خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پلیس: مردم شخصاً برای احقاق حق خود اقدام نکنند

جانشین فرمانده ناجا گفت: اراذل و اوباش و قداره کشان نیز باید بدانند که پلیس در تمام ایام سال با هر گونه تحرکات مجرمانه نیز برخورد خواهد کرد. مردم نیز باید بدانند که پلیس مأمن و تکیه گاه آنان است تا اگر حقی از آنان ضایع شد مجموعه انتظامی کشور در خدمت آنها بوده و با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهند کرد نه اینکه خودشان شخصا بخواهند برای احقاق حق خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در اجرای طرح اقتدار که ظهر امروز در ستاد فاتب برگزار شد، گفت: پلیس از خوشحالی مردم خوشحال است و حامی رفتارها و اقداماتی خواهد بود که ناهنجار نبوده و حقوق شهروندی را نقض نکند.

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس با هرگونه تجمع و راهبندان در پارک‌ها، خیابان‌ها و … برخورد خواهد کرد و البته برگزاری این مراسم در کنار خانواده و نظایر آن ایرادی ندارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه آنچه که امروز در میان کشفیات پلیس مشاهده کردیم یکی از جلوه‌های رعایت حقوق شهروندی است، گفت: متأسفانه عده‌ای دانسته یا نادانسته اقداماتی را در سال‌های اخیر انجام دادند که مراسم چهارشنبه آخر سال را با اقدامات خطرآفرین همراه کرده و متاسفانه افرادی نیز دچار آسیب‌های جدی شدند.

وی با بیان اینکه امسال مقابله با افراد سودجو و اقدامات خطرآفرین در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت، گفت: مأموران پلیس با قاچاق این مواد به داخل کشور مقابله کرده و اجازه ندادند که این مواد وارد کشور و شهرها شود.

رضایی افزود: این اقدامات در مجموع منجر به کاهش خسارات چهارشنبه آخر سال نیز می‌شود و کمکی است که به مجموعه اورژانس، آتش نشانی، بیمه‌ها و حتی خانواده‌ها می‌شود. چراکه هم مأموریت‌های این سازمان‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم آسیب‌های روحی و جسمی کمتری به شهروندان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ تن مواد پیش ساز مواد محترقه نیز کشف شد، گفت: علاوه بر آن نزدیک به ۲ میلیون عدد مواد محترقه نیز در تهران کشف شد که این عدد بزرگی است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد که برابر هماهنگی که با مقام قضایی انجام شده آن دسته از خودروها و افرادی که مرتکب تخلف شوند برابر هماهنگی صورت گرفته با مقام قضایی تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف شده و افراد متخلف نیز بازداشت می‌شوند.

رضایی تاکید کرد که ایجاد سر و صدا و مزاحمت جزو دیگر خط قرمزهای پلیس بوده و با این افراد برخورد خواهد شد.

وی به اراذل و اوباش نیز اشاره کرد و گفت: اراذل و اوباش و قداره کشان نیز باید بدانند که پلیس در تمام ایام سال با هر گونه تحرکات مجرمانه نیز برخورد خواهد کرد. مردم نیز باید بدانند که پلیس مأمن و تکیه گاه آنان است تا اگر حقی از آنان ضایع شد مجموعه انتظامی کشور در خدمت آنها بوده و با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهند کرد نه اینکه خودشان شخصا بخواهند برای احقاق حق خود اقدام کنند.

رضایی درباره تدابیر پلیس برای سفرهای نوروزی نیز گفت: پیش بینی‌ها حاکی از افزایش سفرهای نوروزی در سال جاری است. ما هم قرارگاه نوروزی‌مان را راه اندازی کرده‌ایم که فعالیت این قرارگاه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. علاوه بر جاده‌ها در داخل شهرها نیز تمهیداتی خواهیم داشت. چرا که برخی از شهرها مسافر فرست و برخی از شهرها مسافر پذیر هستند که ما متناسب با شرایط هر کدام تمهیدات لازم را اجرا خواهیم کرد.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور اضافه کرد: تهران نیز از جمله شهرهایی است که هم عده‌ای از آن برای مسافرت به شهرهای دیگر خارج شده و هم مسافرانی از شهرهای دیگر وارد آن می‌شوند. تمهیدات لازم در این خصوص در تهران نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا