خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حکومت عربستان با این جنایات، زوال خودش را نزدیک می‌کند»

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با اشاره به اعدام‌های اخیر در عربستان گفت: خیال می‌کنند با این جنایات حکومت خود را تحکیم می‌بخشد، اما ریخته شدن این خون‌های پاک به زودی موجب انقراض و انهدام و نابودی آل سعود خواهد شد، این وعده خدای تبارک و تعالی و سنت قطعیه پروردگار است گفت: حکومت عربستان با این جنایات، زوال خودش را نزدیک می‌کند.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی گفت: خبر بسیار تأثرآور این جنایت هولناک که در عربستان واقع شد، قلب همه ما را جریحه‌دار و عزادار کرد چرا که در یک روز افراد زیادی از انسان‌های ارزنده اهل فکر و شخصیت‌های علمی و غیر علمی را گردن زدند که در میانشان جوانانی بودند که بر حسب نقل در حین دستگیری بالغ نبودند اما هنگام اعدامشان به سن بلوغ رسیده بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن محکوم کردن سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایت هولناک گفت: انسان وقتی حول این قضیه و جنایت فکر می‌کند، تعجب می‌کند از اینکه اینها چه موجودات قسی القلبی هستند و با چه هدفی این جنایات را انجام می‌دهند؟ هرچند در طول تاریخ دست خاندان آل‌سعود به این‌گونه جنایات آلوده و تاریخ حیات ننگینشان مملو از قتل و جنایت و مشحون از این امور و این حادثه‌ اخیر است که متأسفانه اتفاق افتاد.

محمد جواد فاضل لنکرانی استقامت در دین و اعتقادات شهدای این فاجعه را ستود و گفت: قبل از هر چیز این اعتقاد باید برای ما درس باشد و برای ما باید مسئولیت بیاورد چرا که شاهدیم یک جوان در بحبوحه جوانی، الگوی اصلی زندگی‌اش امام حسین(ع) است و با یک آرامشی که انسان هیچ اضطرابی در حرفهای او نمی‌بیند، به خانواده خود دلداری می‌دهد لذا باید به این آزادمردان گفت «هنیئاً لکم الشهادة». این چه رزق نیکویی است که خدا برای شما قرار داده این شهیدان باید برای ما و همه شیعیان و مسلمین الگو باشند و خواهند بود.

وی ضمن تسلیت به خانواده های این شهدا ادامه داد: تشییع جنازه‌ای که در احساء و قطیف از اینها شد، ضجه‌هایی که مردم می‌زدند، نشان می‌دهد مصیبت، مصیبت بزرگی است که در یک روز 41 نفر شیعه و جوانان مؤمن اینچنینی را گردن بزنند. این سرافرازان برای خانواده‌هایشان و جهان تشیع مایه افتخارند.

آیت الله فاضل لنکرانی از شیعیان عربستان و شیعیان و آزادگان نقاط مختلف دنیا خواست به مراکز و مجامع بین‌المللی فشار بیاورند چرا که نمی‌شود یک حکومتی به خاطر اینکه پول و نفت دارد، هر جنایتی را انجام دهد!

او برخی از بیانیه های دنیا در قبال اینگونه جنایات را غیر مفید دانست و ادامه داد: ما کجای تاریخ داریم که حاکمی به عنوان ارّه معروف شده باشد؟ امروز این عنوان حاکم عربستان است که همچون اره‌ای افراد را سر می‌بُرد یا تکه تکه می‌کند. چرا دنیا وظیفه خودش را انجام نمی‌دهد؟ ممکن است یک بیانیه‌های آبکی هم بدهند.

آیت الله فاضل لنکرانی ضمن مقایسه نحوه برخورد مجامع بین المللی در خصوص اتفاقات کشورهای مختلف گفت: اگر یک روز جاسوسی را در ایران زندان کنند، فریاد صدها مرکز در دنیا بلند می‌شود، البته اگر بی‌جهت زندان کنند باید فریادشان در بیاید، نه فریاد آنها بلکه هر کسی که توجه به این پیدا ‌کند، اما چنین جنایاتی واقع می‌شود و آن شخص را در سفارت خودشان در ترکیه ارّه می‌کنند و مدارکش کاملاً برای خود حکومت آمریکا و جاهای دیگر مشخص است یا بمباران‌های وحشیانه‌ای که چندین سال است در یمن انجام می‌دهند، اما هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) که می‌فرمود دل به این حکومت‌ها و مراکز بین‌المللی و حقوق بشری نبندید، گفت: اینها دروغ می‌گویند!

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار امیدواری کرد قدرت مردم عربستان أعم از سنی و شیعه روز به روز زیادتر شود و هرچه زودتر شاهد اضمحلال و نابودی و محاکمه و عقوبت حاکمان ظالم و جنایتکار عربستان باشیم و افزود: امیدواریم هرچه زودتر با ظهور امام زمان(ع) این‌گونه خودکامگی‌ها و جنایات به دست مبارک ایشان برطرف شود و شرّ اینها از دنیای اسلام، خصوصاً از مهبط وحی، مکه و مدینه هرچه زودتر کوتاه شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا