خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمایندگان متوجه نشدند که چه چیزی به رای گذاشته شده!

ایسنا نوشت: «در جلسه نوبت عصر امروز (شنبه) در حالی که بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۱ به اتمام رسیده بود، به یکباره حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس و عبدالرضا مصری رییس جلسه اعلام کردند که برخی از بندهای مصوب نشست صبح مجلس با برخی از قوانین مغایرت دارد و به رای دو سوم نمایندگان احتیاج دارد.

منتها در حالی مجددا از نمایندگان برای برخی بندهای بودجه در بخش درآمدی از جمله خرید سربازی برای مشمولان خارج از کشور رای گیری شد که در نشست صبح تمامی پیشنهادات بررسی شده بود و این بندها به عنوان مصوبه تلقی می شد. انتظار می رفت هیات رییسه در زمان بررسی بندها، مغایرت با قوانین را اعلام کرده و رای گیری صورت گیرد نه اینکه این موضوع به زمان دیگری موکول شود که بنا بر گفته رحیمی جهان آبادی نماینده تاییاد « نمایندگان متوجه نشدند که چه چیزی به رای گذاشته شده و هیات رییسه هم در زمان اندکی تصمیم گیری می کند.»

در نشست نوبت عصر جلیل رحیمی جهان آبادی در تذکری خطاب به هیات رییسه گفت: هر چه از صبح تصویب کردیم در نشست عصر به دلیل رای گیری تغییر کرد؛ واقعا به چه نحوی رای گیری صورت می گیرد؟

وی ادامه داد: صبح مطالبی برای معافیت مالیاتی پزشکان و فرهنگیان در مناطق محروم مطرح شد بعد بعدازظهر همان ها به رای گذاشته شد و رای دیگری داده شد؛ هیات رییسه باید مقداری در مدیریت جلسات توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده تایباد با اشاره به جلسات طولانی مجلس برای بررسی بودجه گفت: این دلیل نمی شود هیات رییسه بدون آن که نمایندگان متوجه شوند چه چیزی به بحث و رای گذاشته می شود، بلافاصله در زمان اندک به رای گذارد.

به هر حال با این رویه، چند مورد از مصوبات نشست صبح به دلیل کسب نکردن رای دو سوم نمایندگان و همچنین مخالفت با حذف آن تغییر کرد، برخی از آنها هم بلاتکلیف مانده و طبیعتا باید با پیشنهادات اصلاحی نمایندگان تغییر کند، موضوعی که در نشست نوبت سوم مشخص خواهد شد.

در نشست عصر مجلس، مصوبه خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور تغییر کرد و مقرر شد تصمیم گیری درباره خرید سربازی مشمولان خارج از کشور بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح گذاشته شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا