خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی از واردات خودرو گفت + در مجلس تصویب شد

رئیسی دستور واردات خودروی خارجی را صادر و کمسیسون تلفیقی آن را تصویب کرد. مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بلاخره موافقت کرد. این طرح نه تنها به افت شدید اتوموبیل های خارجی می‌انجامد بلکه شاید قیمت و کیفیت خودروهای داخلی رقابتی تر از قبل شود

دیجیاتو نوشت سرانجام و پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در 9 ماه گذشته و مخالفت‌های مکرر مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع واردات خودرو، به نظر می‌رسد که زمینه لازم برای واردات فراهم شده، چرا که سید ابراهیم ریسی، در دیدار سر زده امروز خود از ایران‌خودرو نوید باز شدن واردات کنترل شده در سال آینده را رسما اعلام کرد.

بنا بر دستور رییسی: «موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.»

رییسی ایران خودرو

براساس خبر منتشر شده در رسانه ها قرار است: «هرساله حداقل ۲۰ هزار خودرو (کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس) فرسوده، از رده خارج شده و جایگزین کردن آنها با خودروهای با کیفیت داخلی ویا خارجی برای صاحبان مشاغل مربوطه، تسهیل شود.»

این موارد بخشی از دستورات 7 ماده ای ابراهیم رییسی در بازدید سرزده از ایران خودرو است که به واردات خودرو در سال 1401 اختصاص دارد، مواردی نظیر افزایش کیفیت، افزایش مدت زمان گارانتی به 3 سال یا 60 هزار کیلومتر، افزایش 50 درصدی تیراژ، از خط خارج شدن خودروهای قدیمی و معرفی خودروهای جدید و واگذاری سهام دولتی خودروسازان ظرف 6 ماه آیند نیز از جمله دیگر دستورات مطرح شده توسط ریاست جمهوری برای سر و سامان دادن به بازار خودرو کشور است.

رییسی ایران خودرو

همچنین استفاده از دانش شرکت‌های دانش بنیان و دانش نظامی برای توسعه قطعات خودرو باکیفیت نیز از جمله دیگر رهنمون‌های مطرح شده در دیدار امروز رئیسی و مدیران ایران خودرو بوده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این دستورات در عمل نیز به مرحله اجرا خواهند رسید و یا خودروسازان زیرک کشورمان مثل همیشه می توانند راهی برای برون رفت از شرایط پرچالش بیابند.

ایسنا: یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از تصویب مجدد موضوع واردات خودرو از محل ارز غیرصادراتی با اعمال اصلاحاتی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون تلفیق با اصلاحاتی واردات خودرو را تصویب کرد

محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به جلسه کیمسیون تلفیق برای بررسی موارد ارجاعی بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی از صحن علنی گفت: در این جلسه کیمسیون تلفیق بند الحاقی ۱ تبصره ۷ را اصلاح و تصویب کرد.

به گفته وی، متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:

« به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی – پرسرعت و قطار شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقای مدیریت و عبور و مرور ناوگان حمل و نقل، به دولت اجازه داده می شود در سال ۱۴۰۱ و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از محل ارز غیرصادراتی(خود و دیگران) با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه کل کشور به حساب ردیف جداول شماره ۵ این قانون واریز نماید.

اقلام وارداتی عبارت است از:

۱-تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه سوز(هیبریدی) و برقی

۲- تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچال دار و کشنده

۳- تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون و درون شهری

۴- تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال‌دار

۵- تعداد ۵ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا