خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استرس بزرگان برای سیرکردن شکم گرسنگان!

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان «استرس بزرگان برای سیرکردن شکم گرسنگان!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

یک جمله هست که ضرب‌المثل نیست اما به اندازه آن در ادبیات مردم دیار ما تکرار می‌شود؛ با سفره فقیری، بچه‌هایش را به درجات عالی رسانده که شبیه معجزه است. یک شعار هم هست که معمولا طرفداران تیم های پر ستاره بعد از باخت تیم محبوب خود فریاد می‌کنند؛ «با این همه ستاره، والله خجالت داره». تحلیل‌گران ورزشی هم در زمانی چنین می‌گویند با این همه ستاره و امکانات، نه بردن که باختن، هنر می‌خواهد!

از وقتی خواندم که یکی از حضرات مسئولان فرموده اند، «ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم». همه این گزاره‌ها و تصاویرِ دیگر به ذهنم هجوم می‌آورند. ما کشور فقیری نیستیم که سیر کردن مردمان‌مان را «معجزه» بخوانیم. برخورداریم از انواع مواهب و معادن و ذخایر هم برخورداریم. اتفاقا معجزه مدیریت آقایان این است که با این همه برخورداری، هر روز فقیرتر می‌شویم. با این امنیت بالا، تورم ما از کشور های درگیر جنگ خیلی بالاتر می‌شود. با این که 43 سال است که از اخلاق و اسلام می‌گوییم، رکوردهای اختلاس و بداخلاقی و افسردگی و نزاع بالا می‌رود.

این بزرگوار در ادامه هم اضافه کرده است که؛ «این جزو وظایف ماست که آنان را سیر کنیم و این حداقل کار است. ما باید پوشاک، درمان و بهداشت آنان را هم تامین کنیم اما لااقل در پایان سال که همه شادی می‌کنند و سفره‌های رنگین می‌اندازند ما یا شکم گرسنه‌ای نداشته باشیم یا آن را به حداقل برسانیم». فراز دیگر این سخنان به فرازمندترین دوران حیات عدالت اشاره دارد منتهی با این بیان؛ «حکومت علوی که دنبال آن هستیم باید نشانه‌های آن را هم داشته باشد. حضرت علی (ع) طاقت نداشت که در حکومت او یک شکم گرسنه باشد یا کسی باشد که آب نوشیدن نداشته باشد یا سرپناهی به او متعلق نباشد. امیدوارم ما هم بتوانیم راه امام علی (ع) را طی کنیم که راه سختی است و ریاضت می‌خواهد. من خجالت می‌کشم از این حرفی که می‌زنم. گوینده باید خودش در این مسیر حرکت کند ولی در هر صورت این آرزو است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت».

ان‌شاءالله مسئولان محترم سخنان این مسئول محترم‌تر را بشنوند و همان‌طور که رئیس‌جمهور رئیسی گفت، فقر مطلق را برطرف کنند. این هم آرزو است که «نمی‌توان جلوی آن را گرفت!»، فقط نمی‌دانم بعد از خواندن این سخنان حرف مردم دیارمان را باید تکرار کنم یا شعار طرفداران ورزش را به هنگام شکست تیم پرستاره! اگر عکس بود می‌نوشتم «بدون شرح» چند تا از این علامت‌ها هم ردیف می‌کردم(!!!!) اما سخن است و باید گفت، با این همه منابع، رسیدن به فقر مطلق معجزه معکوس است و معجزه‌تر این که برای سیر کردن شکم مردم استرس‌مان بگیرد. واقعا چه کرده‌ایم ما؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چه کرده ایم ما..چه کرده ایم ما….چه کرده ایم ما؟؟؟؟دنبال پاسخید؟؟؟هرگز هرگز…مگرداریم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا