خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میردامادی: کابینه می تواند متجانس‌تر و کارآمد‌تر باشد

محسن میردامادی می گوید: برای سال ۹۶ برداشتم این است که اگر سیر قضایا به همین منوال پیش رود اصلاح‌طلبان هیچ راهی به جز حمایت از روحانی ندارند و باید هم این کار را بکنند.

بخشی از گفتگوی محسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح طلب با روزنامه ی اعتماد در پی می آید:

بزرگ‌ترین نقطه ضعف دولت را در چه می‌بینید؟
به نظرم می‌تواند کابینه متجانس‌تر و کارآمد‌تری داشته باشد.

در این مجلس با ترکیب فعلی چه باید بکنیم؟
اگر اصلاح‌طلبان مجلس بتوانند با نمایندگان موجود خود یک فراکسیون کارآمد شکل بدهند و اعضای آن مقید به تصمیمات جمعی باشند و تشکیلاتی عمل کنند قطعا نتیجه‌ای رضایت بخش خواهیم گرفت. یکی از اشکالات مهم در همین اوایل مجلس این بود که برخی نمایندگان خواست‌های شخصی خود را بر ضرورت‌های جمعی ترجیح دادند. قطعا اگر اصلاح‌طلبان چنین فراکسیونی تشکیل ندهند اصلا نمی‌توانند انتظار تاثیرگذاری مطلوب داشته باشند و طبیعتا نتیجه آن به هیچ‌وجه برای مردم هم رضایت بخش نخواهد بود.

اعتدال چیست؟
اعتدال مغایرتی با اصلاح‌طلبی ندارد و جدا از آن نیست. اصلاح‌طلبی به معنی پذیرش کلیت نظام و همزمان پذیرش وجود نواقص و عیوبی در آن است که باید اصلاح شود. این اصلاحات را هم تدریجی و در حد ممکنات و مقدورات امکان پذیر می‌داند. طبیعتا لازمه این اصلاح تدریجی اعتدال هم هست. یعنی اگر زیاده روی شود کاملا اثر معکوس خواهد داشت؛ لذا اعتدال شیوه‌ای در متن گفتمان اصلاح‌طلبی است.

آیا در انتخابات ٩٦ باز هم از روحانی حمایت می‌کنید؟
برداشتم این است که اگر سیر قضایا به همین منوال پیش رود اصلاح‌طلبان هیچ راهی به جز حمایت از روحانی ندارند و باید هم این کار را بکنند.

آیا روحانی رییس‌جمهور موفقی بود؟

اگر هر فرد اصلاح‌طلبی هم رییس‌جمهور می‌شد موفقیت بیشتری از روحانی به دست نمی‌آورد. در حوزه سیاست خارجی روحانی موفق‌ترین عملکرد را داشته، در حوزه اقتصادی نسبتا خوب بوده و در عرصه سیاست داخلی موفقیت کمتری داشته است. ولی باید توجه داشت که در عرصه سیاست داخلی هرکس دیگری هم بر مسند ریاست‌جمهوری تکیه می‌زد احتمالا کار بیشتری نمی‌توانست بکند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا