خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پس از یک خیز بلند نفت ریزش کرد

قیمت نفت در پی حمایت امارات متحده عربی و عراق از افزایش تولید که بخشی از عرضه مختل شده روسیه را جبران می کند، حداکثر ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت در جریان ریزش شدید، بیش از ۱۷ درصد معادل ۲۲ دلار کاهش یافت و تا رکورد اندک ۱۰۵ دلار و ۶۰ سنت عقب نشینی کرد. این شاخص بخشی از ضرر خود را در ادامه معاملات جبران کرد و آخرین بار با ۱۷ دلار و ۱۶ سنت معادل ۱۳.۴ درصد کاهش، ۱۱۰ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه بود. بهای معاملات نفت آمریکا با ۱۵ دلار و ۴۴ سنت معادل ۱۲.۵ درصد کاهش، به ۱۰۸ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید.

قیمتها پس از این که معامله گران به گزارشهای رسانه ای در خصوص ادعای وزیر نفت عراق برای آمادگی این کشور برای افزایش تولید در صورت موافقت اوپک پلاس واکنش نشان دادند، به رکورد پایینی در معاملات روز چهارشنبه سقوط کرد.

روزنامه فایننشیال تایمز پیشتر گزارش کرده بود یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن اعلام کرده است کشورش موافق افزایش سریعتر تولید نفت است.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو گفت: این چیزی نیست. آنها می توانند ۸۰۰ هزار بشکه در روز را سریعا به بازار برگردانند و جایگزین یک هفتم از عرضه روسیه کنند.

در این بین، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم مارس، به میزان ۱.۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۱۱.۶ میلیون بشکه رسیده است که بالاتر از پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز از کاهش این ذخایر به میزان ۶۵۷ هزار بشکه بود. ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است، به میزان ۵۸۵ هزار بشکه کاهش پیدا کرد و به پایینترین سطح از اوت سال ۲۰۱۸ رسید. حجم نفت در ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به ۵۷۷.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که پایینترین میزان از ژوییه سال ۲۰۰۲ بود. هفته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با توجه به ادامه جنگ در اوکراین، با آزادسازی ۳۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر موافقت کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت ۱.۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۲۴۴.۶ میلیون بشکه رسید در حالی که ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و نفت کوره به میزان ۵.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۱۱۳.۹ میلیون بشکه رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا