باافتخار باید از نظام اسلامی به‌عنوان برافراشته کننده پرچم امام حسین(ع) دفاع کرد، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که رهبری آن برقراری مجالس روضه را افتخار خود می‌داند و صداوسیما آن نیز در دهه محرم تبدیل به عزا خانه امام حسین(ع) می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حفظ سلامت عزاداران و مردم از لحاظ فقهی واجب است، اهمیت حفظ جان مردم به‌ اندازه اهمیت برگزاری مجالس امام حسین(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه بند بند وجود جامعه ایرانی آغشته به مهر امام حسین(ع) است، تصریح کرد: برخی در شرایط کرونایی برپایی مجالس عزاداری را حرام می دانند، این سخن بی اساس و نادرست است.

استاد حوزه علمیه گفت: امروز مردم مداحی را هنری آیینی می دانند از این رو مداحان نباید سخنانی بر زبان جاری کنند که مشکل ساز شود، مداحان باید روی کلمه کلمه ای که می گویند فکر کنند.

مجالس سیدالشهدا(ع) از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی است

آیت الله خاتمی مجالس سیدالشهدا را از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌ها نیست و نباید نظام اسلامی را به این تهمت بزرگ متهم کرد، برپایی مجلس عزا از مصادیق تعظیم شعائر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا