خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلواپسان حتی در صدا و سیما علیه رئیسی

جمهوری اسلامی نوشت:خبرهای مرتبط با مذاکرات برجامی از نزدیک شدن به توافق حکایت دارند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، برای ملت ایران خوشحال‌کننده و برای دولتمردان ایرانی یک فرصت در زمینه حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

 درست در همین شرایط حساس بار دیگر افراد متوهم مشروع به سنگ‌اندازی کرده‌اند و می‌خواهند به بهانه‌های واهی مانع توافق شوند.
دولت سیزدهم اگر می‌خواهد از فرصت به دست آمده بهره‌برداری مثبت کند و با احیاء شرافتمندانه برجام بر مشکلات اقتصادی فائق آید، باید افراد متوهم را از دخالت در این موضوع بازدارد و با واقع‌بینی به راهی که برای رسیدن به توافق در پیش گرفته است ادامه دهد.
شرایط امروز منطقه و جهان حتی با شرایط یکماه قبل تفاوت‌ اساسی پیدا کرده و حوادث اخیر به ویژه اشتباه و خطای بزرگی که ولادیمیر پوتین در تجاوز نظامی به اوکراین مرتکب شده، فرصت‌ مناسبی برای ایران به وجود آورده تا بدون آنکه امتیاز بدهد در چارچوب یک سیاست متوازن به توافق خوبی در مورد برجام دست یابد. بهره‌برداری صحیح از این فرصت، به استفاده از نظرهای مشورتی افراد باتجربه‌ای که دلسوزی خود برای کشور و ملت و نظام را به اثبات رسانده‌اند نیاز دارد. ایران متعلق به همه مردم است و مدیریت آن فقط با بهره‌گیری از تجربیات همه‌ی افراد خبره میسر است و مسئولان نباید خود را در یک دایره تنگ محدود کنند.


باز کردن درهای مشورت دادن و کمک کردن برای مدیریت کشور، باید به سایر موضوعات نیز گسترش یابد و فقط به برجام محدود نباشد. ما از رهگذر محدود کردن دایره مشورت‌ها و اظهارنظرها در دولت‌های مختلف زیان‌های زیادی را متحمل شده‌ایم. به رسانه ملی نگاه کنید که چگونه به یک جریان و جناح فکری محدود شده و خود را از تجربیات و اظهارنظر صاحبان فکر و ابتکار و خلاقیت‌ها محروم ساخته است. دانشگاه را ببینید که چگونه از بروز نظرها و سلایق متنوع محروم است. همین محدودیت و محرومیت در دولت و حاکمیت نیز وجود دارد و بسیاری از صاحبان تجربه و اندیشه و ابتکار در کنج خانه‌هایشان به حالت انزوا نشسته‌اند و از آنهمه اندوخته مفید، کارساز و گره‌گشای آنها استفاده نمی‌شود. برای نجات یافتن کشور از بحران اقتصادی و سایر مشکلات باید از این دایره تنگ خارج شد و به تناسب تغییرات بزرگی که در جهان و منطقه در حال وقوع است، روش‌ها را البته با حفظ اصول و آرمان‌ها و ارزش‌ها باید تغییر داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا