خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور رئیسی برای «صادرات واکسن ایرانی کرونا»

رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر صادرات واکسن ایرانی کرونا گفت: وزارت بهداشت با لحاظ و تامین نیازمندی‌های داخلی نسبت به شناسایی بازارهای هدف برای صادرات واکسن و نیز اهدای واکسن به کشورهایی که توانایی خرید واکسن ندارند،‌ اقدام کند

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری نوشت: «آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در یکصد و نهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به روال هر سال در ایام و اعیاد پیش‌رو اجتماعات و گردهمایی‌هایی داریم که با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، ستاد ملی کرونا با برگزاری این مراسم‌ها با رعایت اصول و فاصله بهداشتی و زدن ماسک مخالفتی ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت برای مسافرت و نیز حضور افراد در کاروان‌های راهیان نور نیز تزریق ۳ دز واکسن است، افزود: البته برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر کسی دز سوم واکسن را تزریق نکرد نیز می‌تواند با ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا از خدمات اجتماعی استفاده کرده و یا در گردهمایی‌ها حضور یابد و به سفر برود.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا اقناع عمومی برای تزریق ۳ دز واکسن کرونا است، اظهار داشت: با روش‌های مختلف تبلیغی به مردم توضیح دهید که تزریق ۳ دز واکسن تا چه اندازه برای سلامتی خودشان و صیانت از سلامتی دیگران موثر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از هر امکان و ابزار تبلیغی استفاده کنید تا مردم ترغیب به تزریق واکسن کرونا شوند، تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند نیز می‌تواند در ایجاد انگیزه و ترغیب مردم به واکسیناسیون بسیار موثر باشد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی و انسجام در بخش اجرایی موضوع مقابله با شیوع کرونا خاطرنشان کرد: اینکه در عرصه علمی نظرات متفاوتی در خصوص شیوه‌های مقابله با کرونا وجود داشته باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه می‌تواند منشا نتایج مفیدی هم باشد، اما در عرصه عمل و اجرای دستورالعمل‌های مصوب بهداشتی باید یکپارچگی و هماهنگی کامل وجود داشته باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع یکسا‌ن‌سازی تعرفه‌های پرستاری اشاره و تاکید کرد: این موضوع مطالبه جدی جامعه پرستاری کشور است که رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز دو بار اجرای آن را مورد تاکید قرار داده‌اند، لذا باید هر چه سریع‌تر اجرایی شده و دستور ایشان با تاخیر و کندی مواجه نشود.

دکتر رئیسی همچنین درباره نیازمندی‌های انبارهای سازمان هلال احمر کشور گفت: سازمان هلال احمر یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی کشور است که انبارهای آن هیچ‌گاه نباید با کاستی و نقص اموال مواجه باشند. این نهاد امدادی باید هر لحظه برای ارائه خدمات آمادگی کامل داشته باشد.

رئیس جمهور به موضوع صادرات واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت با لحاظ و تامین نیازمندی‌های داخلی نسبت به شناسایی بازارهای هدف برای صادرات واکسن و نیز اهدای واکسن به کشورهایی که توانایی خرید واکسن ندارند،‌ اقدام کند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا