خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر موضع خبرگزاری اصولگرا | «رستم ایرانی» فیک شد!

خبرگزاری اصولگرای فارس که به سجاد غریبی لقب «رستم ایرانی» را داده بود پس از انتشار ویدئویی خبرساز از او نوشت: «سجاد غریبی فیک بوده و نمی‌تواند جایگاهی در ورزش ایران داشته باشد».

به‌گزارش انصاف نیوز، این رسانه که در خرداد ۱۳۹۵ گفت‌وگویی با رویکرد مثبت با سجاد غریبی را منتشر کرده و از او با عنوان «رستم ایرانی» نام برده بود، این بار در متنی با عنوان «هالک ایرانی یا فِیک مجازی؟/ غریبی که در ورزش ایران غریبه است» نوشته است: «اتفافی که برای سجاد غریبی افتاد، نشان داد که نه تنها هالک نیست، بلکه فیک بوده و نمی‌تواند جایگاهی در ورزش ایران داشته باشد».

آقای غریبی که به «هالک ایرانی» هم مشهور شده در مصاحبه‌ی خود با این خبرگزاری در خرداد ۱۳۹۵ گفته بود: «سال 89 بعنوان قوی‌ترین مردان سراب مدال طلا کسب کردم و بعد از یکسری از همین مسابقات ماهیچه پشت پایم پاره و به تجویز پزشک ورزش‌های سنگین برایم ممنوع اعلام شد. سال 93 قصد داشتم وارد مسابقات مردان آهنین بشوم که متأسفانه صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران با مسابقات مردان آهنین خداحافظی کرده است و هیچ چهره‌ای از مردان آهنین نمایش نمی‌دهد….حضرت علی(ع) همیشه الگوی پهلوانی من بوده و سلطان عشق و قلب من امام حسین(ع) است؛ چون در کودکی توسط امام حسین(ع) شفا پیدا کردم و اینکه همیشه خادم و از نوکران اهل بیت(ع) هستم….برای مدافعین حرم و اعزام به سوریه نام نویسی کردم و اگر لایق باشم حتماً می‌روم و تا جایی که بتوانم از حرمین و از کشورم دفاع می‌کنم».

متن کامل گزارش انتقادی منتشر شده‌ی تازه در خبرگزاری فارس درباره‌ی سجاد غریبی را می‌توانید در ادامه بخوانید:

«نحوه رویارویی سجاد غریبی معروف به هالک ایرانی با مارتین فورد آمریکایی سر و صدای زیادی را طی چند روز گذشته در فضای مجازی ایجاد کرد. به طوری یکی از موضوعات روز شد و بسیاری از افراد به آن پرداختند، اما چرا این اتفاق به این شکل افتاد، موضوعی است که باید به آن پرداخته و حتی جلویش گرفته شود.

مبارزات آزاد داخل رینگ در سراسر جهان برگزار می‌شود و از ایران نیز ورزشکارانی هستند که در آن شرکت می‌کنند. غریبی هم یکی از افرادی است که در فضای مجازی طی دو سه سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و برای مبارزه با ورزشکاران دیگر کشورها به نوعی شاخ و شانه می‌کشد. او در جایی خطاب به فورد گفته بود: به بی‌احترامی‌ به من و دلقک‌بازی‌های خود ادامه بده، اما قول می‌دهم تو را با برانکارد از روی رینگ بوکس بیرون ببرند. تو هیچ شانسی مقابل من نداری!

غریبی در فضای مجازی هم ویدیوها و عکس‌های مختلفی را از نحوه تمرینات خود منتشر می‌کند و لقب هالک ایرانی را هم به خود داده، اما سوال اینجاست که چرا این افراد تا این حد مورد توجه قرار می‌گیرند، ولی در عمل چیزی برای عرضه نداشته و آنطور در میان بیگانگان مورد تحقیر قرار می‌گیرند و مانند طبل تو خالی هستند.

زمین خوردن او در رویارویی با فورد واکنش های منفی زیادی قبل از رقابت اصلی این دو نفر داشت. بسیاری از کاربران فضای مجازی و مردم معتقدند بودند، نباید این مبارزه صورت بگیرد و به آن اهمیت داده شود. حتی بسیاری از ورزشکاران رزمی و پرورش اندام اعلام آمادگی کرده‌اند تا به جای غریبی در این رقابت مقابل فورد قرار بگیرند و از نام ایران دفاع کنند.

استکی: ورزشکاران ما از شرایط به وجود ناراحت و دلخور هستند

علی استکی، سرمربی تیم ملی بوکس در واکنش به این اتفاق می‌گوید: این اتفاق به جامعه رزمی ما از جمله امیر علی اکبری برخورده است. حتی برخی ورزشکاران ما اعلام آمادگی کردند به جای غریبی در مبارزه فروردین ماه شرکت کنند.

او تاکید کرده: نباید مارتین فورد را بزرگ کنیم. ما ورزشکاران زیادی داریم. فکر می‌کنم یک ورزشکار 60، 70 کیلویی ما هم برای مبارزه با او کافی باشد.

هرچند خود غریبی در ویدیویی اعلام کرد که شرمنده مردم است و قرار نبوده برخوردی در این رویارویی وجود داشته باشد اما این نوع رفتارها و کری خوانی‌های بدون پشتوانه تنها باعث سرخوردگی دیگر ورزشکاران می‌شود و واکنش های منفی را در پیش دارد.

حتی برخی معتقدند افرادی مانند غریبی در فضای مجازی به دنبال جلب توجه و بالا بردن دنبال کننده های خود هستند و عکس هایی که منتشر می‌شود نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

*الهامی: افرادی مانند غریبی هیچ پشتوانه‌ای ندارند و آبروی ورزش ایران را می‌برند

در همین زمینه مازیار الهامی، کاراته کا سابق و مبارزه کننده فعلی در ACA معتقد است: «صحبت کردن در مورد این نوع افراد تنها آنها را بزرگ می‌کند. افرادی که نه تنها هیچ پشتوانه ورزشی ندارند و بلکه باعث رفتن آبروی ورزش ایران می‌شوند. او گفته بود 188 سانتیمتر قد دارد، اما مشخص شد که 175 سانتیمتر است. تصاویری هم که منتشر می‌کند، واقعی نیست. واقعا جای تاسف دارد که چنین فردی کل ایران را به مضحکه می‌گیرد.»

وی می‌گوید: «در همین فضای مجازی ببینید چقدر جوانان و نوجوانان این افراد را دنبال می‌کنند. آنها هم به پشتوانه همین، اسپانسرهای مختلف می‌گیرند؛ در صورتی که ما قهرمانان المپیک و جهان داریم که 10، 20 هزار نفر هم آنها را نمی‌بینند. توصیه من به جوانان این است که در مورد این فراد تحقیق کنند و غول آنها را نخورند. همه ورزشکاران ایرانی از شرایطی که به وجود آمده ناراحت هستند و باید جلوی این نوع افراد گرفته شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا