خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زلنسکی پیشنهاد اسرائیل را قبول کرد

ایسنا نوشت: سفیر اوکراین در اراضی اشغالی تصریح کرد که رئیس جمهور کشورش از پیشنهاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره میانجیگری میان مسکو و کی‌یف راضی است.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در اراضی اشغالی اظهار کرد: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از پیشنهاد نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل برای میانجیگری میان مسکو و کی‌یف راضی است.

سایت عبری زبان “واللا” گزارش داد: ایال هولتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به آندری یرماک، مدیر دفتر رئیس جمهور اوکراین را از جزئیات گفتگوی بنت و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مطلع ساخت.

سفیر اوکراین در اراضی اشغالی گفت: پوتین از پیشنهاد بنت برای میانجیگری میان او و زلنسکی خوشحال نشد.

کورنیچوک افزود: در حال حاضر روس‌ها فکر می‌کنند ما تسلیم خواهیم شد و با تمامی شروط مذاکرات در بلاروس موافقت خواهیم کرد اما در صورتی که مذاکرات در بلاروس به بن‌بست برسد، ممکن است بعدا پوتین برای میانجیگری به بنت بازگردد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در تماس تلفنی که یکشنبه ۲۷ فوریه با پوتین داشت، میانجیگری برای حل بحران میان روسیه و اوکراین را پیشنهاد کرد.

بنت قبل از آن نیز روز جمعه گفتگوی تلفنی با زلنسکی داشت.

پس از آن سفیر اوکراین در اراضی اشغالی تاکید کرد که کی‌یف از رژیم صهیونیستی می‌خواهد مسکو را به توقف عملیات نظامی‌اش در اوکراین مجبور کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا