خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حقوق یکسال کارگر یک متر خانه در تهران

بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران از ۳۳ میلیون تومان در هر متر مربع عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن سال جاری را منتشر کرد.

بر این اساس در ماه گذشته ۸ هزار و ۵۳۲ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به ماه قبل از آن (دی ۱۴۰۰) کاهش ۱۳.۱ درصدی داشته و نسبت به ماه مشابه سال قبل (بهمن ۱۳۹۹) که ۳ هزار و ۹۱۷ فقره معامله به ثبت رسید افزایش ۱۱۷.۸ درصدی داشته است.

همچنین در بهمن امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۳۳ میلیون و ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شد این در حالی است که در دی ماه امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود که رشد اندک ۰.۴ درصدی داشت است. این در حالی است که این شاخص (متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی) در بهمن ماه سال گذشته ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان بود که در بهمن امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۱۶.۴ درصدی اتفاق افتاده است.

متوسط قمیت مسکن در تهران متری ۳۳ میلیون تومان شد

اجاره بها

آنگونه که بانک مرکزی از تحولات اجاره بهای مسکن در بهمن امسال گزارش داده شاهد رشد ۴۸.۴ درصدی اجاره بها در بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته در تهران و ۵۲.۲ درصدی در کل مناطق شهری هستیم.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق پایتخت

بر اساس اعلام بانک مرکزی، گران‌ترین منطقه تهران در معاملات مسکن بهمن ماه منطقه ۱ با متوسط متری ۷۰ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود و در رتبه بعدی منطقه ۳ با متوسط متری ۶۳ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان قرار دارد.

ارزان‌ترین منطقه پایتخت هم منطقه ۱۸ با متری ۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان بود. در رتبه بعدی نیز منطقه ۲۰ با متوسط متری ۱۶ میلیون و ۹۸۸ هزار و منطقه ۱۷ با متوسط متری ۱۷ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان قرار دارند.

پرمعامله ترین منطقه تهران در بازار مسکن بهمن ماه، منطقه ۵ با ۱۲۶۲ فقره و منطقه ۱۰ با ۸۵۷ فقره معامله بودند.

کم رونق ترین بازار مسکن پایتخت هم به ترتیب مناطق ۱۹ و ۲۰ با ۶۴ و ۸۹ فقره معامله مسکن برآورد می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا