خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اروپا سزاوار چنین تاوانی بود…

علیرضا رئیس‌زاده در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

سال‌ها پیش از مجله آلمانی اشپیگل (Spiegel) متنی را با عنوان «آقای جورج بوش بار دیگر به چشم‌های این مرد (پوتین) نگاه کن» به فارسی برگرداندم که در روزنامه نسیم به چاپ رسید. پس از نزدیک به 2 دهه که نگاه می‌کنم متن نامه اندیشمندان «روسی» را بسیار شگفت انگیز، هولناک و شوکه‌کننده می‌یابم چرا که به درستی خطرناک بودن این مرد را گوشزد کردند اما جهان غفلت بسیار کرد.

هنگامی که جورج بوش (پسر) گفت «من در چشم های این مرد نگریستم او را یکرنگ و قابل احترام یافتم» فورا بسیاری از شخصیت‌های روسی به ویژه «بوریس برزوسکی، یلنا بوند، بیوه اندرید زاخایف» و… در نامه‌ای با عنوان فوق الذکر به آقای جورج بوش هشدار دادند که در سخنان و روابطش با پوتین تجدید نظر اساسی کند.

این دگر اندیشان می نویسند: پوتین – افسر سابق k.G.B – نه تنها قابل اعتماد نیست که برای روسیه و جهان بسیارخطرناک است؛ به همراه دوستانش بر کشور مستولی گشته، بنیان‌های دمکراسی را سیستماتیک تخریب کرده، پارلمان، دادگاه و رسانه‌ها را به کنترل در آورده ومخالفان را سرکوب و بیگانه‌ستیزی را پیشه خویش ساخته؛ نهادهای نوپای حقوق بشر را یکی پس از دیگری به اضمحلال کشانده و روسیه را به همان ورطه‌ای می برد که کمونیست شوروی را برد.

پوتین که از سال۱۹۹۹ قدرت را در دست گرفت تمام قوانین روسیه را به نفع خود عوض کرد تا مادام العمر رییس جمهور باشد. او هیچ منطقی ندارد می‌گوید بیایید با هم حرف بزنیم اما آنچه من می‌گویم، بیایید کنار هم زندگی کنیم اما باید از من و کشورم بترسید.

در سال ۲۰۱۴ به دستور او ارتش «کریمه» را اشغال و بر اساس قوانین جنگل آن را به روسیه ملحق کرد. او گفت: مردم کریمه طی یک انتخابات آزاد رای به استفلال و الحاق به روسیه دادند اما ایا پوتین در مورد استفلال طلبی چچن، اوسیتیای شمالی و اینگوش و…هم همین نظر را دارد؟ هرگز! او وقیحانه دروغ هم می‌گوید. استقلال طلبی مردم چچن را به شدیدترین وجه ممکن سرکوب و در سال 2001 طی جنایتی ضد بشری «گروزنی» را با خاک یکسان کرد، حمام خون به راه انداخت و بیش از 4000 انسان را قتل عام کرد.

او در کشورهای همسایه از قزاقستان تا تاجیکستان، از ارمنستان تا اوکراین دخالت می‌کند. می‌خواهد با قلدری و ترس بر این کشورها چیره شود. بسیاری از کشور های جدا شده از «شوروی» جز تلخی از شوروی و روس‌ها خاطره ای ندارند.

نیروگاه و آزمایشگاه‌های خطرناک همیشه در یکی از جمهوری‌های شوروی خارج از روسیه برپا می‌شد، فاجعه اتمی «چرنوبیل» که بخش اعظمی از اوکراین را ویران کرد حاصل کارنامه همپالگی‌های پوتین است. آنها حاکمان روس را هیچگاه قابل اعتماد نیافتند، نمی‌خواهند دگر باره مورد سوء استفاده قرار بگیرند، خود را نه شریک که ابزاری در دست روس‌ها می‌پندارند و قربانی جاه‌طلبی‌های روس‌ها، آنها حق دارند گریزان باشند. یگانه مکتب پوتین منافع خودش است، ارزشی برای هیچ کشوری قائل نیست. هیتلر امروزی اروپا آزادی مردم اوکراین را بر نمی‌تابد، بدون هیچ مجوزی و با زیر پا نهادن منشور ملل متحد وارد خاک اوکراین شده، دو ایالت آن را جدا کرده و به شکل طنزآمیزی آنها را دو کشور مستقل اعلام کرده لابد در آینده در زیر پوتین‌های ارتش طی انتخاباتی آزاد و مستقل به روسیه می‌پیوندند!

اینها جز توهین به جامعه جهانی، توحش‌گری و تجاوز به قلمرو یک کشور مستقل مفهوم دیگری ندارد. به قول روزنانه لوموند او هنوز در «دنیای شوروی» زندگی می‌کند. گویا باور ندارد که جنگ جهانی تمام شده، هیتلر خودکشی کرده و شوروی از هم پاشیده. شوربختانه اشتباهش را با اشباهات بزرگتری می‌خواهد کتمان کند، متوهمانه با خودش می‌اندیشد چگونه با سلاح‌های اتمی و جنگ افزارهای بی شمارش می‌تواند دوباره شوروی را بازیابی کند و جهان را کنترل.

اگر جهان او را مهار نکند اروپا و جهان باید همیشه در سایه ترس این فرد مسولیت‌ناپذیر که به هیچ قانونی پایبند نیست زندگی کنند. شوربختانه در حالی که اروپا و امریکا در رسانه‌ها تنها حرافی می‌کنند، پوتین دیکتاتور به کشورگشایی مشغول است
شخصیتی بیمار گونه دارد، در ملاقات‌هایش بر خلاف نرم و عرف رایج با تاخیر ظاهر می‌شود و اصرار دارد که مهمانانش را تحقیر کند مثلا با اردوغان در زیر قابی عکس می‌گیرد که تصویر شکست ترک‌ها از روس ها را نشان می‌دهد، آنگلا مرکل را با سگش گنده‌اش (لورا) می ترساند و….هنگام دیدار با رییس جمهور ایران آدامس می جود، پاپ را ساعت‌ها معطل می‌گذارد.
به قول مرکل او و روسیه چیزی برای عرضه ندارد جز همین چیزها! تنها افتخارش شمارش جنگ افزارهای نظامی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز عزیز سلام
    یک نکته درباره هیتلر بگویم و بعد چند نکته .
    اولا : هیتلر را با این … پوتین ، مقایسه نکنید ثانیا : هیتلر وقتی وارد اتریش شد مردم اتریش از او استقبال کردند ثالثا : وقتی هلند را گرفت تحت هیچ شرایط زیر ساختهای حساس و حتی کارخانه هواپیماسازی فوکر را تخریب نکرد بلکه آنرا تقویت و فعال کرد ……پس هیچگاه هیتلر را با این … مقایسه نکنید .

    امروز اروپا نباید با ژستهای سیاسی وقت تلف کند اگر با همین منوال به پیش برود روزی بیدار میشویم و می بینیم که تیتر اخبار رسیدن ارتش روسیه به دروازه های برلین را حکایت می کند .
    ایرانی ها جنایتهای روسها در ایران و علی الخصوص در آذربایجان قهرمان تبریز ، را هیچگاه فراموش نمی کنند ، پادشاهی ایروان و تفلیس از آن ما بود که روسیه به زور از ما گرفت و من متاسفم برای لوان جاگاریان سفیر ارمنی روسیه در ایران که به بنای یادبود فردی احترام می گذارد که به دو زن ارمنی تعرض کرده (الکساندر گریبایدوف) فردی تمام عیار خودخواه و فاسد . و عجب کاری کردند مردم با غیرت آنروز که شجاعانه و غیرتمندانه از ناموس ایرانی دفاع کردند و از بیگانه “انتقام سخت” گرفتند .

    من بعنوان یک علاقمند به تاریخ عرض می کنم :

    اروپا در برجام ایران را بسیار آزار داد ، هنوز رفتارهای سخیف لوران فابیوس وزیر خارجه مست فرانسه و همتای آلمانی اش گیدو وستروله را فراموش نمی کنم که دائما از یاس و ناامیدی در مذاکرات سخن میراندند.
    هر چه جان کِری وزیر خارجه اِمریکا و دکتر مُحَمَّد جَواد ظریف وزیر خارجه ایران به هم نزدیک می شدند این دو با همراهی روسیه مسیر رسیدن را طولانی می کردند و بقول ضرب المثل ایرانی :
    ” چیزی که عوض دارد گله ندارد ” .

    اروپا باید یک درگوشی سخت به مسکو بزند بطوریکه شاهد باشیم تا برای همیشه چراغهای کاخ مخوف کرملین خاموش شود .

    1
    2
  2. ببخشید ما نفهمیدیم چه جوره آمرمیکا تو ۱۰ سال یک میلیون عراقی رو مستقیم کشته تویمن ۴۰۰ هزار نفر توسط بن سلمان کشته شدن اون فاجعه افغانستان . چجوره آمریکا و انگلیس و فرانسه هیولا نیستن الان ژوتین هیولاست ؟؟؟؟!!!!!
    شما مطمین هستین مستقیم از آمریکا و انگلیس بودجه نمیگیرین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    4
    1
  3. پوتین را نه جمهوریخواه ها بلکه دموکرات های لیبرال مآب بال و پر دادند. دست از تحریف تاریخ بردارید.
    که همانا شما اصلاحطلبان نیز ادامه دهنده راه آنهایید.

    دموکرات ها هیچ کاری نکردند تا اینکه کره شمالی به بمب اتمی دست یافت.
    دموکرات ها هیچ کاری نکردند که سوریه و عراق گرفتار القاعده و داعش و گروه های اسلامگرای دیگر شدند.
    دموکرات ها در سال 1979…
    این بازی فریب را تمام کنید.

    1
    2
  4. متاسفانه جای قاضی و متهم عوض شده بچای اینکه پوتین از دنیا بترسه دنیا از پوتین می ترسه

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا