خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درآمدهای ناشی از صادرات نفت و گاز 2.5 برابر شده است

برای افزایش ظرفیت تولید گاز و نفت با برنامه ریزی‌های انجام شده در بحث توسعه میادین نفتی و گازی 4.5 میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی به امضا رسید و امروز بعد از ظهر نیز قرارداد دیگری به امضا می‌رسد.
وزیر نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم هیچ‌گاه معطل انجام مذاکرات نمانده‌ایم و ازظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی استفاده کرده‌ایم، گفت: در دولت سیزدهم وصول درآمدهای ناشی از صادرات نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ۲.۵ برابر شده است.

به گزارش تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توانمندی پژوهشگاه صنعت نفت امروز شاهد تکمیل زنجیره نفت کوره هستیم؛ در پالایشگاه نفت بندرعباس که یکی از محصولات آن نفت کوره است، از این پس شاهد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره، کاهش نفت کوره تولیدی و ارتقای کیفیت آن هستیم.

وی ادامه داد: دانش فنی زنجیره نفت کوره در کشور توسط پژوهشگاه تکمیل شد و به زودی این پروژه آغاز خواهد شد؛ از جمله محصولات جانبی نیز تولید کک اسفنجی است که مورد نیاز صنایع آلومینیوم است.

وزیر نفت با بیان اینکه کشور وارد کننده کک است و در آبان سال 97 صادرات کک به ایران تحریم شد”، گفت: امروز صاحب دانش فنی تولید کک شده‌ایم و تولید کک اسفنجی و سوزنی در کشور انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فرایند پالایشی کشور تغییر کرده و نگاه علاوه بر تامین امنیت انرژی، تامین خوراک پتروشیمی‌ها است.

وزیر نفت در خصوص احداث پتروپالایشگاه‌ها در کشور گفت: احداث اولین پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای را خود صنعت نفت در استان هرمزگان آغاز خواهد کرد و در سال 1401، فرآیند احداث این پتروپالایشگاه در نزدیکی پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت تولید گاز و نفت با برنامه ریزی‌های انجام شده در بحث توسعه میادین نفتی و گازی 4.5 میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی به امضا رسید و امروز بعد از ظهر نیز قرارداد دیگری به امضا می‌رسد.

اوجی با بیان اینکه “در سال آینده در میادین مشترک نفت و گازی و به ویژه میادین غرب کارون شاهد امضای قراردادهایی هستیم”، گفت: با شروع دولت سیزدهم وزارت نفت در این حوزه شاهد افزایش صادرات نفت، گاز و فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی بوده و در مجموع در دولت سیزدهم، وصول درآمدهای ناشی از صادرات نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی 2.5 برابر شده است.

وی افزود: عمده فروش نفت و درآمد به صورت ارزی و نقدی بوده است و در سررسید وصول شده و بخش کوچکی نیز تهاتر انجام شده است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه فروش نفت در حیطه و اختیارات وزارت نفت است، افزود: در بودجه سال 1401 این ظرفیت ایجاد شده تا سایر بخش‌های کشور از این ظرفیت استفاده کنند.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: در صنعت نفت در خصوص پالایشگاه‌هایی که مورد بهره برداری هستند، برنامه کیفی سازی ارزش افزوده محصولات در قالب 8 پروژه تعریف شده و هر 2 ماه در وزارت نفت جلساتی داریم و این پروژه‌ها در سال‌های آینده به بهره برداری می رسند.

اوجی خارنشان کرد: در دولت سیزدهم و وزارت نفت هیچ وقت منتظر مذاکرات نبودیم و با توجه به توانمندی صنعت نفت بالغ بر 16.5 میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا