خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نرخ جدید سیمان در بورس کالا

قیمت سیمان در بورس کالا در روز گذشته با ۱.۲۱ درصد کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت سیمان در بورس کالا در روز گذشته کاهش ۱.۲۱ درصدی داشته است و در بازار آزاد نیز هر پاکت دو کیلوگرمی پودر سیمان سفید کد ۱۱ نزدیک به ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورده است و هر دو کیلوگرمی پودر سیمان کد ۰۱ نیز نزدیک به ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورده است.

هر پاکت دو کیلوگرمی سیمان تیپ ۲ نیز در بازار آزاد ۴۵ هزار تومان قیمت خورده است و هر پاکت دو کیلوگرمی سیمان پرتلند تیپ ۲ نیز در جال حاضر به قیمت ۴۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

نرخ جدید سیمان اعلام شد

گفتنی است که تورم مصالح ساختمانی در پاییز هم بیشتر از نرخ تورم عمومی کشور بود. آن هم در شرایطی که در نیمه دوم سال ساخت و ساز چندان رونقی ندارد و گزارش‌های مرکز آمار حاکی از آن است که ساخت و ساز امسال کاهش قابل توجهی داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز ١٤٠٠ به عدد ١١٨٦,٣ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۱۱۵۴.۲) حدود ٢.٨ درصد افزایش داشته است. همچنین تورم نقطه به نقطه پاییز ١٤٠٠ معادل ٣٩,٦ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٦٥.٢) ٢٥.٦ واحد درصد کاهش داشته است.

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که در بین تمامی گروه‌های مصالح ساختمانی گروه «شیشه» با ٩٨,٨ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «تاسیسات برقی» با ٢٤.٢ درصد افزایش بوده است.

در بین گروه‌های اجرایی هم بیشترین نرخ تورم سالانه در همین دوره مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ١٠٨,٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ٣٨.٢ درصد افزایش متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا