خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خطر جانی قالیباف و عمليات اطفای حریق در ماهشهر

«مهدی مکارمی»، در یادداشتی برای انصاف نیوز نوشت:

در واپسين روزهاي فروردين ٩١ پس از بارش شديد باران در پایتخت و شکستن کانال آب در غرب تهران، سیلاب در خط چهار مترو به راه افتاد و شرایط بحرانی را رقم زد.
برخي منابع از خسارت بالاي صدميليارد توماني به مترو خبر مي دادند و نهايتا شهردار تهران حدود سي ميليارد تومان خسارت را تاييد كرد. عملكرد شهرداري هم در عدم پيش بيني هاي لازم براي پيشگيري و هم در عدم مديريت سريع موضوع كه باعث شكسته شدن و شكاف كانال شد، زير سوال بود و رسانه ها شهردار را مورد انتقاد قرار مي دادند.

در بحبوحه ی انتقادات از جناب شهردار، خبري در رسانه ها (ابتدا توئيتر) منتشر و فيلمي نه چندان واضح از واژگوني جرثقيل در كنار شهردار منتشر و موج خبري به سود شهردار به راه افتاد تا قاليباف را در متن حادثه و مديريت عملياتي بحران و به جان خريدن خطر جاني را به تصوير بكشد.

خبر در سايت هاي مختلف منتشر و فيلم آن در شبكه هاي اجتماعي آن زمان دست به دست مي شد.

در واقع اطراف کانال آبی که سیلاب از آن جا به داخل مترو نفوذ کرده بود یک پرتگاه وجود داشت که در حین انجام عملیات یک جرتقیل واژگون می شود که شهردار تهران و تنی دیگر از افراد در فاصله چندمتری این جرثقیل بودند اما هيچ خطري آنها را تهديد نمي كرد.

حتي رسانه هاي خارجي هم كليپ را پخش كردند و دستگاه اطلاع رساني شهردار، مدتي بعد مستند آن عمليات را تدوين و پخش كرد.

فضاي رسانه اي و افكار عمومي به جاي آنكه عملكرد قاليباف و اتلاف بيت المال را زيرسوال ببرد، از او قهرماني ساخت و حتي بعدها شهرداري مدعي شد اگر آن حادثه نبود چه بسا آب در شهر جاري مي شد و خسارت هاي سنگين تري ببار مي آمد.

در اين روزها كه پتروشيمي ماهشهر به خاطر برخي غفلت ها و احتمالا اثر تحريم ها در عدم تعويض برخي قطعات و همچنين خريد وسايل آتش نشاني لازم براي چنين بحران هايي، در آتش مي سوزد وزير نفت و وزير بهداشت و استاندار خوزستان و عوامل و نيروهاي شان به صورت ميداني در صحنه حاضرند، آتش نشانان و عوامل پتروشيمي جان و سلامتي شان را در معرض خطر قرار مي دهند، مسوولان حرص و جوش مي خورند و شب نخوابي دارند.

آنهايي كه در صحنه اند از دشواري و خطرهاي عمليات مي گويند اما دستگاه اطلاع رساني دولت، ميدان را به منتقدان و مخالفان خود داده و پشت امدادگران و آتش نشانان و مسوولان را خالي كرده است. نه از مستندسازان در اين عمليات بزرگ و مهم خبري هست و نه فضاي رسانه اي به خوبي مديريت مي شود.

حالا آتشي كه به جان پتروشيمي افتاده فروكش مي كند ولي دولت روحاني همچون ماجراي فيش هاي حقوقي، همچنان در آتش بي توجهي به حوزه ی افكار عمومي و علم ارتباطات مي سوزد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا