خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ حمله به اوکراین را هولوکاست دانست

ترامپ در صحبت های قبل پوتین را باهوش و بایدن را احمق خطاب کرده بود اما این بار موضع خود را تغییر داد.

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، حمله روسیه به اوکراین را “هولوکاست” خواند و از مسکو خواست تا به این درگیری خاتمه دهد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا چرخش آشکاری از صحبت‌های قبلی اوست که در آن از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تجلیل کرده بود.

ترامپ به فاکس بیزنس گفت: روسیه باید کشتن این مردم را متوقف کند و یک توافق می‌تواند به این درگیری خاتمه بدهد.

در این مصاحبه مفصل، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همچنین از دولت جو بایدن بابت نوع مدیریت بحران روسیه – اوکراین به تندی انتقاد کرد. او گفت که اکنون باید کاری در رابطه با روسیه انجام داد و با این پرسش مجری فاکس بیزنس روبرو شد که راهکار چیست؟

دونالد ترامپ گفت: خب شما باید روی یک توافق کار کنید. آنها باید کشتن این مردم را متوقف کنند. آنها دارند مردم را می‌کشند و باید این کار را متوقف کنند و همین الان هم متوقف کنند. اما آنها به ایالات متحده احترام نمی‌گذارند و ایالات متحده مثل این است که … نمی‌دانم، آنها کاری در رابطه با آن انجام نمی‌دهند. این یک هولوکاست است. این اتفاق وحشتناکی است که دارد می‌افتد. ما شاهد آن هستیم و شما هر شب آن را در تلویزیون می‌بینید.

این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا قبلا هم درباره این درگیری اظهارنظر کرده و گفته بود اگر اکنون در کاخ سفید می‌بود، هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

در طول این مصاحبه، ترامپ از پاسخ به اینکه آیا معتقد است اوکراین باید به عضویت ائتلاف نظامی ناتو درآید یا خیر، تردید کرد و گفت که این تصمیمی است که باید گرفته شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین سه‌شنبه خواستار عضویت کشورش در ناتو شد. ترامپ در رابطه با احتمال آن گفت: اکنون “آری” گفتن به آن بسیار آسان‌تر از شش ماه پیش است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا