خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرنگاران به صورت عمدی در اوکراین مورد حمله قرار می‌گیرند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با جدیت احتمالات مبنی بر حمله عمدی به خبرنگاران در اوکراین را بررسی می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش ها، دست‌کم سه روزنامه‌نگار که مشغول پوشش جنگ در اوکراین بوده اند در چند روز گذشته کشته و زخمی شده اند.

پییر زاکرزوسکی، الکساندرا کووشینوا و برنت رنو سه خبرنگار هستند که در اوکراین کشته شده اند و دو نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

بلینکن در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا گفت که ما با جدیت احتمال حمله عمدی نیروهای روسیه به غیرنظامیان، خبرنگاران یا هر شخص دیگری را بررسی می کنیم.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، در هفته جاری یک خبرنگار شبکه فاکس در اوکراین کشته و یک خبرنگار دیگر آمریکایی نیز مجروح شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هجدهمین روز خود شده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا حتی قبل از اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده بودند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا