خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس دولت برای افزایش کیفیت خودروها هم دستور داد

رئیس دولت سیزدهم در بازدید از ایران خودرو برای افزایش کیفیت و کمیت خودروهای تولیدی چند دستور صادر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، ابراهیم رئیسی که در روزهای گذشته برای کاهش قیمت‌ها در بازار دستور داده بود، امروز برای افزایش کیفیت خودروها دستوراتی را صادر کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در این ارتباط نوشت:

«آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بازدید از پیش اعلام نشده از شرکت ایران خودرو از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل صنعت خودرو قرار گرفت.

دکتر رئیسی پس از حضور در این کارخانه تولیدی دستوراتی صادر کرد.

۱- در حوزه تولید؛

الف) تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.
ب) سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم گردد.
پ) در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.

۲- تولید خودروهای جدید و پیشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران گسترش یابد و سرمایه گذاری و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری موجود در صنایع دفاعی و فضایی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی «در مقیاس اقتصادی»، فراهم گردد.

۳- نسبت به تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شرکتهای خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداکثر ظرف ۲ ماه آینده، اقدام شود.

۴- در صورت عدم اقدام برای انجام تعهدات و رفع نیاز بازار به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو، حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

۵- در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم؛

الف) ضمن حذف تدریجی روند قرعه کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفاف سازی لازم در آن صورت گیرد.
ب) از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده باید بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری گردد.
پ) هرگونه واگذاری خودرو به شرکتها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی به صورت رانتی و غیرشفاف و متفاوت با رویه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.

۶- به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، هرساله حداقل ۲۰ هزار خودرو (کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس) فرسوده، از رده خارج شده و جایگزین کردن آنها با خودروهای با کیفیت برای صاحبان مشاغل مربوطه، تسهیل شود.

۷- به منظور افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل؛

الف) هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطلقا ممنوع است و دستگاههای مسئول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پر مصرف و موثر بر ایمنی خودرو نیز مقابله نمایند.
ب) خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، می بایست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.

۸- واگذاری مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا سریعاً به بخش غیر دولتی تعیین تکلیف شود.

معاون اول رییس جمهور، مسئول نظارت و پیگیری حسن اجرای این ابلاغیه خواهد بود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آزادسازی سواحل گمرک برای ورود خودرو واقعی به قیمت واقعی، کی انجام میشه ؟؟ گفت:

    خودرو به 10 برابر قیمت. بفرمایید قیمتش واقعی بشه

  2. جناب رئیس الساداتی وقتی می گویم اینکاره نیستی ناراحت میشوی !!!!

    فقط یک مورد از دستورت را نقد می کنم : افزایش 50 درصدی تولید خودرو(!) نسبت به 1400 .

    آقای رئیس الساداتی ؛ شما اول معضل ترافیک در تهران و شهرهای بزرگت را حل کن سپس دم از افزایش 50 درصدی تولید بی کیفیت گرانقیمت بزن .
    ما می فهمیم وقتی می گویی 50 درصد افزایش تولیدخودروی بی کیفیت یعنی تخلیه جیب مردم به هرقیمت و صدالبته گران و با هر قانون جنگلی که متاسفانه توسط ……..تصویب میشود .

    صادقانه بگویم شما با طرحهای افسانه ای و بخشنامه های غیرکارشناسی نمی توانی مشکلات ترافیکی ، اقتصاد ، صنعت خودرو و ….را حل و فصل کنی !!!
    ثانیا : یک انسان بی ادب و بی فرهنگ را شهردار پایتخت کرده اید که علاقه وافری به قبرستان گردی دارد تا حل مشکلات شهری باز این نوع انتخاب بخشنامه ای و افسانه ای شما نشان از عمق تفکر سیاسی شما که تحت تاثیر علم الهدی ها و باند خراسانی هاست دارد .

    ثالثا : خودرو در هر کشوری نماد ملی صنعت آن کشور است در زمان شاهنشاه سابق مردم ایران از نخست وزیر گرفته تا مردم عادی پیکان سوار میشدند و راضی هم بودند ولی امروز به خودروی داخلی شما از 100 تا حدود 700 میلیون پول می دهند همه جایش لنگ میزند!!!
    شما اگر علاقه مند به توسعه صنعتی در بخش خودرو هستید یک خودروی ارزان قیمت با کیفیت مثل پیکان طراحی کنید که همه استفاده کنند نه اینکه پژو 206 هم قطعات موتورش از چین بیاید .

    توسعه صنعتی در خودرو را از آلمان بیاموزید نه از لندن و مسکو و پکن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا