خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انتقاد» تند فارس از «پیشگویی» احمدی نژاد

فارس نوشت: محمود احمدی‌نژاد طی سال‌های اخیر بارها ادعاهای عجیبی مطرح کرده که هیچ‌ وقت تحقق نیافته است. ظهور امام زمان،‌ جنگ، ترور و … همه از ادعاهایی بوده است که در سال‌های اخیر از سوی وی مطرح شده است.

محمود احمدی‌نژاد ۷ بهمن ۱۴۰۰ در اظهاراتی مدعی شد که آمریکا و روسیه بر سر ایران و اوکراین معامله کرده‌اند.

احمدی نژاد گفت: «من اطلاع دقیق دارم که روسیه با آمریکا روی اوکراین و ایران با هم تاخت زدند. [آمریکا] اجازه بدهد که [روسیه] برود اوکراین رو بزند و این هم  [منظور روسیه] اجازه بدهد که [آمریکایی‌ها] بیایند سمت ایران».

البته چنین اظهاراتی از احمدی‌نژاد پیشتر نیز سابقه داشته است. تحلیل‌هایی که تاریخ هم نشان داده است چندان ربطی به واقعیت ندارد. به چند مورد از این تحلیل‌ها که بیشتر به یک پیش‌گویی شبیه است دقت کنید:

۱۰ دی ۱۳۹۹| وقوع یک جنگ مخرّب در منطقه قریب الوقوع است

محمود احمدی نژاد دی ماه ۱۳۹۹ مدعی یک جنگ حتمی است. وی در نامه‌ای به روحانی رئیس جمهور وقت ایران و سران کشورهای منطقه مدعی شد: «از مجموع تحوّلات، موضع‌گیری‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف جهان چنین استنباط می‌شود که وقوع یک جنگ مخرّب جدید در منطقه حسّاس خاورمیانه و خلیج‌فارس برنامه‌ریزی شده و در مسیر اجرای قریب‌الوقوع قرار گرفته است».

وی در ادامه نوشت که بر همه مقامات و مسئولین فرض است که با اتّخاذ تدابیر لازم و عاجل از وقوع جنگ جلوگیری نمایند.

طبق اعلام پایگاه خبری وابسته به رئیس جمهور اسبق، سران کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، امارات متحده عربی، عمان و نخست‌وزیران عراق و پاکستان مخاطب این نامه قرار گرفتند. 

تمسخر و حمله تند «فارس» به احمدی نژاد
انتشار نامه از سوی پایگاه خبری وابسته به رئیس جمهور اسبق ایران

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰| خرید جزیره از سوی مسئولین برای فرار از ایران

اغلب اطلاعاتی که احمدی‌نژاد مدعی آنها می‌شود هیچ وقت اثبات نشد. برای مثال محمود احمدی‌نژاد طی نشستی در روزهای منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «ما می خواهیم از ملت اجازه بگیریم؛ ۲۰۰ـ ۳۰۰ نفر هستند که پدر ملت را درآورده‌اند. این ۲۰۰ـ ۳۰۰ نفر را یک جا ببریم و بگوییم ماهی صد میلیون، دویست میلیون، سیصد میلیون حتی یک میلیارد می دهیم ولی شما را به خدا دیگر کاری به ملت نداشته باشید، بروید دنبال کارتان! خسارت آن کمتر است، بروید!»

وی در اظهاراتی بی‌پایه و سند ادامه داد: «حالا من در آینده خواهم گفت که بعضی از اینها پول ها را برده اند، حتی جزیره خریده‌اند که یک زمانی اگر خشم ملت بالا آمد، فرار کنند. نمی‌دانند که اگر خشم ملت بجوشد، در آن جزیره هم آرامش نخواهند داشت.» 

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰| به آیت‌الله رئیسی می‌گویند نیا!

محمود احمدی نژاد در نشستی با موضوع  انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «گروه مقابل یک برنامه یا پازل برای کشور دارد. یک قطعه اصلی آن پازل، فرد خاصی است که می خواهند او را به هر قیمت از صندوق بیرون بیاورند، ولو آنکه مردم ده بار هم به او رای نداده باشند!»

وی در ادامه گفت: «به شما بگویم که اینها همه را به جز نفرات خودشان کنار خواهند گذاشت. به بعضی‌ها هم گفته‌اند نیایند. به نظرم می‌رسد که به آیت الله رئیسی هم خواهند گفت نیاید. ممکن است آقای رئیسی فردا بگوید که من کاندیدا نیستم. می دانیم موضوع چیست! افراد را کنار می گذارند تا آن فرد خاص رای بیاورد.»

۱ اسفند ۱۴۰۰| برنامه ترور از سوی باند فاسد امنیتی 

برخی ادعاهای احمدی‌نژاد از حالت پیش‌گویی نیز عبور کرد و بوی توهم نیز به خود گرفته است. احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای به تاریخ یک اسفند مدعی شد: «من اطلاع دارم که باند فاسد امنیتی و برخی جریان ها دنبال این کار (ترور) هستند. آنها کسانی هستند که در حوزه اندیشه و مدیریت کم می آورند، نمی توانند جامعه را اداره کنند و با حذف و زورگویی و اعمال قدرت، می خواهند نظرات خودشان را جلو ببرند.»

وی اینگونه ادامه داد: «البته من بارها گفته ام که آنها در وهم خودشان هستند … تردید ندارم که خیلی زود شرایط را به نفع خودش تغییر خواهد داد … می خواهند بیایند ترور یا حصر کنند! از این حرف ها هم دارند می زنند. بیایند حصر کنند!»

این اولین باری نبود که احمدی‌نژاد چنین ادعایی را مطرح می‌کرد. او در اسفند سال ۹۹ نیز از برنامه ترور خود گفت: « خودشان -من را- می‌کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا می‌کنند و بعد دیگران را متهم می کنند!»

تمسخر و حمله تند «فارس» به احمدی نژاد
انتشار خبر از سوی پایگاه خبری وابسته به خود احمدی‌نژاد

۱۳۸۹| احمدی‌نژاد: زلزله تهران به زودی و حتمی است؛ مردم توبه کنند

احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری نیز گاهی چنین اظهاراتی را طرح می‌کرد. به عنوان نمونه اوایل سال ۱۳۸۹ بود که احمدی‌نژاد مدعی شد که از یک عالِم شنیده است که زلزله در تهران حتمی است و مردم باید هرچه زودتر توبه کنند.

همان زمان این ادعا باعث شد بسیاری از افرادی که با عالمان بزرگ تهران در ارتباط بودند همین سوال را از آنها بپرسند که اغلب آنها این ادعا را رد کردند.

۱۳۹۲| احمدی‌نژاد: امام زمان تا ۴ سال دیگر ظهور می‌کند

شهریور سال ۱۳۹۲ بود که احمدی‌نژاد در یکی از مساجد محله نارمک تهران یک سخنرانی کرد. در این سخنرانی تلاش کرد هیچ حرف سیاسی مطرح نشود اما یک حرف پر حاشیه زد که همه رسانه‌ها اینگونه تیتر زدند: احمدی‌نژاد مدعی شد امام زمان تا ۴ سال دیگر ظهور می‌کند!

تمسخر و حمله تند «فارس» به احمدی نژاد

احمدی‌نژاد اغلب مدعی است که «خبر دقیق» دارد یا می‌گوید « اسنادش را منتشر می‌کنیم» و … در حالی که اغلب ادعاهایی که از سوی وی مطرح شده و گاهی باعث ایجاد شوک در افکار عمومی شده است هیچ‌گاه تحقق پیدا نکرده است. 

ادعای ظهور، زلزله، جنگ، ترور و … مواردی بود که احمدی‌نژاد به واسطه آنها تلاش کرده است همیشه در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شود. تقلا برای دیده شدن و بر هم ریختن افکار عمومی به واسطه همین ماجرا طی سالهای اخیر به ویژگی ثابت این سیاستمدار سابق کشورمان بدل شده است. آنچه او تلاش می‌کند از مخاطبش حذف کند تا دیده شود همین عقلانیت و منطق است که اگر کسی با چنین ابزاری با ادعاهای عجیب او مواجه شود هیچ‌وقت این ادعاها محلی از اعراب پیدا نمی‌کند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به عنوان کسی که حتی یک بار هم به احمدی نژاد رای ندادم به خبرگزاری فارس سپاه می گم:
    آینه چون نقش تو بنمود راست / خود شکن، آیینه شکستن خطاست
    حالا چه آینه فایل صوتی مربوط به قالیباف و چه آینه پیش بینی احمدی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا