خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه میزان چرخیدن خود در اینستاگرام را محدود کنیم؟

زومیت نوشت: برای جلوگیری از صرف زمان بیش‌ازحد در اینستاگرام، در این مقاله می‌آموزیم که چگونه با نظارت بر میزان فعالیت و تنظیم گزینه‌های محدودسازی، از اینستاگرام استفاده بهینه داشته باشیم.

با افزایش محبوبیت اینستاگرام و کسب‌وکارهای اینستاگرامی، میزان استفاده از این اپ به‌طور افسارگسیخته‌ای رو‌به‌افزایش است. اینستاگرام این روزها به شبکه اجتماعی‌ای تبدیل شده است که وابستگی فراوانی به‌دنبال می‌آورد و اگر میزان فعالیت خودمان را در آن کنترل نکنیم، ممکن است زمان زیادی را در این برنامه صرف کنیم و متوجه گذران وقت نشویم.

اینستاگرام مدتی است قابلیتی عرضه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با مشاهده زمان صرف‌شده در برنامه و محدود‌کردن استفاده از آن، بر فعالیت خود نظارت داشته باشند. پس از ساخت حساب کاربری جدید در اینستاگرام، شخصی‌سازی و تأمین امنیت آن، زمانش فرارسیده است که میزان فعالیت خود در این اپ پررنگ‌و‌لعاب را مدیریت کنیم.

مشاهده‌ی میزان فعالیت در اینستاگرام

در گوشه‌ی بالایی سمت راست صفحه پروفایلتان، روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید و گزینه‌ی Your activity را انتخاب کنید. برای مشاهده‌ی میزان فعالیتتان در اینستاگرام و زمانی که در این اپ صرف کرده‌اید، گزینه‌ی Time Spent را انتخاب کنید.

مشاهده میزان فعالیت در اینستاگرام

در مرکز بالایی صفحه‌ی Time Spent، میانگین مصرف روزانه‌ی خود از اینستاگرام را می‌توانید ببینید. در زیر این قسمت، نموداری وجود دارد که میزان استفاده کاربر از اپ اینستاگرام در روزهای مختلف را مشخص کرده است. در انتهای این صفحه نیز، سه گزینه برای مدیریت میزان مصرف اپ دراختیار کابر قرار گرفته است که در‌ادامه، آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

محدودکردن فعالیت در اینستاگرام

نظارت بر میزان فعالیت در اینستاگرام

با انتخاب گزینه‌ی اول Set a reminder to take breaks، کاربر می‌تواند میزان استفاده و گشت‌وگذار در اینستاگرام را با وقفه‌هایی با طول دلخواه مدیریت کند. بنابراین، برای مثال اگر گزینه‌ی ۲۰ دقیقه را انتخاب کنید، پس از ۲۰ دقیقه استفاده، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد که زمان وقفه و استراحت فرارسیده است.

محدود کردن فعالیت در اینستاگرام

با انتخاب و تنظیم گزینه‌ی دوم Set daily time limit، کاربر می‌تواند مدت زمان استفاده از اینستاگرام در یک روز را برنامه‌ریزی و محدود کند. پس از تنظیم این گزینه، با طی‌شدن مدت‌زمان انتخاب‌شده، اینستاگرام به شما یادآوری می‌کند که زمان خروج از برنامه فرارسیده است.

نظارت بر میزان فعالیت در اینستاگرام

با تنظیم گزینه‌ی آخر Notification settings، می‌توانید انتخاب کنید که اینستاگرام کدام‌یک از اعلان‌ها را برایتان ارسال کند. همچنین، می‌توانید اعلان‌های اینستاگرام را بی‌صدا کنید. برای این منظور، پس از ورود به صفحه‌ی Notification settings، با فعال‌کردن گزینه‌ی Pause all در ارسال تمام اعلان‌ها وقفه بیندازید.

سایر گزینه‌های موجود در این صفحه، به‌منظور شخصی‌سازی و مدیریت اعلان هریک از بخش‌ها و امکانات اینستاگرام به‌صورت مجزا در نظر گرفته شده است که در آموزش‌های آینده بیشتر درباره‌ی آن‌ها توضیح خواهیم داد.

***

همان‌طورکه مشاهده کردید، رصدکردن میزان فعالیت اینستاگرام به‌سادگی امکان‌پذیر است و شما تنها با چند ضربه و فعال‌کردن گزینه‌های مدیریت استفاده از این اپ می‌توانید بهینه‌تر از اپلیکیشن محبوبتان بهره ببرید و در زمانتان صرفه‌جویی کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا