خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمد علی رحمانی: «حاج سید احمد آقا خود را وقف کرده بود»

محمدعلی رحمانی در مورد حاج سید احمد آقا خمینی (ره) گفت: ایشان یک مجاهد، مبارز، سیاستمدار و کارشناس بود و برای دستیابی به یک نظام بزرگ اسلامی، خودش را وقف کرده بود.

محمدعلی رحمانی: نسل امروز از مبارزات شخصیت های انقلاب بی اطلاعند/ حاج سید احمد آقا همه وجودش را در راه انقلاب گذاشت
به گزارش جماران؛ مراسم دوازدهمین سالگرد رحلت همسر حضرت امام و بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی، همزمان با آخرین پنجشنبه سال و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین، در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی در این مراسم، حاج احمد آقا را گنجینه اسرار انقلاب و نظام، مشاور امین امام و متعبدی مخلص دانست و گفت: ما شخصیت های ارزنده و بزرگی را در این سال های توفانی انقلاب از دست دادیم؛ یاران صادقی که محور مبارزات بودند، بزرگانی که همه زمینه های گسترش اندیشه های تابناک امام را در جامعه به هر نحو ممکن بود ایجاد کردند و شکنجه، زندان، تبعید و سخت ترین مشکلات را در کنار امام امت تحمل کردند.


عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: بسیاری از این شخصیت ها در آغازین ایام انقلاب به دست دشمنان و عناصر وابسته به استعمار به ترور شدند و کسانی که انقلاب برایشان غیر قابل فهم بود، با انواع ترورها سعی کردند این شخصیت های بزرگ مورد سوء قصد قرار بگیرند و شرایط طوری شد که الآن بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و ما می بینیم نسل امروز از مبارزات و جایگاه شخصیت های انقلاب بی اطلاعند؛ این شخصیت ها به دلیل تخریب ها مظلوم و ناشناخته مانده اند.

وی یادآور شد: حاج سید احمد آقا از شخصیت های مؤثری است که عمر، جوانی و همه وجودش را در راه ایجاد، گسترش و تثبیت انقلاب گذاشت و هنوز بسیاری از زوایای زندگی این بزرگمرد ناشناخته است. بسیاری افراد فکر می کنند ایشان آقازاده ای از آقازاده ها است که به دلیل جایگاه امام این موقعیت را به دست آورد. ایشان یک مجاهد، مبارز، سیاستمدار و کارشناس بود و با هدایت های امام امت،برای دستیابی به یک نظام بزرگ اسلامی، خودش را وقف کرده بود.

رحمانی اظهار داشت: چه بسا در اثر مخفی ماندن او و دیگر شخصیت هایی که نقش مهمی در انقلاب داشتند، امروز شاهد هستیم وابسته های رژیم سابق و نفوذی ها سعی می کنند نقش ارزنده این چهره های مبارز و درخشان در کنار امام امت را مخدوش جلوه دهند. با ترور شخصیتی این بزرگواران سعی می کنند چهره تابنده آنها زیر چتر این اتهامات واهی باقی بماند. باعث تاسف است که امروز شبکه های معاند بین المللی و کسانی که با آنها همکاری دارند، می توانند با سخنان ناروا زمینه برای قضاوت های انحرافی ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه آب به آسیاب دشمنان انقلاب ریختن، از هر کانالی باشد جنایت و خیانت به انقلاب است، افزود: حاج احمد آقا نمی گذاشت بیت امام که مشعل فروزان انقلاب بوده خاموش شود و در جای جای میهن گروه هایی را تربیت داده بود که به وسیله آنها پیام ها به امام می رسید و اقدامات رژیم سابق توسط این گروه خنثی می شد. روز و شب او تحت کنترل بود اما کیاست و رازداری که داشت او را از گزند اهریمنان حفظ کرده بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: پیش از انقلاب ما شاهد سفرهای مکرر ایشان به عراق بودیم و مرحوم آقا مصطفی گاهی به دوستان می گفتند این سفرها تنها زیارتی نیست. از داخل ایران می آمدند و مجاهدین را ساماندهی می کردند که ترفندهای رژیم را بدانند تا مبادا دستگیر شوند. لذا هر موقع بر می گشت دستگیر و محاکمه می شد. شخص رئیس ساواک دستور داد در کرمانشاه او را دستگیر کنند و اسناد موجود نشان دهنده کیاست، سیاست و مدیریت بالای او است.

وی تأکید کرد: چون خودش در کانون اخلاق، معرفت، جهاد و اجتهاد پرورش یافته بود، متخلق به اخلاقی بود که در دیگران ندیده و یا کم دیده بودیم. متواضع بود و با شناختی که از افراد داشت، در سطح خود آنها برخورد می کرد. در ایران بیت امام را کانون انقلاب قرار داد و در عراق ایشان و حاج محمد منتظری یک ساماندهی جدید شکل دادند و شیوه برخوردها تغییر کرد و زمینه های گرایش بسیاری افراد به انقلاب فراهم شد و اطلاعات ایشان در برخی ملاقات های شخصی بسیار در روشنگری ها و همراهی با امام امت تأثیر داشت.

رحمانی با اشاره به اینکه حاج احمد آقا فانی در امام امت و فانی در انقلاب بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب زمام امر امنیتی را به هیچ یک از نیروهای مسلح نسپرد و خودش با دقتی که داشت، یکی از دوستان امین را یرای حفاظت از امام گذاشت و لحظه به لحظه پیگیری می کرد. چون انسان در هر شأنی باشد عناصر نفوذی می توانند او را اغفال کنند. یکی از این عناصر اغفال، کشمیری بود که برای ملاقات با امام گفت من ملازم آقای رجایی هستم و اسناد دولت داخل این چمدان است؛ اما مانع ملاقات او با امام شدند و هوشمندی حاج سید احمد آقا توطئه دشمنان را عقیم کرد.

وی ادامه داد: امام امت احساس می کرد که ایشان به دلیل کوشش زیاد خسته شده ولی او اظهار خستگی نمی کرد و عمر خودش را برای حیات امام هزینه کرد. ایشان شب ها تا اذان صبح بیدار بود و امام هم اینها را می دانست. یک وقتی امام گفت احساس می کنم احمد فوق العاده خسته شده و شما چند روزی برنامه سفر برای او بگذارید. ایشان در طول سفر لحظه ای غافل نمی شد و تا به تلفن می رسید جویای حال امام بود و اجازه نمی داد مسئولین امنیتی غافل شوند.

عضو مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: همه تب و تاب این بزرگوار رساندن واقعی حوادث به امام بود. کسانی که هرگز دستی در آتش انقلاب نداشته اند امروز کاری می کنند که به نام انقلاب تمام می شود و برای اینکه تنور خودشان گرم شود، تهمت هایی می زنند. ما از او جز تعبد، اخلاص و خدمت به مردم و امام چیزی ندیدیم. ایشان در تمام عمر تحت هدایت امام بود و با تمام وجود، در کنار امام و ملت، برای استقلال، باقی ماندن عزت و عدم تمایل کسی به شرق و غرب عمر و جان خودش را گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا