خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خودرو بدون قرعه کشی برای مادران دو فرزندی؛ سود 150 میلیونی؟

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خودروسازان هم رسید. ایران خودرو اعلام کرده نیمی از ظرفیت فروش فوق‌العاده خودروهایش را به زنانی اختصاص داده که دو فرزند یا بیشتر دارند. اما شرایط فروش خودرو به زنان دارای فرزند چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح فروش فوق‌العاده اسفندماه ایران خودرو از فردا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. طرحی که در آن ایران خودرو قرار است چهار خودرو را با قیمت قطعی و مدت زمان تحویل سه ماهه بفروشد.

اگرچه خرید خودرو با قیمت دولتی نیازمند ثبت‌نام و انجام قرعه‌کشی است، اما ایران خودرو اعلام کرده به زنانی که دارای دو فرزند و بیشتر باشند، خودروی بدون قرعه‌کشی می‌دهد.

یعنی این افراد تنها باید در سامانه فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ثبت‌نام کنند و بعد از آن بدون قرعه‌کشی می‌توانند صاحب خودرویی شوند که حداقل ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان ارزانتر از بازار است.

کدام زنان بدون قرعه‌کشی خودرو می‌گیرند؟

اما کدام زنان مشمول فروش فوق‌العاده ایران خودرو می‌شوند؟ در اطلاعیه این سازمان آمده زنانی خودروی بدون قرعه‌کشی می‌‌گیرند که دارای دو فرزند و بیشتر باشند. اما داشتن دو فرزند و بیشتر یک شرط مهم دارد. آن هم اینکه فرزند دوم یا سوم آنها بعد از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد. مادرانی که چنین شرایطی را ندارند، مشمول خرید خودروی بدون قرعه‌کشی نمی‌شوند.

این خودروساز گفته نیمی از ظرفیت فروش فوق‌العاده اسفندماه خود را به زنان دارای فرزند تخصیص داده و این افراد بدون قرعه‌کشی صاحب خودرو می‌شوند. اما تاکید شده اگر تعداد زنانی که برای خودرو ثبت‌نام می‌کنند، بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده باشد، این خودروساز مجبور به انجام قرعه‌کشی است.

در غیر این صورت، تمامی مادران مشمول که شرایط آنها به تایید سازمان‌های ذیربط برسد، امکان واریز وجه میسر می‌شود.

لیست خودروهای فروش فوق‌العاده ایران خودرو

زمان آغاز طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو دهم تا ۱۲ اسفند ماه است. این طرح از فردا دهم اسفند ماه آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ماه ادامه پیدا می‌کند.
قیمت این خودروها قطعی است و زمان تحویل آنها سه ماه پس از واریز وجه اعلام شده است.

اما در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چه خودروهایی عرضه می‌شود؟

در این طرح، چهار خودرو پژو پارس، پژو پارس TU5، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربو عرضه می‌شود.

قیمت پژو پارس در فروش فوق‌العاده اسفند ماه ایران خودرو ۱۶۹ میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد پژوپارس در بازار، ۲۸۱ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه پژو پارس TU5 حدود ۱۷۶ میلیون تومان است اما قیمت بازار آزاد پژو پارس ۳۳۴ میلیون تومان عنوان شده است.

قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ دستی ۳۶۳ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو برای افرادی که در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو برنده شوند، ۲۳۵ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه و بازار آزاد دناپلاس توربو حدود ۸۰ میلیون تومان است. چون قیمت کارخانه دناپلاس ۳۹۷ میلیون اعلام شده اما قیمت بازار آزاد دناپلاس ۴۸۵ میلیون تومان است.

متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده اسفند ایران خودرو می‌توانند به لینک esale.ikco.ir مراجعه کنند.

کمک بلاعوض ۱۵۰ میلیونی به زنان

طرح تخصیص خودروی بدون قرعه‌کشی به زنان دارای دو فرزند، یکی از بخش‌های قانون جوانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده است که آبان ماه امسال در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسید. فروش خودرو با قیمت دولتی به زنان، یکی از مشوق‌های فرزندآوری طرح جوانی جمعیت است.

به عبارتی به نظر می‌رسد این پیشنهاد مجلس از این نظر مطرح شده که مادران دارای فرزند دوم با استفاده از این امتیاز می‌توانند از یارانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودرو استفاده کنند. یا به نوعی وام بلاعوض بگیرند. البته این در شرایطی است که آن مادر بتواند از پس هزینه ثبت نام خودرو بربیاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کمک بلاعوض به ماردان یا دلالان؟ اگه دنبال فساد نسیتن به حساب هر مادر یک سومش50 میلیون واریز کنن.

    63
    1
  2. روز پنج شنبه عصر نتایج قرعه کشی جوانی جمعیت را اعلام کردن و مهلت واریر مبلغ را تا شنبه قرار داده اند.
    یعنی فقط یک روز فرصت کاری
    این مهلت کم یک مشکل دارد ، چی کسی از آن سوء استفاده می کند؟؟؟

    30
    1
  3. …، یه طرح هم که گذاشتید با شرط و شروط گذاشتید، گواهینامه هم باید داشته باشیم، الان خود گواهینامه ۲۵۰۰ شده
    ۱ سوم همون پول رو عین آدم بدید که همه چیز رو گرون کردید ،ماشین میخواییم چکار

    19
    1
  4. با این شرطی که گذاشتید برای مادران دارای فرزند یک صدم مادران هم نمیتونن تواین شرایط ماشین داربشن اگه واقعا به فکر مادران وطرح جوانی جمعیت دارید ی فکر درست وحسابی کنید برای این طرح همسرمن الان فرزند سومش رو بدنیا اورده ولی دوروز مونده به قرعه کشی شما بچه به دنیا اومده وطرح قرعه کشی رو شما برداشتین والانم میگوئید ۱۰۰میلیون واریز کنن کی الان تواین شرایط ۱۰۰میلیون داره که واریز کنه اگه قرعه کشی بود ومطمئن میشدیم که برنده شدیم میتونستیم ازاین ور اونور قرض کنیم و واریز کنیم ولی الان عملا دارید میگید اونایی که الان پول ندارن واگه صدتابچه هم بیارید هیچی بهتون تعلق نمیگیره آیا خداروخوش میاد؟

    18
  5. یعنی دزد از شماها هیچ خیری نیست منم بچه دوممم ب دنیا اومده اما شانس ما میگن صد میلیون بدین ما که هیچ پولی نداریم که صد میلیون بدیم هیع دنیا چقدر بد شانسم فکر میکردم بچه دوم بیاد صاحب ماشین میشیم شانسمون همین یه شانسممم رفت دیگ انکار تا ابد ماشین دار نمیشم شاید اون دنیا تو این جوونی همش حسرت باید بخوریم پراید شده آرزوی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا