خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتیجه‌ی طرح «نه جنگ و نه مذاکره» رهبری چه بود؟

یک مقام امنیتی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب مبنی بر اینکه «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد» گفت: شکست راهبرد فشار حداکثری ترامپ نتیجه راهبردی طرح «نه جنگ و نه مذاکره» رهبر معظم انقلاب است، این فشار حداکثری اگر چه اثرگذار بود اما نتوانست رفتار نظام را تغییر دهد. از استراتژی‌های دشمنان تأمین اهدافشان در جنوب غرب آسیا بود که با رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی شکست خورد و در نهایت با بالفعل کردن ظرفیت‌های مردم در افغانستان و عراق شاهد خروج و فرار آمریکا از این کشورها هستیم.

تسنیم نوشت: «مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد اظهار داشت: توان نظامی و قدرت بازدارندگی کشور از نقاط قوت ماست برای همین است که دشمن از هر فکر و نیتی برای اقدام علیه کشور باز مانده است.

وی گفت: امروز اقتدار و استقلال کامل در کشور داریم. در دوره طاغوت با کمترین نهیب به عالی‌ترین مقام کشورمان، خواسته بیگانگان به ما تحمیل می شد، استقلال کنونی نقطه قوت دیگر ما است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی اضافه کرد: اکنون مذاکرات وین برای چیست؟ اگر ما کشور وابسته و سرسپرده بودیم با ما مانند سایر کشورهای اطرافمان برخورد می‌کردند نه اینکه قدرتهای بزرگ با ما سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند.

این مسئول گفت: مردم در تاریخ این کهن‌سرزمین هیچ‌گاه اثرگذاری کنونی را نداشتند؛ چنانچه در دهه‌های گذشته با رأی مردم رؤسای جمهور مختلف در جمهوری اسلامی سر کار آمدند، نهادینه شدن مردم‌سالاری دینی از نقاط قوت کشور است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، وجود رهبر دوراندیش و فرزانه انقلاب در مواجهه با مسائل جهانی را نخستین نقطه قوت کشور عنوان کرد و افزود: کشور اوکراین از سال 2013 مشغول اجرای تغییرات و برنامه‌های غرب بود و حالا در مناقشه کنونی از سوی آنان حمایت نمی‌شود.

وی گفت: اکنون که حکام سرسپرده کشورهای پیرامون، رفتار غرب را دیدند و به واسطه عدم حمایت غربی‌ها خواب شبانه آنها به مخاطره افتاده است.

دستیار وزیر اطلاعات ادامه داد: تاب‌آوری ملت ایران در برابر مشکلات کنونی با وجود برخی سستی‌ها و ناکارآمدی مدیران قبلی، به نقطه قوت دیگر نظام تبدیل شده و ما مدیران باید به این شایستگی ملت ایران وقوف پیدا کنیم.

وی به تلاقی قوت‌ها و فرصت‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: همین استفاده از ظرفیت‌های کشور موجب به شکست کشاندن استراتژی‌های نظام سلطه شد. شکست راهبرد فشار حداکثری ترامپ نتیجه راهبردی طرح “نه جنگ و نه مذاکره” رهبر معظم انقلاب است، این فشار حداکثری اگر چه اثرگذار بود اما نتوانست رفتار نظام را تغییر دهد.

این مسئول ادامه داد: دومین استراتژی دشمنان تأمین اهدافشان در جنوب غرب آسیا بود که با رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی شکست خورد و در نهایت با بالفعل کردن ظرفیت‌های مردم در افغانستان و عراق شاهد خروج و فرار آمریکا از این کشورها هستیم.

وی به شکست طرح بی‌ثبات سازی و ایجاد جنگ در جنوب غرب آسیا اشاره کرد و گفت: مقابله با داعش با هوشمندی حاج قاسم و یارانش محقق شد.

مشاور وزیر اطلاعات با اشاره به برخی ضعف‌ها نیز گفت: عامل اصلی مشکلات صرفاً تحریم نیست بلکه تصمیم‌گری‌های غلط، کم‌کاری‌ها و ضعف‌های ما نیز عامل بروز بسیاری از مسائل است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: محور ضعف‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم به دلیل فاصله‌گیری تدریجی ما به عنوان یک مسئول از شاخصه‌های مسئولین در نظام اسلامی و دینی است.

وی شاخص کارگزار نظام اسلامی را شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: نگاه‌های برگرفته از دیدگاه‌های غربی و شرقی که معتقد به اعطاء امتیازات به مدیران است با شیوه مدیریت اسلامی و خواست مردم در تضاد است و همین موضوع به شکل یک تبعیض موجب نارضایتی‌های کنونی مردم شده است.

این مقام امنیتی، مدیران شهرستان مشهد را از کم‌توجهی به گوهر بی‌همتای عدالت بر‌ حذر داشت و گفت: عدالت در جامعه از توزیع قدرت، ثروت و امکانات از خروجی عمل ما کارگزاران ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی درب اتاق ما به روی قدرتمندان باز و بر روی ضعفا بسته است عامل بی‌عدالتی است؛ وقتی در گزینش و استخدام‌ها باندبازی، رفیق‌بازی و خویشاوند سالاری می‌شود بی‌عدالتی است.

وی گفت: کم‌توجهی به شعارهای انقلابی، غفلت از به‌کارگیری نیروهای انقلابی و کاهش ضریب سلامت اقتصادی مسئولان از دیگر ضعف‌های کنونی ماست.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: نخستین تهدیدی که با آن مواجه هستیم تشدید جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه ایران است؛ این جنگ ترکیبی با قدرت بیشتری ادامه یافته که به دلیل قدرتمندتر شدن ماست.

وی خاطرنشان کرد: این جنگ ترکیبی ابعادی نظیر جنگ شناختی و پمپاژ مداوم اطلاعات گمراه‌کننده برای فریب افکار عمومی دارد و اکنون در فضای مجازی متجلی شده است؛ آری 80 درصد محتوای فضای مجازی ما در آن طرف مرزها تولید می‌شود.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی به تلاقی ضعف‌ها و غفلت‌های داخلی و تولید مخاطرات اشاره کرد و گفت: سخت شدن وضعیت معیشتی آحاد مردم از جمله مهم‌ترین مخاطرات پیش روی نظام است.

وی گفت: مخاطره دیگر کشور، افزایش “ادراک فساد” و ناکارآمدی داخلی در میان مردم است، باید با این موضوع مقابله کنیم.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی اضافه کرد: به ترتیب سوء استفاده از امکانات دولتی، استفاده از رانت دستگاه دولتی، بهره‌برداری از امکانات در پیشبرد اهداف سیاسی، اعمال فشار فردی برای رسیدن به مقاصد، تبعیض در جذب نیرو و استخدام، تبعیض در پرداخت و توزیع حقوق و مزایا، وجود مظاهر اسراف و تجمل‌گرایی، تبعیض در فرصت‌های شغلی بین کارکنان و کوتاهی در شناسایی قانون‌شکنان و مبارزه با آنان بخشی از فهرست 44 موردی مصادیق فساد در جامعه است که از نظر مردم اختلاس در رده اهمیت 27 قرار گرفته است.

این مقام امنیتی گفت: این موارد که به ترتیب اهمیت در دیدگاه مردم فهرست شده باعث شده “فرصت برابر برای بهره‌مندی از امکانات” یا همان عدالت در جامعه مخدوش شود».

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا