خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران تا چه زمانی در وین خواهد ماند؟

علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی در توییتی نوشت: تا زمان تامین مطالبات قانونی و منطقی خود و دستیابی به «توافق قوی» در مذاکرات وین باقی خواهیم ماند.

تسنیم نوشت: شمخانی در صفحه توییتر خود نوشت: همه ارکان کشور فارغ از فضاسازی‌های هدفمند داخلی و خارجی صرفا برای حفظ و ارتقاء منافع ملی تلاش می‌کنند. تا زمان تامین مطالبات قانونی و منطقی خود و دستیابی به «توافق قوی» در مذاکرات وین باقی خواهیم ماند.

انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا پیش از این گفته بود: بر سر همه چیز به توافق رسیده‌ایم و باید به پایتخت‌ها برگردیم تا مشکل پیش‌آمده را سریع حل کنیم و برگردیم.

وی افزود: به نقطه‌ای رسیدیم در مذاکرات که باید مکثی کنیم و به پایتخت‌ها بازگردیم. من با همه هیئت‌ها همکاری خواهم کرد تا هرچه سریعتر بر این موضوعات فائق آییم و دوباره بازگردیم و مذاکرات را با موفقیت به اتمام برسانیم و به‌نظر من این امر خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که مذاکرات وین “به‌دلیل برخی فاکتورهای خارجی” نیازمند توقف است.

او مدعی است که متن نهایی اساساً آماده و روی میز است.

ادعای بورل درباره آماده بودن متن نهایی در حالی است که منابع نزدیک به مذاکره‌کنندگان ایرانی تأکید می‌کنند هیچ متنی نهایی نشده است و همچنان 2 الی 3 موضوع اصلی و فرعی روی میز باقی است.

ایران تأکید کرده است تا درباره این مسائل باقی‌مانده آمریکا و اروپا تصمیم سیاسی لازم را نگیرند، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

این موارد، برخی موضوعات تحریمی است که به انتفاع اقتصادی ایران از لغو بعضی دیگر از تحریم‌ها کاملاً مرتبط است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا