خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نه شرقی نه غربی

سید صادق آل طه در یادداشتی به جماران نوشت: سیاست کلی جمهوری اسلامی که توسط امام خمینی مطرح شده است و تا کنون مورد تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب بوده است همان است که تحت عنوان شعار «نه شرقی نه غربی» شناخته می شود.

نه شرقی نه غربی، سیاست همیشگی جمهوری اسلامی

 این روزها و در پی حمله روسیه به اوکراین، برخی اظهارنظرهای غلط از سوی موافقین این حمله و برخی دفاع های ناشیانه از مواضع غربی ها در این ماجرا، ضرورت یادآوری مواضع بنیادین انقلاب اسلامی و سیاست های اصلی جمهوری اسلامی را باعث شده است.

بی تردید در هر حادثه مهم جهانی – تا چه رسد به اتفاقی به اهمیت حمله روسیه به اوکراین – سیاستمداران نظام و همچنین تحلیلگران باید منافع ملی کشور و مصالح جهان اسلام را مدنظر بگیرند و براساس آن بر کنش های خارجی اقدام کنند، اما این مسأله هیچ ارتباطی با گرایش یافتن به کسی یا کشوری و یا تمایل به ظلمی و یا خروج از سیاست های کلی ندارد. از بازار NFT جا نمون.مشاهدهتبلیغ

سیاست کلی جمهوری اسلامی که توسط امام خمینی مطرح شده است و تا کنون مورد تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب بوده است همان است که تحت عنوان شعار «نه شرقی نه غربی» شناخته می شود.

دست رد ایران در جنگ هشت ساله به سینه شوروی و حمایت از مردم شریف افغانستان به همان اندازه از ارزش برخوردار است که تقابل با آمریکا و نظام های تحت سلطه او.

پس هم اکنون هم اگرچه در نظرگاهی حمله روسیه به اوکراین به سبب شکستن نظم استبدادی غرب، مطلوب جلوه کند، اما این مطلوب هرگز نباید به گونه ای ابراز شود و یا در تحلیلی چنین بنشیند که گویی نظام حاکم بر روسیه از دایره استقلال خواهی و انسانیت خواهی ما خارج است. چشم ما بر جنایت قبل این رژیم و آنچه اینک در اوکراین می گذرد بسته نیست و همچنین اگر بر منظری یا تحلیلی، منافع کشور در طرد این حمله است نباید در تبقیح تجاوز روسیه به آنجا رسید که جنایت آمریکا و غرب در امثال فلسطین و یمن نادیده گرفته شود.

این دولت های غربی که امروز با امپراتوری رسانه ای خود به روسیه می تازند و از مردم اوکراین حمایت می کنند تنها به این جهت در چنین موقعیتی هستند که صحنه جنگ به خانه هایشان نزدیک شده است و «چشم آبی ها» درگیر مشکلات شده اند، وگرنه چشم های آنها در مقابل نسل کشی فلسطینیان و قتل و غارت افراد غیر از خودشان کور و گوش هایشان کر است پس باید توجه داشت که سخن حقیقی همان است که امام خمینی فرمودند که «امریکا از شوروی بدتر و شوروی از امریکا بدتر و انگلیس از هر دو بدتر است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا