خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نخست وزیر یمن: ریاض طرف مذاکره نیست، تجاوزگر است

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به دعوت شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری نشستی در ریاض درباره یمن گفت این دعوت مشکوک است و هرگونه نشست باید در یک کشور بیطرف برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا در واکنش به دعوت مقامات شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری نشستی درباره یمن در ریاض گفت: نخستین گام برای هر مذاکره توقف تجاوز، لغو محاصره و بازگشایی بنادر و فرودگاه ها است.

عبدالعزیر بن حبتور که با شبکه تلویزیونی المیادین مصاحبه می کرد با اشاره به این موضوع گفت: دعوت از طرف های یمنی برای حضور در این نشست مشکوک به نظر می رسد زیرا قرار است این نشست در پایتخت کشوری برگزار شود که روزانه یمن را مورد تجاوز قرار می دهد.

وی ادامه داد: طرح این دعوت ها و درخواست ها توسط سعودی ها تلاش برای بستن چشم جهانیان به روی جنایت هایش در یمن و انحراف واقعیت ها است. هر گونه مذاکره آتی باید در یک کشور بی طرف بین صنعا و ریاض برگزار شود.

بن حبتور تصریح کرد: طرف میانجیگر باید به نسبت همه طرف های درگیر در یمن قابل اعتماد و متعادل باشد حال اینکه عربستان یک طرف درگیری است نه میانجیگر. چگونه کشوری که شریک اصلی در کشتار مردم یمن و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه این مردم است، می‌تواند یک کشور بی طرف باشد که طرف های درگیر را از هم جدا کند؟

گفتنی است برخی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه پیش خبر دادند که این شورا تصمیم دارد از طرف‌های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در عربستان سعودی دعوت به عمل آورد. منابع خبری نیز به نقل از این مقامات و بدون افشای نام آن‌ها نوشته بود که دعوتنامه‌های رسمی برای رایزنی درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف‌هایی قرار دارد که شورای همکاری در حال بررسی دعوت از آن‌ها برای این نشست است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا