خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین برنامه‌ی «ثریا» در ۱۴۰۰ را چه کسی لغو کرد؟!

سرویس سیاسی انصاف نیوز: تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی ثریا درباره‌ی ماجرای لغو‌ پخش آخرین قسمت این برنامه در سال ۱۴۰۰ با موضوع مذاکرات وین گفت: روی این موضوع حساسیت‌هایی وجود دارد و چیزی درباره‌ی علت لغو برنامه نمی‌توانم بگویم.

صادق کوشکی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا که یکی از میهمانان برنامه بود نیز درباره‌ی این موضوع گفت: در موارد مشابهی که چنین اتفاقی رخ داده است هم صداوسیما هیچ وقت به طور رسمی دلیلش را اعلام نمی‌کند.

به‌گزارش انصاف نیوز، «منافع ملی و مذاکرات وین؛ بایدها و نبایدها» عنوانی بود که برای آخرین برنامه‌ی «ثریا» در سال ۱۴۰۰ اعلام شد اما با وجود حضور میهمانان برنامه در استودیو امکان پخش از شبکه‌ی یک سیما را پیدا نکرد.

بر اساس آنچه اعلام شد، قرار بود در این برنامه چند تحلیلگر اصولگرا همچون سیدمحمود نبویان، بیژن پیروز، سیدیاسر جبرائیلی و صادق کوشکی که در طیف «دلواپسان» قرار می‌گیرند دیدگاه‌های خود را در مورد مذاکرات احیای برجام در وین مطرح کنند.

پخش برنامه‌ی ثریا در دولت روحانی نیز در چند نوبت با وقفه و توقف همراه شده بود که عوامل برنامه و منتقدان دولت وقت مسئولان دولتی را مقصر این اتفاق می‌دانستند. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور پیشین ایران در همین ارتباط در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

‏«احتمال بدهید مشکلات قبلی برنامه ثریا هم ناشی از دولت قبل نبوده‌است بلکه شاید حمایت‌های فراسازمانی قبلی از این برنامه ناشی از برخی رویکردهای تقابلی با دولت قبل بوده‌است. برادران کمربند خود را سفت‌تر کنید چرا که نقد و حتی تخریب دولت قبل هزینه چندانی نداشت اما اکنون دوران دیگری است».

این اظهارات آقای آشنا پاسخی به توییت محسن مقصودی، مجری و تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی ثریا است که پس از لغو پخش برنامه‌ در توییتر نوشته بود:

«‏یک‌ساعتی هست با مهمان‌ها در استویو منتظر ماندیم، متاسفانه برنامه زنده امشب ثریا با موضوع توافق وین، نیم ساعت قبل از پخش به دستور جایی که نمی‌دانم کجاست کنسل شد. ادامه راه دولت قبل به جایی نمی‌رسد، چه در برجام چه در بستن فضای رسانه‌ها»

آقای مقصودی در پاسخ به سوال خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی اینکه آیا در نهایت اعلام شده که برنامه‌ی ثریا «نیم ساعت قبل از پخش» به دستور کجا کنسل شد؟ گفت: من امکان مصاحبه درباره‌اش را ندارم  و درباره‌ی این موضوع مصاحبه نمی‌کنم. چیزی‌ نمی‌توانم در این باره بگویم؛ روی این موضوع حساسیت‌هایی وجود دارد.

صادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا نیز گفت: به طور رسمی چیزی درباره‌ی دلیل لغو برنامه به ما نگفتند. در موارد مشابهی که چنین اتفاقی رخ داده است هم صداوسیما هیچ وقت به طور رسمی دلیلش را اعلام نمی‌کند.

آقای کوشکی درباره‌ی برخی شنیده‌ها مبنی بر احتمال لغو برنامه به خواست دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی نیز گفت: معمولا این اطلاعات را به تهیه‌کننده‌ی برنامه می‌دهند و چون من میهمان بودم جزییاتش را نمی‌دانم.

این استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی آنچه که قرار بود در این برنامه مطرح کند، گفت: من به دنبال این بودم که یک توصیفی از وضعیت خودمان و آمریکایی‌ها بدهم و با دو ماه پیش و سال گذشته مقایسه کنم و به این نتیجه برسم که موقعیت ما در وضعیت فعلی بسیار متفاوت از دو ماه گذشته و سال گذشته است. 

کوشکی ادامه داد: در نتیجه می‌خواستم به این گزاره برسم که موقعیت فعلی برای بالا بردن امتیازاتی که از آمریکا می‌گیریم و کاهش هزینه‌هایی که می‌دهیم  فراهم شده است و تیم مذاکره‌کننده باید امتیازات بیشتری را از طرف غربی بگیرد و امتیازات کمتری را به آنها بدهد. برای اینکه ما شرایط‌مان بسیار تغییر کرده است. 


ماجرای لغو‌ آخرین برنامه‌ی ثریا با واکنش‌هایی در توییتر نیز همراه شده که بخشی از آن را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

دیاکو حسینی:

‏بهتر بود صدا و سیما بجای گرفتن تریبون از این برادران یا بجای آنکه آنها را دور هم بنشاند تا فقط صدای تایید یکدیگر را بشنوند، فضایی برابر و منصفانه برای مشارکت کارشناسان منتقد آنها فراهم می‌کرد تا منطق موافقان و مخالفان دیپلماسی در معرض قضاوت مخاطبان قرار بگیرد.

سیدیاسر جبرائیلی:

‏حقیر نیز امشب به دوستان قول حضور تلفنی را داده بودم. مشغول جمع‌بندی مطالبم بودم که آقای مقصودی تماس گرفت و اطلاع داد که برنامه کنسل شده است. باعث تاسف و تاثر است…

عیّار:

اگر این اتفاقات زمان روحانی میفتاد دهنمون باز بود که یه عده منافق و وطن فروش دارن جلو منتقدین دلسوز رو میگیرن که به کشور خسارت بزن، الان دقیقا باید به چه کسی شکایت کرد؟!!

ما قرار نبود فقط رنگ عمامه رو عوض کنیم..

داوود حشمتی:

‏وقتی میبینم اینها هنوز تلاش می‌کنند نفهمند دستور واحد در هر دو زمان (روحانی / رییسی) از کجاست که نمیشناسند، به حال مردمی تاسف میخورم که چشمشان به این جماعت است و فکر می‌کنند اینها مطلعین جامعه هستند.

توصیه برادرانه: از فردا به فکر ساخت برنامه‌ای در مدح توافق خودی‌ها باش.

امیررضا نظری:

برای اینکه گاندو مخاطب جذب کنه با نیم ساعت تاخیر پخش می‌شد و میگفتند واعظی شب ها نمیذاره سریال پخش شه!

به نظرم به دستور واعظی لغو شد😂

فرید مدرسی:

‏برنامه ضدمذاکرات در شبکه یک صداوسیما لغو شد. این برنامه قرار بود با حضور بنیادگرایان، در جهت تقویت ‎جریان جلیلی و تخریب روند مذاکرات علیه مذاکره‌کنندگان، دولت و نهادهای بالادستی پخش شود، لغو شد.

بنیادگرایان با نفوذ در رسانه‌های حاکمیتی و دولتی به دنبال تضعیف ‎دولت رئیسی هستند.

موسی تقی‌پور بازرگانی:

‏‎اینکه فرصت نقد و تحلیل برجام حتی بر روی خودی های نظام هم بسته باشد، جای تاسف عمیق دارد. تصمیم‌ گیری پشت درهای بسته و بدون اقناع مردم و حتی نخبگان در مورد سندی که پذیرش و یا رد آن تاثیرات عمیقی در تمام شئونات زندگی مردم از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد، هزینه ساز است.

ساما:

‏البته در دولت قبل،‌ تا جایی که یاد داریم از صبح علی الطلوع تا ناقوس نیمه‌شب و پس از آن علیه برجام و ظریف و … برنامه داشتید. نداشتید؟

هادی زنوزی:

‏آزادی بیان اگر در ‎ثریا هم باشد مردانی از “جایی که نمی دانیم کجاست!”جلوی آن را می گیرند!

البته پیشنهاد می شود دوستان ثریانشین که حالا بیشترشان در همین دولت فعلی سمت های خوبی دارند زیاد ناراحت نشوند که اجرشان محفوظ است!!

خیزران:

‏این نشون می‌دهد حاکمیت متمایل به به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و بازگشت به برجام و کاهش تنش با جامعه جهانی است.

به همین دلیل اجازه تشویش افکار عمومی علیه مذاکرات در جریان را نمی‌دهد.

دورانی که در وین مذاکره می‌کردند و در صدا و سیما و روی بیلبوردها علیه آن حرف می‌زدند گذشته است.

قربانعلی صلواتیان:

به دستور همانجایی که آنتن تلویزیون را در اختیار تو و کوشکی گذاشتند

هنوز متوجه نشده اید عروسک صحنه هستید؟؟

محمدجواد محمدزاده:

دستور “کشور” نبوده؟

محمد.ح اسدی: ‏‎

هه، فکر کردید بعد روحانی تو صداوسیما میتونید از دولت انتقاد کنید؟

محمدمهدی دهقان‌نژاد:

قبل برجام هم رسانه ملی اجازه نقد و اظهار نظر به منتقدین نمیداد. بعد از برجام هم برخی منتقدان اجازه ورود به برنامه های صدا و سیما رو نداشتن و عملا ممنوع التصویر بودن. این دولت با حمایت جبهه انقلاب روی کار امده و اگر تغییر رویه ندهد اولین دولت چهار ساله خواهد بود…

رضا:

اولا. قبول کنید روحانی ۶ ماهه که رفته. ثانیا. وقتی دولتها عوض میشن و سیاست تغییر نمی کنه یعنی دیگه حرفشو نزن. ثالثا. مگه میخواستید چه چیز تازه‌ای بگویید ملت حرفهای شما رو از حفظ بلدن. ما الان دست بالا داریم ومیتونیم نفت بفروشیم نیاز به توافق نداریم.آمریکا خیلی بده و روسیه خوبه…

فرشته صادقی:

دستور نظام بوده. حالا بگردید دنبال پرتقال فروش.

کوکب:

‏‎در دولت قبل شما نه تنها گاندو پخش می‌کردید بلکه در ثریا و جهان‌آرا و …مستقیم به دولت تهمت میزدید. بد نیست مغزتون رو به کار بندازید.

رضا کاشف:

یعنی چی؟

این که خیلی زشته سقف مطالبات این دولت همان برجام باشد. من کاملا به شما حق میدم که نمیتوانید حتی کلمه‌ای ضد این دولت حرف بزنید در حالی که در دولت قبل نه تنها مبسوط‌الید بودید بلکه تشویق هم شدید با اعزام به ماموریت‌های خارجی و باز نقد دولت قبل در تجارت با همسایگان

توحید عزیزی:

‏‎ولی قرارمون این نبود آقای ‎جبلی

محمد:

ان‌شاءالله صداوسیما آزاد و خصوصی بشه هم شما بتونید برنامه‌تون رو پخش کنید هم موافقان برجام.

کمال:

‏‎چون همه ملت می دانستند هدفتون چیه و مهمانان هم که اکثرا از دارو دسته جلیلی بودند؛ هدفتون زدن ضربه در آستانه توافق در مذاکرات بود، الان هم که تیم عوض شده دولت جدید نیز با واقعیات روبرو شده و فهمیده که راه روحانی و برجام درست بوده “و اگر برجام روحانی را زنده کند افتخار هم می کند!

ماهی سیاه:

‏‎دیگه دارین جلوی اراده نظام وایمیسین ضد انقلابها

احسان:

‏‎‎طبق اصل ۱۷۵ قانون اساسی، صدا و سیما مکلف است در آزادی بیان و نشر افکار بکوشد، چرا فقط باید مزایای نشر افکار و آزادی بیان برای یک گروهک خاص آزاد باشد؟ تا کی تمامیت‌خواهی؟!

علیرضا مبارکی:

‏‎نچ نچ روحانی چه قدرتی داره! بازم؟ زاکانی میگفت صداوسیما همه اصلاح طلب هستن، هیچ کسی حرفش رو باور نکرد! بیایین آپارات میلیون‌ها بیننده محروم نشن. علاف صداوسیما نشین.

فازی:

دیگه ببین آش شما چقد شور بوده که رسانه ای که ۸ سال با قدرت تمام جلوی دولت وایساد الان دستور گرفته جلوتون بایسته🤦🏻‍♀️

سیدمحمدجواد حسینی:

‏ثریا، جهان آرا اصلأ هر برنامه‌ی که باعث ‎تبیین میشه رو قطع کن! حواست هست داری مسیر کی رو ادامه میدی؟

فروتن:

مگه نمیگفتن حاکمیت یکدست شده؟ آلان دقیقا کی داره کارشکنی میکنه؟ نگید که از دولت قبل نمیزارن اینجور برنامه‌ها برقرار بشه که باور کردنی نیست.

تورج جهانگیری:

‏ما رای دادیم تا این بازی های ‎مذاکره و اینا جمع بشه آقای رئیسی اما بجاش برنامه ثریا که قرار بود در باره مذاکرات ‎وین پخش بشه رو نیم ساعت به پخش کنسل کردن !!!!

میثم سلیمانی:

این خبر برام واقعا جالب بود. قبلا فحشش رو به روحانی می‌دادن، الان نمی‌دونن به کجا بدن. وقتی تبدیل به ابزار بشی هرزمان بخوان میگذارنت کنار. امیدوارم الان بفهمن که برجام یا هر توافقی که اسمشو می‌گذارن، تصمیم نظامه نه روحانی و ظریف و رییسی.

ف. نسیم

‏سلام آقای مقصودی

یادته ۸سال پیش یه نامه با جعل امضای معصومه ‎#ابتکار در برنامه ‎ثريا نشون دادی و ادعای دروغ ‎جمشید آرین رو که بخشی از پازل تخریب سیستماتیک ابتکار بود، مطرح کردی؟

دنیا دارمکافاته و دروغ و نیرنگ عاقبت نداره. حالا تاریخ مصرفت تمام شده؛ تو ماندی و عدل الهی انشاالله

علیرضا:

‏جناب آقای رئیسی؛

رئیس جمهور انقلابی جمهوری اسلامی ایران!

اگه اجازه بدید نگرانیم و دلواپس ‎مذاکرات وین تکلیف ما دلواپس ها رو روشن کنید والا از نظر ما شما تا اینجا نه تنها فرقی با دولت لیبرال بنفش نداشته اید که در بعضی موارد مانند ‎واکسیناسیون اجباری بدتر هم بوده اید…

مستشارالدوله:

‏تو دولت قبل بابت این اتفاق ها به آشنا فحش میدادید؛ حالا حتی نمیدونید کیه و کجاست که بهش فحش بدید😂😂

مژده میرصادقی:

‏مثل اینکه دولت روحانی هنوز نرفته

اقای ‎رییسی بدنه دولت را از لیبرالهای خائن غربزده پاکسازی کنید

علی آرتا:

‏باز توی دولت قبل چندین برنامه در مخالف از برجام ساخته شد این دولت مثل اینکه همین رو هم اجازه نمیده!

حاج عباس:

‏وقتی دولت انقلابی، هیچ فرقی با دولت روحانی نداره، معنیش اینه ک یا روحانی انقلابی بوده،یا رئیسی انقلابی نیست

حاجی:

به دستور جایی که نمی‌دانم کجاست؟ همونجا که شما رو آورد علیه ظریف برنامه بسازی!

آقای خاص:

‏شاید در این موقعیت حساس زدن برخی سخنان به مصلحت منافع ملی نباشه….

شما باید تابع سیاست ملی باشید نه آتیش بیار معرکه …

امنیت ملی چیزی نیست که بشه دست یک مجری سپرد…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا