خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهرجویی را آزرده خاطر نکنید؛ لامینور و سنتوری دچار سرنوشت یکسان؟

فیلم های مختلفی در تاریخ سینما به سرنوشت های بدی دچار شدند از فیلم های کیانوش عیاری تا مهرجویی، از سانسور تا چندین بار توقیف.

سینما سینما نوشت:در حالی که پیش از این اعلام شده بود که فیلم لامینور داریوش مهرجویی جزو فیلمهای اکران نوروزی است شنیده می شود که گویا قرار است این فیلم از اکران نوروزی حذف شود.

گفت وگویی که آقای فرجی با خبرگزاری ایسنا درباره وضعیت فیلم لامینور داشته است هم به نوعی می تواند تایید کننده این شایعات باشد.

محمدرضا فرجی در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه شنیده شده دو فیلم «علفزار» و «لامینور» از فهرست اکران نوروزی حذف شده‌اند بیان کرد: «علفزار» در نوبت بازبینی قرار دارد و «لامینور» هم به دلیل آنکه تاریخ پروانه نمایشی که از قبل داشته منقضی شده است، باید دوباره پروسه دریافت پروانه نمایش را طی کند.

فرجی در ادامه مصاحبه خود با تاکید بر اینکه «فقط فیلمی می‌تواند متقاضی اکران نوروزی باشد که پروانه نمایش معتبر داشته باشد»، افزود: ما دوست نداریم این طور برداشت شود که با اکران فیلم‌ها مخالفتی داریم و مثلاً نسبت به نمایش فیلم آقای مهرجویی مقاومتی وجود دارد. ایشان بزرگ سینمای ایران هستند ولی دو سال است که پروانه نمایش فیلم «لامینور» منقضی شده و باید زودتر اقدام می‌شد. ضمن اینکه با توجه به شروع ماه رمضان از چهاردهم فروردین، ما در سال آینده نوبت‌های اکران بهتری هم داریم که می‌تواند جزء گزینه‌های فیلمسازان باشد.

حذف فیلم لامینور از اکران نوروزی، اقدام بسیار نادرست و خطرناکی است و حضور آخرین ساخته آقای مهرجویی در اکران نوروزی ۱۴۰۱، اعتبار بسیار زیادی برای اکران نوروزی است.

آقای مهرجویی سال‌ها قبل و سر توقیف و به عقب افتادن فیلم سنتوری، لطمه فراوانی دید و به او ضربه بزرگی وارد شد و حتی ماجرای توقیف سنتوری به نوعی باعث دق مرگ شدن تهیه‌کننده فیلم شد.

نگذاریم تاریخ تکرار شود. از این جور به تعویق افتادن فیلم‌ها هیچ‌گاه خاطره خوبی در ذهن علاقه‌مندان سینما باقی نمانده است.

مهرجویی هم از بزرگترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران است و هم با فیلم گاو، توانست ستایش رهبر فقید انقلاب را برانگیزد و راهگشای سینمای پس از انقلاب باشد.

یک بار سر فیلم سنتوری، لطمه بسیار بزرگی به مهرجویی وارد شد نگذاریم آقای مهرجویی که ان‌شاءلله ۱۲۰ سال عمر با عزت داشته باشند در ۸۲ سالگی برای اکران آخرین فیلمش اینقدر در استرس و نگرانی باشد.

بعد از دو سال، باز هم سنگ اندازی برای لامینور، مهرجویی عصبانی شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا