خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«صیانت» عامل نارضایتی مردم

کاری نکنیم چشم مردم به امثال «‌ایلان ماسک»ها باشد/ مجلس با طرح‌هایی مانند صیانت باعث سرریز شدن نارضایتی‌ها نشود

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: جریان اصولگرا به خصوص طیف تندروی آنها باید تکلیف خودش را با واژه‌ای به نام ملت ایران روشن کند. آیا آن را به معنای جمع تک تک افرادی که ایرانی هستند با هر عقیده و نظر و جنسیت و قومیت و زبان به رسمیت می‌شناسند یا خیر.

حسین نورانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره «طرح صیانت» که در مجلس شورای اسلامی مطرح است و اینکه آیا چنین محدودیت‌هایی ماندگار خواهد ماند، گفت: در رابطه با طرح صیانت موضع خودمان را به عنوان «حزب اتحاد ملت ایران» عنوان و درخواست تجمع هم در رابطه با این طرح داده‌ایم و توقع داریم که مسئولان در مقابل اینگونه درخواست‌ها بلندنظر باشند.

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: در شرایط حاضر بسیار اهمیت دارد که با دوراندیشی امکان پیگیری بحث‌های داخلی در داخل کشور بماند و اگر فردی شکایتی دارد، حرفی را می‌خواهد بگوید یا بشنود و حتی اگر فریادی دارد، ظرفیت و جنبه لازم برای شنیدن آن در داخل کشور باشد.

وی با بیان اینکه هر مطالبه و خواسته‌ای که مربوط به حقوق شهروندان است، چه از نظر برخی حق باشد و چه ناحق، امکان پیگیری آن باید میسر باشد، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از حقوق شهروندان «حقوق دیجتال و حق اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت‌های ناموجه است»؛ موضوعی که با رشد سریع تکنولوژی و تحول در ارتباطات، جزو لاینفک زندگی شهروندان شده و از اقتصاد تا تعاملات روزمره دوستانه و خانوادگی و تفریح و چگونگی کسب اخبار و اطلاعات و حتی پیدا کردن آدرس، مبتنی بر آن شده است و در این شرایط است که برخی اساتید و صاحب‌نظران از تولد نسل چهارم حقوق بشر با محوریت همین دست حقوق صحبت می‌کنند.

وی افزود: این حقوق که مرتبط با فناوری‌های جدید است، به مواردی چون حق دسترسی برابر به فضای اینترنتی و دیجیتال، حق خودمختاری دیجیتالی، حق امنیت دیجیتالی و حق دسترسی به دیتاهای دیجیتالی خود فرد می‌پردازد.

نورانی‌نژاد با تاکید بر این که حق برخورداری از این حقوق در لحظه لحظه زندگی امروز شهروندان با هر گرایش و صنف و گروهی قابل فهم و مشاهده است، ادامه داد: بنابراین اگر فردا روزی مردم ایران بخواهند مانند مردم اوکراین برای دسترسی به این حق‌شان چشم‌شان به «ایلان ماسک» ها باشد از حالا بدانند مقصرش کسانی هستند که با طرح‌هایی مانند «طرح صیانت» به حق مردم جفا می‌کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: در گذشته برخوردهای خطا با اصحاب رسانه و رسانه‌ها باعث شد مرجعیت بسیاری از اخبار از رسانه‌های رسمی داخل به رسانه‌های خارج کشور که بعضا سر نخ آنها دست رقبا و دشمنان کشور است یا فضای مجازی غیرپاسخگو و غیرشفاف بیفتد که حاصلش گسترش فیک‌نیوزها و شایعات مختلف بوده و مقصر این وضعیت هم در وهله اول رفتار سختگیرانه در داخل  و برخورد فله‌ای با مطبوعات بود. آقایان فکر می‌کردند که اخبار منتظر تعیین حد و حدود و مجرای مدنظر آنها می‌ماند و همه چیز به فرمان آنها قابل اداره است. نتیجه‌اش را هم دیدیم و چه تلخ که این حرف‌های بدیهی را باید دائم تکرار کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع اینترنت و طرح صیانت هم ادامه همان رفتار شکست خورده را شاهدیم. اگر مردم محدود شوند یاد می‌گیرند این نیاز را از جای دیگر خودشان تامین کنند، نباید فردا روزی اگر مردم برای رفع نیازهای اینترنتی‌شان چشم به خارج از مرزها دوختند هزار انگ بیگانه‌گرایی بخورند. در این زمینه کسانی مقصر هستند که در  داخل با این سخت‌گیری‌های ناموجه افراد را به این سمت سوق می‌دهند. 

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به این که هیچ موضوع دیگری به اندازه طرح صیانت توان به اجماع رساندن طیف‌های مختلف مردم را نداشته و ندارد، اظهار داشت: برای کسانی هستند که از این فضا برای نان‌آوری، اوقات فراغت و ارتباط با خانواده شان  استفاده می‌کنند این گونه رفتارها یعنی پا گذاشتن بر یکی از شریان‌های اصلی زندگی مردم. در این صورت باید جنبه مواجهه با اعتراض مردم را هم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جریان اصولگرا به خصوص طیف تندروی آنها باید تکلیف خودش را با واژه‌ای به نام ملت ایران روشن کند. آیا آن را به معنای جمع تک تک افرادی که ایرانی هستند با هر عقیده و نظر و جنسیت و قومیت و زبان به رسمیت می‌شناسند یا خیر. می‌خواهد در مداری قرار گیرد که به آن‌ها خدمت کند یا در مدار قدرت قرار گیرد تا امیال خودش را تحمیل کند؟ اوضاع به لحاظ رضایت عمومی اصلا و ابدا خوب نیست. امیدواریم این واقعیت مشهود را درک کنند و با طرح‌هایی مانند صیانت باعث سرریز شدن نارضایتی‌ها نشوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا